Waarschijnlijk één van de mooiste customjobs uitgevoerd op een Gibson. Ik vind het geweldig.
Waarschijnlijk één van de mooiste customjobs uitgevoerd op een Gibson. Ik vind het geweldig.
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Kijk, dit ziet er wel echt vet uit, gaaf man!
Zo word je (door sommigen) voor gek verklaard en zo wordt je vervolgens gecomplimenteerd als het resultaat goed uitpakt. 't is natuurlijk allemaal maar optisch, maar zeker moo uitgepakti. Wel jammer van die lijnen van de houtdelen van de top, dat zul je blijven zien. (altijd makkelijk achteraf praten, maar stainen ipv branden had dit kunnen voorkomen, met een vergelijkbaar resultaat). Maar al met al: mooi!
Is die geschilderde binding van dichtbij ook zo strak als hij op deze foto's lijkt? Ga je de zijkant van de toets ook nog zo'n binding geven, om er een standard van te maken? Wel een hele stap vooruit: van een tamelijk saaie studio naar een "worn brown" standard![]()
Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
www.toegoenoise.nl
Bedankt voor de reply's. Je kunt nu al wel goed zien hoe hij gaat worden. De afwerking zal niets meer toevoegen aan de tekening. Ik ben echt wel blij met het resultaat.
Wat dat stainen betrefd heb je helemaal gelijk. Dit zou de top niet geschaad hebben. De binding is nog niet zo strak maar die gaat ook tussen de laklagen bestaan. Dit zal ook een diepte effect krijgen zo denk ik.
Dit is zo leuk om te doen, ongeacht het resultaat. Dit zal niet de laatste zijn die ik bewerk.
waarom es geen ganse gitaar bouwen Mac?
De kans dat je die, na uren en uren carve en schuurwerk, te lijf gaat met een brander is imo stuk kleiner, wegens niks zo geil als een perfect gecarvde blanke maple top![]()
Favorieten/bladwijzers