Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 16 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 152

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Dan zou ik als ik jou was geen tijd meer verspillen aan jazztheorie. Als je niet hoort wat men er mooi aan vindt, blijft de theorie erachter natuurlijk abacadabra.
    Het helpt ook als je van iemand die 'het' snapt wat uitleg krijgt over wat er precies gebeurt, evt. met noten erbij.

Je moet niet vergeten dat kunst ook een intellectuele kant heeft.
    Je kunt 'bedachte' spelletjes spelen met dissonantie en dat kan eerst vreemd klinken, maar als je weet wat er gebeurt, is het een soort intelligente grap of beleef je er in elk geval behalve een muzikaal genoegen ook een intellectueel genoegen aan.

Voorbeeld in het concert voor orkest van bartok zit een deel waarin ie allerlei paren van instrumenten aan het woord laat, elk op een bepaalde interval van elkaar. Reken maar dat het paar dat de secundes krijgt (de hobo's ?) 'lelijk' klinkt, maar door het geintje te doorzien ga je het ook anders horen...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@ Jeroen.
    Een Hollander gaat voor de eerste keer naar Frankrijk, heeft honger, en vraagt een broodje met kaas. Groot is zijn verbazing als men hem daar een baguette met Camembert brengt.
    Als ie dat na een paar dagen nog steeds niet lust, besluit hij voortaan in Nederland te blijven.

Een forum is natuurlijk maar een forum. Vroeger verzamelden jongetjes op straat om te voetballen. Hier verzamelen zich mensen om over muziek en gitaren te lullen. Een forum kan evengoed een kroeg zijn, of een bankje in het park.
    Verwacht er niet meer van : Alles heeft zijn beperkingen.
    Laatst gewijzigd door terrasbeest; 24 september 2009 om 12:40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    Het helpt ook als je van iemand die 'het' snapt wat uitleg krijgt over wat er precies gebeurt, evt. met noten erbij.

Je moet niet vergeten dat kunst ook een intellectuele kant heeft.
    Je kunt 'bedachte' spelletjes spelen met dissonantie en dat kan eerst vreemd klinken, maar als je weet wat er gebeurt, is het een soort intelligente grap of beleef je er in elk geval behalve een muzikaal genoegen ook een intellectueel genoegen aan.
    Dat is waar. Dit is bijvoorbeeld een leuk boek over hoe je naar jazz kan luisteren. Maar dan moet je grondhouding wel positief zijn. Als je gelooft dat je bedonderd wordt door mensen die maar wat doen en het daarna rechtlullen, ga je elke uitleg met dat wantrouwen benaderen.

Senior Member

Standaard

Ik vind Camembert niet te vreten, maar een baguette vind ik heerlijk.

Ik vind lang niet alle jazz mooi, maar vind de theorie er achter wel bijster interessant.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

Standaard

Mss is het dan een idee om beter uit te kijken voor je een hooggewaardeerde kaasboer voor koekebakker uitmaakt?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

theorie heb je volgens mij alleen wat aan als je ook theorie kan horen je kunt over van alles een nog wat praten intervallen of weet ik veel wat maar als je niet kan horen/onderscheiden is maar een naam van beesje die je onthoud waar je verder niet veel mee kan is mij ervaring met leerlingen (wat natuurlijk niet erg is ofzo maar)

dat doet ook denken aan dat 1000 ladder(van de topic starter) verhaal das typisch zoiets om dingen erg los van elkaar te zien in plaats van het geheel.

Senior Member

Standaard

Deze doet me nog altijd lachen, de master's kijk op ladders:

http://www.youtube.com/watch?v=9Pm3GzWYgaM
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Deze doet me nog altijd lachen, de master's kijk op ladders:

http://www.youtube.com/watch?v=9Pm3GzWYgaM
    Geen fan van de man, maar hij slaat spijkers met koppen.

Senior Member

Exclamation

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=- Bekijk bericht
    Er is maar 1 ladder, de chromatische ladder, die kan altijd en overal, op (bijna) alle instrumenten en past bij alle soorten muziek.
    Eeehm... dit botst toch aardig met al je theorie-pagina's over toonladders istnie?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten