Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49

Discussie: Strelecaster

Senior Member

Standaard

Update...
    Alles zit in elkaar en alles werkt, het ging niet in 1x perfect maar het gaat zo het gaat he.
    Onder de neck moest bijvoorbeeld een dikke shim, anders kreeg ik de brugzadels niet op een normale hoogte.
    Het verschil in output tussen de pu's liet zich eenvoudig regelen door de hoogte-verstelling.
    Ze speelt nu als een tierelier, een heerlijke hals en de combi brug-hals pu's klinkt als een klok.
    Ik zit nog met twee dingen:
    1) ik zou een wat betere toon-regeling willen, het bereik is nu niet zo groot en het geluid wordt alleen maar dof als ik het dichtdraai.
    Andere condensator? Kan ik de tweede condensator (van de oude mid-tone) nog gebruiken, parallel of in serie? Tips?
    2) de midden-pu vind ik niet genoeg punch hebben, daar moet iets komen met meer karakter, meer leven.
    Daarom zit ik met het idee te spelen om de standaard SC te vervangen door een P90, zoiets dus:

Mooi? Mwah... life can be ugly, that's why they invented the blues.
    Wat denken jullie hiervan? Zijn er nog dingen waar ik dan rekening mee moet houden?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 3 oktober 2009 om 10:59
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Update...
    Alles zit in elkaar en alles werkt, het ging niet in 1x perfect maar het gaat zo het gaat he.
    Onder de neck moest bijvoorbeeld een dikke shim, anders kreeg ik de brugzadels niet op een normale hoogte.
    Het verschil in output tussen de pu's liet zich eenvoudig regelen door de hoogte-verstelling.
    Ze speelt nu als een tierelier, een heerlijke hals en de combi brug-hals pu's klinkt als een klok.
    Ik zit nog met twee dingen:
    1) ik zou een wat betere toon-regeling willen, het bereik is nu niet zo groot en het geluid wordt alleen maar dof als ik het dichtdraai.
    Andere condensator? Kan ik de tweede condensator (van de oude mid-tone) nog gebruiken, parallel of in serie? Tips?
    2) de midden-pu vind ik niet genoeg punch hebben, daar moet iets komen met meer karakter, meer leven.
    Daarom zit ik met het idee te spelen om de standaard SC te vervangen door een P90, zoiets dus:

Mooi? Mwah... life can be ugly, that's why they invented the blues.
    Wat denken jullie hiervan? Zijn er nog dingen waar ik dan rekening mee moet houden?
    misschien is zoiets als dit iets?
    http://www.seymourduncan.com/product...ot_stack_plus/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Hee, dankjulliewel voor de posi reakties, 't is leuk geworden he?

Nog een detailfoto dan:

Oorspronkelijk zaten er witte kapjes op de Strat-pu's maar ik wilde ze persé zwart hebben, net als de Tele-pu.
    Dus ik had al twee zwarte kapjes besteld maar ik denk dat ik ze gewoon zo houd, zonder kapjes.
    Heeft zo een beetje de "ballsy" uitstraling van de Tele-pu, vind ik.
    Op het originele gat voor de volume-pot is gewoon een kunststof dopje gelijmd.
    Onder de brug, bij de zadels zie je nog een chromen dop die het originele tremolo-gat afdekt.
    En slagplaat-materiaal laat zich bijzonder makkelijk zagen en vijlen...

wat is dit cool zeg!
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Ik vind 'm mooi! Strat met tele headstock ziet er koel uit, en je hebt zo te zien echt heftig nagedacht over speelgemak, wat veeeeeeeeel belangrijker is dan extreme vormen!!!

Veel plezier ermee!

Senior Member

Standaard

nogmaals.......
    DIT VIND IK ECHT MOOI.....
    knap gedaan hoor,
    en hoe speelt hij of zij....?

Senior Member

Standaard

Dank!

Het is een zij en ze heet Cookie #2. Is helemaal niets waard op de markt maar is helemaal uit mijn hoofd en mijn handen gekomen.
    Uitgangspunt bij het bouwen van deze gitaar was a) er komt alleen op en aan wat ik leuk/fijn/mooi vind en b) het moet ultra-low-budget.
    Wat ik al zei, op de plek van de midden-pu komt een P90, heb al een tweedehands ToneRider gescoord. Totaalbedrag is nu ca. 150,-.
    O ja, voor de toon-regeling heb ik een 500K pot en een grease-bucket setje besteld, ik ben benieuwd wat dat gaat doen.
    Het was wel een heel gedoe om de hals er goed op te krijgen, 't was tenslotte niet voor elkaar gemaakt... Eden strat body en Squier tele hals...
    maar nu zit het allemaal netjes in elkaar en de afstelling wordt iedere dag een beetje beter! En dus speelt ze ook steeds lekkerder!
    Heerlijk om een gitaar te hebben waar je alles zelf aan mag bedenken en versleutelen... echt priceless. Mooiste hobby die er is.
    'k Zal vanavond nog even een piccie posten met kleren aan (met snaren d'r op )
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 5 oktober 2009 om 10:59

Senior Member

Standaard

lijkt me wel tof met een P90 erin ja....
    en zo'n grease bucket ook wel.....
    ben benieuwd

Senior Member

Standaard

Senior Member

Standaard

Nice...
    Op een of andere manier ziet het er ook zo natuurlijk uit, casual bijna...
    Wat mij betreft een goed gelukte kruisbestuiving
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Senior Member

Standaard

Okee, de P90 zit er in...
    Nog niet definitief, want ik ga niet een groot gat in de slagplaat zagen als ik niet weet of dat wel blijft.
    Ik zit nu met het volgende:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum Bekijk bericht
    Al een paar keer hier voorbij gekomen op het forum volgens mij. Dit kreeg ik met de zoekfunctie van dit forum;

C1 (orange) is a .100uf, 50V ceramic disk cap
    C2 (yellow) is a .02uf, 50V ceramic disk cap
    R1 is a metal film, 4.7K, 1/4 watt resistor
    En dan nu de domste vraag van de dag:
    Heeft het huis van de linkse (tone)pot geen verbinding met aarde?
    Het is op de tekening een stalen Tele controlplate, loopt de aarde via die weg?
    Dan moet ik bij m'n Strat nog een extra aardedraadje solderen van huis naar huis?
    Ik zie het even niet maar dat kan ook een soort leesblindheid zijn, ben een beetje gaar. Sorry.

Oh ja, nog iets, er zitten nu 250K pots in, maar ik heb ook 500K pots in huis. Welke kan ik het beste gebruiken?
    Het gaat er om de P90 pickup (van 7,9K) zo helder mogelijk te houden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten