dat laatste vind ik dan weer niet...
dat laatste vind ik dan weer niet...
Waarschijnlijk had geert die ibanez binnen 2 dagen toch weer op mp staan, en iets zegt mij dat ie dan wel voor de volle pond weg ging.
Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
Eens, netjes is het misschien niet en de verkoper vroeg zelf niet zoveel, maar hij werd wel onmiddelijk besprongen door koopjesjagers. Zo heeft de verkoper zelf ook een mooie prijs. En het is natuurlijk niet bedoeling dat de hele Japanse Vintagemarkt wordt gemonopoliseerd![]()
daar gaat het niet om, een afspraak is een afspraak hij stelde de prijs vast en ik niet, ben enkel ermee akkoord gegaan.
Ik heb gisteren een Arirang verkocht voor E 120,00, afspraak was vorige week al gemaakt, maar maandag kreeg ik en bod van E 150,00, daar ik ben daar niet op ingegaan, omdat ik een afspraak had gemaakt met de koper van E 120,00.
En als ik een gitaar van iemand koop, hoe duur of goedkoop die is, mag ik zelf beslissen wat ik ermee doe toch?
Ja dat is 30 euro verschil he, die custom agent was natuurlijk wel een stuk meer waard dan 275.
Ik heb het zelf ook meerdere keren meegemaakt en dat is dan gewoon jammer, maar een ander koopje maakt het dan meestal wel weer goed.
Het is tijdverspilling om je er teveel over op te winden en er achteraan te gaan, de gitaar is toch al verkocht.
Aan de andere kant, ik krijg zoveel mailtjes van mensen die eerst zwaar gaan onderhandelen, er is een akkoord, ik hou hem vast en poeier andere mensen af en dan komen ze niet. Ik maakt me trouwens niet uit, als zo'n persoon een maand later voor iets anders informeert dan blijf ik net zo vriendelijk maar misschien is dat gewoon goeie inborst?![]()
Da's niet netjes een deal is een deal, helaas blijkt dat op mp vaak nogal tegen te vallen.
Gelukkig valt het ook wel is mee.
Zo had ik onlangs een MPX1 voor 185, verkoper had de prijs verkeerd erbij gezet (iets van 85 euro) en ik was de eerste die reageerde.
Tuurlijk was 85 euro te weinig, maar hij deed niet lullig en maakte alsnog een hele nette prijs voor mij.
En als geert hem wil doorverkoper voor het volle pond moet hij dat vooral doen.
Mja ik vind alleen dat je jezelf altijd een beetje tegen spreekt geert,
Jouw koopgedrag kennende spaar je tegenwoordig alleen maar gibsons en is de rest puur voor de verkoop. Iets waarvan je zelf zegt ''doe ik om de gitaren in de omloop te houden voor de liefhebber'' of wat t ook was. Naar mijn inzien doe je het puur voor je portomonee
Je vraagt niet om handelaren in je advertenties, terwijl je zelf bijna elke week/2 weken een gitaar koopt/verkoopt, en vaak zijn dat gitaren die je zelf voor een appel en een ei oppikt en dik doorverkoopt.
En zeg nou zelf, als jij die hoyer (daar was je snel mee trouwens) voor 300 rond hebt met een persoon, en ik bied jou de dag erop 500, hou jij je dan ook aan je woord?
Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
Favorieten/bladwijzers