Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 333 van 1797 EersteEerste ... 2332833233313323333343353433834338331333 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.321 t/m 3.330 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Strat Bekijk bericht
    hallo,

hierbij spot ik alweer een epiphone les paul china, http://link.marktplaats.nl/282034154 het is ongeveer van alle kanten te zien.

vr.gr
    klopt, pots staan niet goed, headstock klopt niet en serienummer zit er slordig op (Koranen hebben serienummer er altijd mooi opstaan)

Senior Member

Standaard

Die headstock lijkt anders wel van dezelfde freesmachine te komen als die op mijn '94er Del Rey.
    En, opvallend: het woord Epiphone staat recht op de headstock, en na 1996 is dat (bij mijn weten) altijd schuin geweest.
    Waarom zoveel moeite doen voor èèn kopie van een paar honderd euro?

Aan de andere kant: op de laatste twee foto's bij de ad zie je dat de goudlak doorloopt op het hout van de neck.
    Kan me niet voorstellen dat zoiets door de qualitycheck van Samick of Epiphone is goedgekeurd.
    Nou ja, vreemd geval dus.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Die headstock lijkt anders wel van dezelfde freesmachine te komen als die op mijn '94er Del Rey.
    En, opvallend: het woord Epiphone staat recht op de headstock, en na 1996 is dat (bij mijn weten) altijd schuin geweest.
    Waarom zoveel moeite doen voor èèn kopie van een paar honderd euro?

Aan de andere kant: op de laatste twee foto's bij de ad zie je dat de goudlak doorloopt op het hout van de neck.
    Kan me niet voorstellen dat zoiets door de qualitycheck van Samick of Epiphone is goedgekeurd.
    Nou ja, vreemd geval dus.
    nee jou headstock is iets anders, de afstand tussen de tuners van de D en G snaar en de snor is kleiner.

Samick was nooit zo slordig met zijn serienummers en ook niet met zijn afwerking.

Koreaanse Les Paul hebben Epiphone altijd schuin op de headstock staan, japanse Epi's hadden hem wel recht staan
    Laatst gewijzigd door geert1976; 25 september 2009 om 00:26

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    nee jou headstock is iets anders, de afstand tussen de tuners van de D en G snaar en de snor kleiner.
    Yo jij hebt goeie ogen! Sorry hoor maar ik zie dat soort verschillen ook niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Koreaanse Les Paul hebben Epiphone altijd schuin op de headstock staan, japanse Epi's hadden hem wel recht staan
    Eeeeh dit feitje kende ik nog niet... dan is mijn Del Rey een Japanner? Uit welke fabriek?
    Of... het is ook een fake...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Yo jij hebt goeie ogen! Sorry hoor maar ik zie dat soort verschillen ook niet.

Eeeeh dit feitje kende ik nog niet... dan is mijn Del Rey een Japanner? Uit welke fabriek?
    Of... het is ook een fake...
    de Del Ray is ook in Japan geproduceerd, dus het zou heel goed kunnen en dan komt die van Matsumoku af, de Japanse Del Rey's zijn veel zwaarder dan de Koreaanse.

Standaard

Klopt die van mij komt uit china en staat schuin.
    Maar inderdaad ziet die headstock er niet goed uit alsof iemand hem vervangen heeft, alleen met een figuurzaag egdaan in plaats van een goeie :P

Senior Member

Standaard

Dat ding is zo nep als maar kan, dat zie ik zelfs. Headstock klopt van geen kant, tekst staat recht en de pots zitten zo ontieglijk scheef, zo zou ik ze zelf niet eens goedkeuren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Wat ik alleen niet begrijp is waarom men een Epiphone kopieert? Als je een Gibson kopieert levert dat toch veel meer op?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Wat ik alleen niet begrijp is waarom men een Epiphone kopieert? Als je een Gibson kopieert levert dat toch veel meer op?
    Waar zou je meer op vervalsingen letten: een briefje van 5 of een briefje van 50?

Wie verwacht er nou dat de briefjes van 5 zijn vervalst???

+ dat er meer "kenners" zich in het Gibson circuit begeven...

Senior Member

Standaard

Die headstock valt toch wel mee, afgezien van het feit dat de naam er recht op staat? Wat klopt er allemaal nog niet aan dat de headstock 'van geen kant' klopt?
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten