Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 169 van 904 EersteEerste ... 69119159167168169170171179219269669 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.681 t/m 1.690 van 9036

Standaard

Geert heeft in principe natuurlijk gelijk, maar heel veel medelijden hoef je inderdaad niet met 'm te hebben (sorry Geert). Als het nu z'n droomgitaar was, ok. Maar inderdaad, deze zou toch weer direct Marktplaats op gaan, of heb ik dat verkeerd?

Ik hoop in ieder geval dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van zal hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    dit is zijn mail die ik van hem kreeg:

" Geachte heer Vis.

U zou vrijdag komen kijken voor de Ibanez gitaar, voor uw bod van 275.
    Tot mijn spijt gaat het over. Uit de vele email reacties blijkt de 2e handsprijs rond de 600 euro te liggen.
    Ik heb de gitaar vanavond meteen kunnen verkopen voor een aanzienlijk hogere prijs.
    Dank u voor belangstelling en succes met uw speurtocht.

Groet Michiel Huijzendveld"

een klassiek gevalletje van naaierij dus en dit gebeurd mij altijd een A'dam

de advertentie heb ik uitgeprint en bewaard en ik laat het er nu een keer niet bij zitten
    Ik herken het wel Geert, maar in hoeverre had je echt een deal met hem gemaakt? De mail stelt dat je zou komen kijken, dat wekt een andere indruk dan wanneer er gestaan zou hebben: zou komen ophalen.

Wel jammer dat er tussen jou en de verkoper iets dusdanigs gebeurd dat jij denkt dat je belazerd wordt.

Als ik zelf iets verkoop probeer ik dat te voorkomen (mede door ervaringen met mensen die enthousiast bieden en mailen dat ze dan en dan komen etc. maar dan never de nooit niet op komen dagen). In mijn reacties neem ik dan ook op dat ik alles goed en geweldig vind, maar dat we een deal hebben als het geld op m'n rekening staat (voordat ik verstuur) of als ik het in m'n handen heb. Kort vasthouden is geen probleem, maar dan moet de koper wel heel concreet zijn.

Nou ja, jij in ieder geval veel succes met het scoren van koopjes en ja, daarbij moet je snel zijn en mazzel hebben.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Senior Member

Standaard

Exact mijn ervaring door schade en schande wijs geworden, iets is pas verkocht op het moment dat ik geld heb gevangen en geen moment eerder.
    Te vaak mensen meegemaakt die zich toch bedachten of van de één op de ander dag een financiële tegenvaller kregen waardoor de koop niet door kon gaan.

Banned

Standaard

Als ik serieus een deal heb gemaakt vraag ik altijd of de verkoper de advertentie op gereserveerd wil zetten of verwijderen.
    Is voor mij vaak een teken dat het goed zit.
    En de verkoper snap ik ook wel, wie heeft het nog niet meegemaakt dat een zogenaamde koper niet komt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Geert heeft in principe natuurlijk gelijk, maar heel veel medelijden hoef je inderdaad niet met 'm te hebben (sorry Geert). Als het nu z'n droomgitaar was, ok. Maar inderdaad, deze zou toch weer direct Marktplaats op gaan, of heb ik dat verkeerd?

Ik hoop in ieder geval dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van zal hebben.
    Dat heb je net even verkeerd, deze wilde ik voor mijzelf, omdat ik deze nog niet had en zoals in mijn vorige post te lezen was had ik best meer willen geven, als die beste man mij een mailtje had gestuurd en dat deed die dus niet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz Bekijk bericht
    Mja ik vind alleen dat je jezelf altijd een beetje tegen spreekt geert,

Jouw koopgedrag kennende spaar je tegenwoordig alleen maar gibsons en is de rest puur voor de verkoop. Iets waarvan je zelf zegt ''doe ik om de gitaren in de omloop te houden voor de liefhebber'' of wat t ook was. Naar mijn inzien doe je het puur voor je portomonee

Je vraagt niet om handelaren in je advertenties, terwijl je zelf bijna elke week/2 weken een gitaar koopt/verkoopt, en vaak zijn dat gitaren die je zelf voor een appel en een ei oppikt en dik doorverkoopt.

En zeg nou zelf, als jij die hoyer (daar was je snel mee trouwens) voor 300 rond hebt met een persoon, en ik bied jou de dag erop 500, hou jij je dan ook aan je woord?
    dat heb jij helemaal fout, de meeste gitaren die ik koop zitten mankementen aan en moet ik kosten maken, soms heb ik een gelukje en daarnaast rijdt ik ook stad en land af, loopt jouw auto op lucht?, denk het niet.

Ik vind je oordeel nergens op slaan, je kent mij niet en weet ook niet in welke hoedanigheid ik een gitaar koop en uitgeef aan onderdelen etc.

Daarnaast biedt ik de gitaren vaak te koop aan tegen hele redelijke prijs en zeker geen hoofdprijs.

Ik weet ook wel zeker als jij een gitaar ziet staan, waar jij in een keer flink winst op kan maken, neem jij hem ook mee.

trouwens ik heb nog steeds een boel oude Jappaners en als ik een mooie aan mijn verzameling kan toevoegen, zal ik dat niet laten.

En ja, bij mij is afspraak, afspraak, als ik een deal maak voor E 300,00 en en dag later wordt er meer geboden, jammer voor de hogere bieder.

Ik ben zeker geen broodhandelaar, je kent mij niet, dus oordeel graag niet
    Laatst gewijzigd door geert1976; 9 oktober 2009 om 09:12

Senior Member

Standaard

Geert ik vind het een beetje mekkeren.. Wees een vent en zeik er niet meer over.
    shit happens.. Een beetje handelaar maakt van alles mee dat weet je zelf ook.
    Volgende week vind je weer iets moois

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    En ja, bij mij is afspraak, afspraak, als ik een deal maak voor E 300,00 en en dag later wordt er meer geboden, jammer voor de hogere bieder.
    Nou, bij zo'n groot verschil blaas ik de koop wel degelijk af. Ik ben wel goed, maar niet gek.

Ik ben het wel met je eens dat het wel wat netter had gekund van de kant van de verkoper. Los van of je een deal had, het was in ieder geval netjes geweest om alvorens de gitaar aan een ander te verkopen even contact op te nemen met jou. Sterker nog: wie weet had ie er dan nog meer voor gevangen.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Nou, bij zo'n groot verschil blaas ik de koop wel degelijk af. Ik ben wel goed, maar niet gek.

Ik ben het wel met je eens dat het wel wat netter had gekund van de kant van de verkoper. Los van of je een deal had, het was in ieder geval netjes geweest om alvorens de gitaar aan een ander te verkopen even contact op te nemen met jou. Sterker nog: wie weet had ie er dan nog meer voor gevangen.
    klopt ik had hem ook rustig E 500,00 a E 600,00 willen geven

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Geert ik vind het een beetje mekkeren.. Wees een vent en zeik er niet meer over.
    shit happens.. Een beetje handelaar maakt van alles mee dat weet je zelf ook.
    Volgende week vind je weer iets moois
    Ik zeur er ook niet over, ik vind er wel eentje ooit.

Maar ik vind het niet leuk dat Kees uit callantsoog een statement maakt, zonder mij te kennen en ook niet weet wat er aan de gitaren is gebeurd aan reparatie etc. voordat ik ze verkoop.

En de gitaren die ik koop en later eventueel verkoop komen bijna allemaal van MP af, dus iedereen had de kans ze te kopen

Ik doe in mijn ogen niets fout

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten