Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 72 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Even wat dingen checken bij de ervaringsdeskundigen hier.

Volledigheidshalve: ik heb de Ultra (voorlopig) in de seriële loop van mijn Bogner amp staan (4CM methode). Zo kan ik 'm eerst voor alleen voor effects gebruiken met m'n amp (via het FXL-block), en langzaam gewend raken aan de pre-amps. Er komt een Atomic FR versterker aan waarmee ik 'm direct kan gaan gebruiken.

1) Is er een manier om helemaal "blanco" een preset te beginnen?

2) Klopt het dat ik voor een eigen preset ("user") een factory preset moet overschrijven?

3) Er zit een enorm volumeverschil tussen de factory presets (Tony bevestigde dit al). Is er een reden?

4) Of ik nu de pre-amp van de Bogner zelf gebruik, of eentje van de Axe, het signaal gaat nu steeds door de Return van de fx-loop van de Bogner. Ik heb daarom in Global zowel poweramp als cab uitgeschakeld (globale settings waardoor ik niet in elke preset "cab" hoef te bypassen en "sag" omlaag hoef te draaien). Goed zo?

5) Ik gebruik 'm mono. In I/O heb ik bij Output 1 "Copy L>R" geselecteerd. Goed zo?

6) Is er een manier om een fx-block in het grid ertussen te voegen of moeten de daaropvolgende blokken steeds eerst naar rechts worden gekopieerd?
    Edit: laat maar, heb 't al gevonden.

Alvast bedankt.
    1 ja pak de allerlaatste preset, die is blanco
    2 ja
    3 weet ik niet maar met zet er een filter bij en draai daar de volume omhoog :P
    4 ja maar probeer ook eens poweramp sim op aan ... (op uit vind ik de sound te dun)
    5 maakt niet uit dat andere signaal staat nu aanm et jouw setting voor bv naar foh .. mag ook uit

Grats met je ultra btw

Senior Member

Standaard

Hoi,

Op HRI wordt er al over geschreven; Digidesign heeft een modeller uitgebracht. Wat mogelijkheden lijkt hij wat beperkter dan de AxeFx, maar de feel en sound schijnen heel goed te zijn.
    En de prijs is stukken lager.
    Kijk maar eens op
    http://www.digidesign.com/index.cfm?...00&itemid=6862

Senior Member

Standaard

Ik heb de features bekeken toen ik me op de Ultra a/h oriënteren was.
    Mooi ding maar ik mis essentiële dingen zoals modulated delays.
    En verder mis je de verzamelde kennis en updates vd Axe. En dat laat zich vertalen in tijd en dus geld.
    Alexander van Engelen

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Ik moet zeggen dat ik die Digidesign wel vreselijk interessant vind. Inderdaad minder mogelijkheden, maar zo te horen is de sound dik in orde. En als de feel vergelijkbaar is met de Axe FX, dan kon het wel eens een schot in de roos zijn.
    Kan niet wachten om hem aan de tand te voelen

Senior Member

Standaard

Wat ik dan weer tegen heb op deze apparaten is dat er geen basversterkermodellen in zitten. Dat vind ik als thuisopnemer echt heel jammer, die Digidesign zou anders best te behappen zijn qua geld als ik wat anders weg deed...
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Wat ik dan weer tegen heb op deze apparaten is dat er geen basversterkermodellen in zitten. Dat vind ik als thuisopnemer echt heel jammer, die Digidesign zou anders best te behappen zijn qua geld als ik wat anders weg deed...
    The Axe heeft een Ampeg en een bass cabinet.
    Alexander van Engelen

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Ik gebruik al tijden mijn Line 6 toneport voor bas opnames. Werkt daar weer prima voor en geeft gewoon een goeie sound.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    The Axe heeft een Ampeg en een bass cabinet.
    Ah, dat wist ik niet. De Digidesign heeft alleen maar gitaaramps meende ik te zien. Ik gebruik nu de POD X3, die heeft prima basamps, vind alleen het gevoel van het apparaat zo indirect. En de geluidskwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met de Axe en ik vermoed ook niet met de Digidesign.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Die Digidesign net even bekeken! ook gaaf, op welke prijs zit die dan?
    ----

// City Of Life //

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    Die Digidesign net even bekeken! ook gaaf, op welke prijs zit die dan?
    Op HRI hebben ze het over $900. Nog steeds een behoorlijk bedrag, maar wel veel minder dan de Axe FX natuurlijk.
    Wat ik een mooie mogelijkheid vind van de Digidesign is dat je na een paar effecten een afsplitsing kan maken naar een echte gitaarversterker. Wet-dry-wet wordt dan wel heel leuk.....

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten