Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 72 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Voor al diegenen die reeds vertrouwd zijn met de Axe-fx en het werken met IR's:

de IR's van red wire impulses zijn echt de moeite waard om aan te schaffen.

Want de CAB-simulatie is voor mij (wat ik trouwens al 2 jaar terug vertelde) het zwakste broertje en toch o zo belangrijk.

Met de IR's kom je IMHO een heel stuk dichter bij een echte BOX-geluid
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    Als je de atomics binnen hebt, is het dan mogelijk om ze een keertje te beluisteren? Ik ben echt zwaar benieuwd hoe ze klinken.

Heeft iemand hier trouwens nog tips om een high-gain achtig geluid te maken terwijl het wel lekker open en rauw blijft. Beetje moeilijk te beschrijven maar ik zoek een soort van high-gain sustain met een Hendrix rauwheid.

Ja dat kan wel ik geef wel een seintje als ik ze heb ..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prinspatrick Bekijk bericht
    Voor al diegenen die reeds vertrouwd zijn met de Axe-fx en het werken met IR's:

de IR's van red wire impulses zijn echt de moeite waard om aan te schaffen.

Want de CAB-simulatie is voor mij (wat ik trouwens al 2 jaar terug vertelde) het zwakste broertje en toch o zo belangrijk.

Met de IR's kom je IMHO een heel stuk dichter bij een echte BOX-geluid
    Ik heb ze nog niet gekocht aangezien ik cabsims nu continu uit heb ... zodra de atomics erzijn bestel ik direct die bigbox

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hydra Bekijk bericht
    Ik heb ze nog niet gekocht aangezien ik cabsims nu continu uit heb ... zodra de atomics erzijn bestel ik direct die bigbox
    GEWELDIG!! Er ontstaat nu een soort ringtone-formule voor de Axe FX!! Big business.....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Niet geprobeerd, maar als je buizen wilt, moet je buizen kopen. Hoe goed een simulatie ook is, het zal nooit als echte buizen klinken. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet beter hoeft te klinken. Ik weet dat ik hiermee de toorn van vele puristen (wat ik zelf ook ben: defence ) op de hals haal, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat buizenversterkers per definitie de mooist klinkende versterkers zijn. Ik ben van mening dat dat wel zo is, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die sommige modelling mooier vinden, en de techniek van transistor en modelling gaan hard vooruit. Die van buizen een stuk minder.

Als je dus de echte dynamiek van een buizenversterker wilt is er, denk ik, geen compromis. Een simulator simuleert iets anders en zal dus nooit zo goed klinken. Als ik Steve Vai nadoe klink ik nooit zo goed als hij, omdat hij zichzelf is en dus uniek. Daarom vind ik het idee van modelling een beetje krom. Ze proberen iets na te doen en dat lukt steeds beter. Maar je zult het nooit evenaren. Ik ben benieuwd wanneer er een modelling-producent een andere weg inslaat en iets unieks probeert met modelling. Iets dat je met buizen en/of transistor niet lukt. Of het dan nog naar gitaar zal klinken en of mensen het kopen is een ander verhaal....

Desalniettemin wil ik de Axe graag een keertje proberen. Maar ik geef je op n briefje dat mijn amp harder brult
    Kan je een modeller dan niet aan een buizenversterker zetten?

Standaard

kan wel, maar een modeler is bedoeld om de hele keten preamp-fx-poweramp-speakers te vervangen. Het geluid dat eruit komt, is bedoeld om zo 'recht' mogelijk te versterken. Gitaarversterkers, al dan niet buizen, kleuren voor dat doel te veel.

Senior Member

Standaard

Ff voor mijn begrip, kijken of dit allemaal klopt:

1) Als je de Axe "direct" (naar mengtafel of InEar) gebruikt, dan moet je amp modelling en cabsims gebruiken (evt. IR).

2) Als je de Axe gebruikt met een losse power-amp en een gitaar cabinet, dan moet je amp modelling gebruiken maar géén cabsims.

3) De Axe gebruiken met een gitaarversterker (pre en power): Axe alleen als fx processor gebruiken, of met de pre-amp in de fx loop van de Axe. Gebruik géén gitaarversterker om de Axe-fx mét amp modelling te versterken.

5) Als je de Axe wilt versterken zonder power-amp/cabinet: gebruik amp modelling en cabsims/IR plus een FRFR (full range flat response) monitor, zoals die van Atomic.

Klopt dit allemaal?
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ff voor mijn begrip, kijken of dit allemaal klopt:

1) Als je de Axe "direct" (naar mengtafel of InEar) gebruikt, dan moet je amp modelling en cabsims gebruiken (evt. IR).

2) Als je de Axe gebruikt met een losse power-amp en een gitaar cabinet, dan moet je amp modelling gebruiken maar géén cabsims.

3) De Axe gebruiken met een gitaarversterker (pre en power): Axe alleen als fx processor gebruiken, of met de pre-amp in de fx loop van de Axe. Gebruik géén gitaarversterker om de Axe-fx mét amp modelling te versterken.

5) Als je de Axe wilt versterken zonder power-amp/cabinet: gebruik amp modelling en cabsims/IR plus een FRFR (full range flat response) monitor, zoals die van Atomic.

Klopt dit allemaal?
    1 ja maar ampmodelling heeft 2 delen .. pre en poweramp.. allebei aan hier
    2 ja poweramp sim kan uit .. op mijn vht heb ik hem aan
    3 ja maar.. in de loop van mijn marshall heb ik powerampsim aan en preampsim en dat klinkt best goed, of uiteraard alleen als fx processor te gebruiken
    5 ja idd

Senior Member

Standaard

Aha, bedankt!
    Alexander van Engelen

Standaard

Heb de Ultra ff te leen van 'n collega van me, om 'm te testen, en om wat presets voor hem te maken. Ga 'm ff goed aan de tand voelen...
    Impulsen vh apparaat zijn matig, maar dat wist ik al, de Red Wire impulsen heb ik 'n paar weken terug al getest (met Triaxis)...klinken niet slecht...maar uiteindelijk wel 'homemade' (ook al beweert hun site van niet).
    Ben benieuwd!
    Het gaat er mij vooral om dat er 'n goede overtuigende live-sound mee te creeren valt.
    Zal proberen wat samples te posten.

Grtz,

Robbert

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten