Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 37 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 369
    Senior Member

Standaard

Tja, wat moet je hier nou van zeggen?
    Je zal voorstanders van de Chinese kopieen hebben en natuurlijk tegenstanders (veelal in bezit van een echte Gibson). Ik heb diverse chinese 'gibsun's' in handen gehad. Sommige komen best dicht in de buurt van een redelijke chinese Epiphone lp maar veelal waren het goedkoop gemaakte gitaartjes. Ach, en of je het verschil kan horen... Na mijn mening zeker wel! Maar dan wel eerlijk op een mooie buizenamp en dan 1 op 1 ompluggen. Wedden dat iedereen dat verschil kan horen? Maar dat zegt niks over of je het zo op een opname via een GT10 kan horen, misschien een beetje. Meestal al helemaal niet in een studio bandopname.

Maar qua gevoel, fretwerk, hout, zelfs belangrijke details als de headstock angle" en absoluut sound komen deze zeer redelijk geprijsde chinezen niet in de buurt van de echte Gibson. Niet dat het slecht is, bij de betere merken soms zelfs verbazingwekkend goed. Maar het voelt uiteindelijk allemaal ongeveer hetzelfde aan. Het zijn gewoon geen unieke gitaren.
    Je kan zeggen over Gibson wat je wil, maar een kenner voelt meteen of hij een echte in handen heeft, een stukje 'vibe' is dat. Of het zo'n een meerprijs waard is? Als het je droomgitaar is wel!
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door episua Bekijk bericht
    Maar dat zegt niks over of je het zo op een opname via een GT10 kan horen, misschien een beetje. Meestal al helemaal niet in een studio bandopname.

Hij heeft ook samples geplaatst van het geluid rechtstreeks in een Fender Princeton buizenamp....

en zegt de TS: En ik vind dat er weinig verschil in de gitaren zit, zowel qua geluid als speelplezier
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Zoals al eerder in dit topic gezegd is dat er geroepen zou worden dat "het aan het effect zou liggen" dat het verschil niet hoorbaar is.

nee, ik denk toch serieus dat die chinese gitaren nog best heel erg goed zijn.

waarom zouden ze slechter zijn? omdat een chinees hem heeft gemaakt ipv een amerikaan?
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Nou das nogal voorbarig alleen op basis van alleen deze test..!! Niet ieders ervaring is hetzelfde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockabilly Bekijk bericht
    Hmmm ik post niet zo vaak maar hier wil en kan ik wel op reageren.
    Een gitaarleerling van me heeft onlangs een chinese les paul aangeschaft en deze hoor ik dus elke week.
    En tussen zijn chinees en mijn amerikaan zaten wel degelijk duidelijke verschillen. Zowel in geluid (erg) alswel in de constructie (vervelend erg).

De hals van het gele gevaar heeft een duidelijk zichtbare "bult" op de hals die een mooie actie onmogelijk maakt (het valt met goed fatsoen niet eens te vlakken dan heeft 'ie nog maar 18 frets), het probleem is alleen dat je een gitaar van 250 euro niet even snel terugstuurt naar China met de mededeling: "Deze deugt niet doe me ff een andere." en het in NL "laten" doen als je dat zelf niet kunt is zo'n gitaar in geld niet waard.
    Sommige winkels zitten gewoon niet eens te wachten om chinese nepperts af te stellen.

Het geluid van mijn leerling's les paul was ronduit.......kut.
    Hij heeft er veel moeite en geld ingestopt net als die andere persoon hier op het forum en het geluid is serieus stukken beter geworden maar om te zeggen dat ze ALLEMAAL uit de doos lekker klinken/spelen is overdreven.

Ik zou het gewoon niet aandurven het risico dat je een misbaksel koopt is me te groot.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Zoals al eerder in dit topic gezegd is dat er geroepen zou worden dat "het aan het effect zou liggen" dat het verschil niet hoorbaar is.

waarom zouden ze slechter zijn? omdat een chinees hem heeft gemaakt ipv een amerikaan?

De eerste Chinese gitaartjes zouden best crap kunnen zijn. Huidige ook natuurlijk. Maar inmiddels hebben ze grote orders verwerkt voor veel bekende merken. Ze zullen daar gerust veel kennis mee hebben opgedaan. En personeel kost daar nou eenmaal niks. Dan hebben ze alleen nog een knap stukkie hout nodig, lijkt me ook geen probleem.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIMBER Bekijk bericht
    Nou das nogal voorbarig alleen op basis van alleen deze test..!! Niet ieders ervaring is hetzelfde.
    Onze topic starter heeft ook een andere Chinees getest:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...highlight=koop

Senior Member

Standaard

Natuurlijk zijn ze wel in staat om een goede gitaar te maken. Maar door er een logo op te plakken plegen ze een strafbaar feit. Deze mensen hebben slechts tot doel zo veel mogelijk winst te genereren en zekers niet om een goede gitaar te maken.

Standaard

Natuurlijk zijn ze wel in staat om een goede gitaar te maken. Maar door er een logo op te plakken plegen ze een strafbaar feit. Deze mensen hebben slechts tot doel zo veel mogelijk winst te genereren en zekers niet om een goede gitaar te maken.
    Zie mijn eerder reactie boven je reactie van net (link)

Ik vergoeilijk trouwens het kopieeren van spullen niet, maar wie zegt dat ze geen goede gitaar willen maken? Onze Benwave heeft dus wel heel erg veel geluk gehad?

Senior Member

Standaard

Als je alle ervaringen hier van het forum op een bult harkt.. ja dus.

Standaard

Als je alle ervaringen hier van het forum op een bult harkt.. ja dus.
    als je de uitspraken van horen zeggen en vooringenomenheid weglaat misschien toch niet. Ik heb verder ook geen test met clips voorbij zien komen hier. Dit van Benwave is dan toch wel het meest tastbare. Hij heeft er als het goed is nog een en ook daar was hij tevreden over. Hoeveel moet hij er dan hebben?

Ik heb zelf ook een paar chineesjes (gehad) weliswaar geen letterlijke kopieen, maar gewoon prima dingen..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten