Blijkbaar is het geen familie. De naam Cassiers komt wel vaker voor.
Update van de dag: inleg!
Epoxy
en parelmoer
Morgen begin ik met het radiussen van de toets als er tijd voor is.
Blijkbaar is het geen familie. De naam Cassiers komt wel vaker voor.
Update van de dag: inleg!
Epoxy
en parelmoer
Morgen begin ik met het radiussen van de toets als er tijd voor is.
euhm, hoe ga je die nummering op je inleg eraf krijgen? Of wil je dat zo blijven zien?
epi G400 met SD jazz/JB zebra
gepimpte Squier affinity Strat
S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
Marshall S80
ben benieuwd naar het resultaat.
Toooooooooooooooone!!!
ja ik ook, jullie werken op een hele andere manier als die gezien heb, dat si nou echt rock n' roll![]()
die nummering is erop geschreven met alcoolstift, dat gaat er af met een beetje alcohol.
Het was een ideetje van mij, om er een pijltje op te zetten, zo weet je altijd zeker dat de inleg op de zelfde manier wordt gepast, bij het maken van de uitsparingen. Er mocht er maar eens 1 bij zitten die niet een perfecte rechthoek is.
s.
Het blijft een vreemd gezicht: Dat "geknoei" met epoxy op zo'n toets. Ik had dezelfde gedacht bij de Vie bas van Stijn - OMG hoe krijgt hij die toets ooit weer mooi schoon!
Maar dat is toch goed gekomen, dus ik heb ook hoge verwachtingen van de gitaar van Valoosj.
Het schiet in ieder geval lekker op.
zeg, zeg, zeg, dat is 'gecontroleerd' geknoei
Heb het uit een boek van benedeto, epoxy overschot laten zitten, laten hard worden, daarna wegsteken met beitel, en dan vlak schuren.
Valoosj heeft de hals nu naar huis, met het radius blok, ik ben benieuwd ...
s.
Je nieuwsgierigheid is nergens meer voor nodig: foto's!
De kop:
Radiussen:
Resultaat:
En je ziet het echt bijna niet dat ik hier en daar iets te veel weg gefreesd had. Goeie truc die epoxy.
De tuners zitten er ook al in. Bij de eerste fret heb ik zo'n 2mm² te veel weggefreesd naast de inleg. Wie ziet het zitten? (bij nader inzien heb je daar betere foto's voor nodig)
Volgende dat ik ga doen is het afdekplaatje voor de truss rod.
Mooi werk hoor.
Ga je ook nog binding om de kop maken?
Keep it up!
Favorieten/bladwijzers