Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 852 van 1214 EersteEerste ... 352752802842850851852853854862902952 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.511 t/m 8.520 van 12136

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Cool nog een SD-2 gebruiker. Ik heb mijne niet standaard op mijn board staan, maar voor mijn thuis-ampje. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met het ding. Kan best zijn dat hij over een week weer op mijn board staat. Ik wil hem nog eens wat beter uitproberen in combi met m'n andere drive en fuzz pedalen. Kijken hoe goed hij stackt. Gebruik jij hem ook wel in combinatie met de Fender Blender?
    Tegenwoordig gebruik ik hem zeer vaak in combinatie met de Fender Blender! SD-2 op gewone crunch en dan de Blender intrappen, geeft een ongelooflijk lange sustain en een echte 'buzz-saw tone'.

Die fender blender is toch redelijk exclusief ...?

Was afgelopen weekend nog naar wat smashing pumpkins gear aan het zoeken en daar werd verteld dat hij dat effect gebruikte.
    Ik zou hem wel niet kopen als je op zoek bent naar het Pumpkins geluid, maar je kunt er echt wel heel veel coole dingen mee doen. Maar het is zoals jasses zegt, hij is érg oncontroleerbaar en er zit een enorm volumeverschil tussen de normale mode en de boost. Dit maakt het overschakelen van normaal naar boost bijna onmogelijk.

Standaard

Ik heb een tijdje met Billy gepraat op een festival waar ik toen werkte; de Blender is een HUGE misconception. Hij vind t pedaal leuk maar heeft t totaal voor maar 1 song gebruikt (en dan nog alleen in 1 klein stukje).

Zijn main sound was ooit een opamp Muff; voornamelijk in de studio gebruikt. Soms op het podium gegooid maar met mate gebruikt. Hij gebruikt nu voornamelijk preamps / poweramps voor zn sound
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Standaard

Jij hebt met Billy kunnen praten?! Gelukzak! Damn, ik ben nog steeds aan het wachten tot hij nog eens naar België komt...

Standaard

Heb er maar toevallig over gelezen hoor, heb niet echt interesse in zoiets. Octave pedalen zijn niet echt mijn ding.

Heb een mail gestuurd en al antwoord terug gehad over die malekko 616, hij heeft er al 20 besteld (of iets in die aard) dus waarschijnlijk ga ik die nog aanschaffen. Dan denk ik wel klaar te zijn qua pedalen, misschien nog 1 chorus en that's it, oh en nog een korg DT10 .
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje met Billy gepraat op een festival waar ik toen werkte;
    R.E.S.P.E.C.T.

Maar vooral goed dat je de tegenwoordigheid van geest had om naar de oorsprong van zijn sound te vragen. Je leest idd vaak over de Fender Blender en iedereen schrijft elkaar na.

Ik vraag me alleen af of je de extreme fuzz sounds op het album Machinas wel uit een preamp kunt halen. Misschien heeft-ie niet het achterste van zijn tong laten zien?
    Check mijn band Some Weird Sin HIER of HIER

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner Bekijk bericht
    R.E.S.P.E.C.T.

Maar vooral goed dat je de tegenwoordigheid van geest had om naar de oorsprong van zijn sound te vragen. Je leest idd vaak over de Fender Blender en iedereen schrijft elkaar na.

Ik vraag me alleen af of je de extreme fuzz sounds op het album Machinas wel uit een preamp kunt halen. Misschien heeft-ie niet het achterste van zijn tong laten zien?
    T was een vrij lange tijd dat ik kon praten.......
    En ik had zoiets van: 'wat wil ik die man toch eens vragen'

Ik vond t leuk; hij is erg bezig met zn sounds en weet duvels goed wat hij gebruikt. Echt een dedicated musician.
    Idem met de creamy dreamer. Hij heeft nog nooit op zo'n ding gespeeld. De bedenker had er een laten horen via via en hij had gezegd dat t een leuke sound was. Verder niets. Baalt er erg van dat iemand er dan zo met zn naam vandoor gaat.

Toendertijd was Machina nog niet uit maar ik heb op plaatjes uit de studio gezien (stonden tijd op de SP site) dat er veel gedaan werd met een Orange en een Diezel, downtuned gitaren (custom Hamer; tele voor James, iets van in C) en een hoop studio stuff!
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Standaard

Mn huidige pedalboard:

Linksboven: dubbele schakelaar om de boost en eq functie van mijn versterker aan/uit de zetten. Daarnaast schakelaar om mijn amp van clean naar crunch te schakelen. Daarnaast Korg tuner en daar weer naast een RMC2 wah. Naast de wah onderste rijtje een Boss Octaver, daarnaast een Artec Soloist, daarnaast den Blues Pro van MI Audio en daarnaast de MXR micro amp.

Ik heb hiermee de volgende mogelijkheden:
    clean channel:
    clean, clean solo (+MXR), lichte crunch (+Blues Pro)

crunch channel:
    (lichte) rocksound. Dezelfde sound, maar dan voor solo: +eq. van versterker.
    Daarnaast crunch channel+boost functie versterker = Hardrock/metal sound, dezelfde sound voor solo: +eq. van versterker. Het volume van de eq. van de versterker is in te stellen, dus is ook harder te zetten voor solo's.

Verder gebruik ik voor high gain solos de laatste optie+ Blues Pro of Soloist net welk geluid ik wil of beter bij de betreffende gitaar past.

de octaver gebruik ik niet zo heel vaak, bij een paar specifieke nummers of een solootje zo nu en dan..
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Jij had toch allemoal Ibanez pedoalen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Mn huidige pedalboard:

Linksboven: dubbele schakelaar om de boost en eq functie van mijn versterker aan/uit de zetten. Daarnaast schakelaar om mijn amp van clean naar crunch te schakelen. Daarnaast Korg tuner en daar weer naast een RMC2 wah. Naast de wah onderste rijtje een Boss Octaver, daarnaast een Artec Soloist, daarnaast den Blues Pro van MI Audio en daarnaast de MXR micro amp.

Ik heb hiermee de volgende mogelijkheden:
    clean channel:
    clean, clean solo (+MXR), lichte crunch (+Blues Pro)

crunch channel:
    (lichte) rocksound. Dezelfde sound, maar dan voor solo: +eq. van versterker.
    Daarnaast crunch channel+boost functie versterker = Hardrock/metal sound, dezelfde sound voor solo: +eq. van versterker. Het volume van de eq. van de versterker is in te stellen, dus is ook harder te zetten voor solo's.

Verder gebruik ik voor high gain solos de laatste optie+ Blues Pro of Soloist net welk geluid ik wil of beter bij de betreffende gitaar past.

de octaver gebruik ik niet zo heel vaak, bij een paar specifieke nummers of een solootje zo nu en dan..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    Jij had toch allemoal Ibanez pedoalen ?
    Dat zeg je goed!
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Dat zeg je goed!
    ..reden voor de wissel-truc? flink gecash'd met die (best erg benijdenswaardige) collectie ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten