2x B volgens mij! Al klinken ze beide absoluut niet verkeerd! Lekker gespeeld!
2x B volgens mij! Al klinken ze beide absoluut niet verkeerd! Lekker gespeeld!
Nou, da's niet helemaal waar.
IK heb ooit een lange tijd een echte Gibson Les Paul gehad. Ik kende dat ding door en door. Uiteindelijk toch verkocht. Totdat op een dag een mede forummer (1) zijn Gibson Les Paul wilde ruilen tegen mijn Fender. Vond ik een errug goede dealdus hadden we afgesproken bij mij thuis. Ik de Gibson Les Paul uitegebreid getest/gehoord, maar ik bleef wat missen. Ik miste resonantie, een bepaalde klank. Ik kon de vinger er niet op leggen. Uiteindelijk heb ik de deal niet door laten gaan omdat ik het geen goede Les Paul vond. WAT BLEEK LATER: het was een Epiphone of Ibanez kopie die opnieuw was voorzien van alle Gibson tags. Ik had, zonder dat ik dat wist, het dus prima gehoord/gevoeld qua resonantie.
En ik denk ook dat de meeste ervaren forummers ook het verschil voelen en horen tussen een Gibson en een slap aftreksel, MITS ze er zelf over kunnen spelen over hun eigen amp. De opzet van de TS is leuk, maar een GT 10, geen buizensignaal, delay en disto maakt het zeer moeilijk vergelijken.
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Ik weet het niet, hoor. Benwave heeft er ook een opname met een buizenamp bij gezet (al maakt het volgens mij weinig uit zolang je beide over dezelfde apparatuur laat horen) en volgens hem speelt ie alleen met een beetje reverb. Als de meningen dan zo verdeeld zijn als hierboven, en dan gaat het over mensen die zelf gitaar spelen, kan je niet volhouden dat het ene geluid een slap aftreksel is van het andere.
Maar waarom zou een gitaar die uit een CNC machine komt in Amerika per se zoveel beter moeten zijn dan een die uit een CNC machine in China komt, aangenomen dat ze in beide fabrieken een beetje redelijk hout gebruiken?
fietsi veni vidi
the sure thing je hebt een punt.
MAAR. Horen die forummers ook het verschil tussen ipv een slap aftreksel, een goede kopie en een echte? Ik denk dat met dit topic die vraag toch wel beantwoord is in het voordeel van de kopie!
Stoer zo'n vergelijking, aangezien er al meerdere verhitte discussies over het onderwerp zijn geweest.
Dat mensen twijfelen bij de foto is me wel een raadsel, heel de bovenste Gibson klopt niet (zoals Mac al uiteen heeft gezet).
De samples zijn inderdaad best pittig, maar ik stem toch voor Gibson BB.
Maar is dit nou zo'n 200 euri Chinees?
PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband
Dat denk ik wel minion, aangezien benwave vaker over deze dingen ge-oracelt heeft. Maar voor die 200 euro, graag! Als hij dan ook heerlijk speelt natuurlijk anders is het alsnog teveel![]()
"Ik vind B fijner klinken, maar niet beter, tis meer een kwestie van smaak. Het gebruik van een GT-10 doet gitaren weer meer op elkaar lijken, dus rechtstreeks in de amp was veel beter geweest. De verschillen zijn nu in ieder geval te klein om van een betere echte Gibson te spreken, ongeacht het nu A of b is. Het verschil zou gewoon enorm moeten zijn in het voordeel van Gibson mag je toch wel verwachten.
De best imo nummer B, dus dat is dan vast en zeker de Chinees"
En met de nieuwe amp ga ik voor BB, hoewel het wederom een kwestie van smaak is, de ander klinkt gewoon prima.
VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!
Favorieten/bladwijzers