Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 37 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 369
    Senior Member

Standaard

mooie nuttige info!

zoals ik al eerder zei, ook ik was verbaasd van de qualiteit van die chinese nep gibsons gezien ik zelf een echte heb.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Bovenste is nep, positie van de pots klopt niet, headstock vorm klopt niet helemaal, en het logo hangt te hoog boven de tuners, het onderste gedeelte van de G hoort naast de D-tuner te lopen.

Daarnaast vind ik A iets beter klinken in mijn oren, of dat de Gibson is of niet, geen idee. China-made gitaren kunnen net zo goed klinken.

EDIT: Eeuh, ik moet beter opletten.

Standaard

Grappig, ik vond B/BB fijner klinken en verwachtte al dat het de Chinees zou zijn. Vandaar dat ik "iets" heb met made in China gitaren.

Leuke test, bedankt!
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Misschien worden de echte Gibsons nu wel betaalbaar voor iemand als ik

Mail de test even naar Gibson..

Standaard

Jeuh I was right . Ik had niet eens meegekregen dat je nog meer clips had gepost :O. AA en BB lol :P. IK de beginpost gisternacht bekeken en toenet even gepost nog.

Ik denk dat mensen vooral heel erg anti-copy zijn omdat ze stiekem weten dat de kwaliteit van Gibson zuigt. En ja, het mag niet, ish illegaal, ish slecht voor de markt bla bla... Agreed, van mij mogen ze ook wel een ander logootje erop plakken, maar dat neemt niet weg dat Gibson vroegah de bom was, maar nu geen fatsoenlijke gitaar kan maken als je de kostprijs in ogenschouw neemt (*kuch* 2500 euro *kuch*).

On the other hand, Gibsons blijven een uitstraling hebben die gewoon... perfect is. Als je een Gibson ziet denk je: Dit is een gitaar. Dit heb je niet bij copy's, of bij Vintage, J&D e.d. (vind ik dan he :P)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    On the other hand, Gibsons blijven een uitstraling hebben die gewoon... perfect is. Als je een Gibson ziet denk je: Dit is een gitaar. Dit heb je niet bij copy's, of bij Vintage, J&D e.d. (vind ik dan he :P)
    Ik denk dat mensen in het publiek (die in ieder geval op de hoogte van de namen Gibson, Fender enz) op de hoogte zijn er niks van missen hoor, die uitstraling. Het zal toch echt je eigen gevoel erbij zijn... (ik kan me dat trouwens heel goed voorstellen)

Senior Member

Standaard

De grote vraag is natuurlijk hoe speelt deze gitaar over een jaartje of 2. Heb wel meerdere goedkope imitaties gehad die best aardig speelden en klonken. Maar na een paar jaar begonnen de problemen doordat ze lichtelijk kromtrokken. Niet dat je de limbo er onderdoor kon doen maar wel stemmingsproblemen.. vooral hoger op de hals.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIMBER Bekijk bericht
    De grote vraag is natuurlijk hoe speelt deze gitaar over een jaartje of 2. Heb wel meerdere goedkope imitaties gehad die best aardig speelden en klonken. Maar na een paar jaar begonnen de problemen doordat ze lichtelijk kromtrokken. Niet dat je de limbo er onderdoor kon doen maar wel stemmingsproblemen.. vooral hoger op de hals.
    Das best een goede vraag, maar riekt ook wel wat naar het maar blijven zoeken naar argumenten waarom een echte beter zou zijn.

Ik heb meerdere oudere Chinese gitaren (gehad) daar mankeerde niks aan. Waren dan wel geen kopieen, maar toch...

Senior Member

Standaard

als die chinesen nou eens die kleine details wat beter afwerken zouden ze nogwel eens een flinke bedrijging kunnen zijn voor gibson, ok lawsuit. maardan. over een half jaar beginnen ze gewoon weer onder een andere naam.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    maar riekt ook wel wat naar het maar blijven zoeken naar argumenten waarom een echte beter zou zijn.
    Nee riekt nergens naar hoor hahaha.. plaats hier gewoon mijn ervaringen met goedkope kopieën.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten