Chiel,
Hoe verhouden de modellen van de Axe-fx zich tot de CAE3+SE in combinatie met de VHT?
Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar
Thanx
IR's vind je overal op het net in WAV formaat (helaas is 99% slecht en red wire impulses de grote uitzondering op deze regel).
via een klein programmaatje kun je die dan omzetten in SYX-formaat en op die manier doorsturen naar de Axe-Fx
De axe-fx heeft 10 slots voor eigen IR's
Red wire impulses biedt zelfs zijn IR's o.a. aan in SYX/axe-fx formaat.
Op zoek naar een Midi controller?
www.voes.be
Is er ergens nog een praktische handleiding voor beginners te vinden, behalve de Wiki en TGP?
Alexander van Engelen
Volgens mij niet, maar de handleiding dekt de basis al aardig goed ..
Het is zowieso een vrij intuitief ding, als je al eens een multifx gehad hebt dan is het echt niet moeilijk.
Tenminste.......... :P als je je niet in de advancetabs begeeft .. is vaak ook helemaal niet nodig om erg goeie sounds te maken.
Geloof ik ook wel. Gaat mij om dingetjes als waar je beste de levels kan instellen en zo.
Alexander van Engelen
Ik ben ook aant overwegen, en doe hiervoor héél mijn pedalensetup weg... Ik hoop op het beste...
Nu komt de vraag: Wie wil er mij de AXE-FX even aan de tand laten voelen??? Ik heb er nog niet op gespeeld...
Kustom Amps , G&L Guitars and some pedals,... That's how I rock!!!
Ultra is vandaag binnengekomen.
Ik gebruik 'm met de 4CM-methode (gelukkig geen aardlus of brom of ruis).
Maar klopt het dat de levels v/d factory presets heel erg verschillen?
M.n. de Brownface modellen zijn erg zacht.
Alexander van Engelen
Even wat dingen checken bij de ervaringsdeskundigen hier.
Volledigheidshalve: ik heb de Ultra (voorlopig) in de seriële loop van mijn Bogner amp staan (4CM methode). Zo kan ik 'm eerst voor alleen voor effects gebruiken met m'n amp (via het FXL-block), en langzaam gewend raken aan de pre-amps. Er komt een Atomic FR versterker aan waarmee ik 'm direct kan gaan gebruiken.
1) Is er een manier om helemaal "blanco" een preset te beginnen?
2) Klopt het dat ik voor een eigen preset ("user") een factory preset moet overschrijven?
3) Er zit een enorm volumeverschil tussen de factory presets (Tony bevestigde dit al). Is er een reden?
4) Of ik nu de pre-amp van de Bogner zelf gebruik, of eentje van de Axe, het signaal gaat nu steeds door de Return van de fx-loop van de Bogner. Ik heb daarom in Global zowel poweramp als cab uitgeschakeld (globale settings waardoor ik niet in elke preset "cab" hoef te bypassen en "sag" omlaag hoef te draaien). Goed zo?
5) Ik gebruik 'm mono. In I/O heb ik bij Output 1 "Copy L>R" geselecteerd. Goed zo?
6) Is er een manier om een fx-block in het grid ertussen te voegen of moeten de daaropvolgende blokken steeds eerst naar rechts worden gekopieerd?
Edit: laat maar, heb 't al gevonden.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Yek1; 7 oktober 2009 om 00:34
Alexander van Engelen
Favorieten/bladwijzers