Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 91
    Senior Member

Standaard

zag je toets en trussrod vandaag liggen, goede keuze! ziet er cool uit. je zal het een dezer dagen wel binnen krijgen.

Senior Member

Standaard

Hey,

Leuk projectje hoor!
    Ook al is het een profiel werkstuk, misschien komt er wel een hele mooie hobby uit voort!

mvg

Branko

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijser Bekijk bericht
    zag je toets en trussrod vandaag liggen, goede keuze! ziet er cool uit. je zal het een dezer dagen wel binnen krijgen.
    ja ik had hem inderdaad eergister binnen, maar hij was gebroken dus over 3 weken ofzo kom ik weer langs om er een (dan al gesleufde) uit te zoeken.
    ik ga wel een dezer dagen/weken beginnen met de hals, zit nog wel even naar het ontwerp te kijken:

waar moet precies de trussrod 'beginnen' aan de bodykant? waar de body ophoudt neem ik aan?

en is het mogelijk een toplock te gebruiken zonder een gewone topkam? daar ben ik nu vanuitgegaan iig.

en het stuk hout wat ik nu heb voor de hals (zelfde als bodyhout) is 4,7 cm dik, dus daar moet ik ook nog wat vanaf gaan halen. zou dat gewoon met een frees kunnen over de hele lengte(behalve misschien bij de hak) of kan ik dat beter bij een meubelmaker laten doen?

nog even wat rondvragen op het forum (of post je reactie hier als je ideëen hebt)

Standaard

De truss rod loopt door tot bijna het eind van de hals; tenzij je een heel vreemde maat hals hebt, komt dat vanzelf goed als je de truss rod bovenaan op de goede plaats legt.

Bij een top lock vervalt normaal gesproken de standaard topkam; je zou het in principe ook boven een bestaande topkam kunnen maken, maar ik heb daarvoor nog nooit een systeem gezien (wil niet zeggen dat het er niet is).

Halshout op dikte frezen kan prima; je moet er een mooie opstelling voor maken.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

damn dat ziet er goed uit!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielL Bekijk bericht
    ja ik had hem inderdaad eergister binnen, maar hij was gebroken dus over 3 weken ofzo kom ik weer langs om er een (dan al gesleufde) uit te zoeken.
    Hey wat jammer! blijkbaar kunnen ze dus niet eens een pakje heel vervoeren :S

De trussrod leg je op de hals met het uiteinde ter hoogte van je top kam of iets meer naar achteren. je kan dan het andere uiteinde van de trussrod aftekenen op je hals.

Member

Standaard

weer een heel klein beetje progress:
    gister de slagplaat gemaakt, een nogal onconventioneel ontwerp, je ziet ernaast het ontwerp liggen en wat m'n verdere plan is: het gedeelte wat op het ontwerp zwart is gekleurd, doe ik op de gitaar met transparante lak, verder de hele gitaar zwart. deze vorm loopt dan heel (mooi?:P) over in de slagplaat, ik moet nog wel de delen voor de pickups en switches uitzagen.

Senior Member

Standaard

het probleem met die slagplaat is dat er op de plaats waar de hand vaak rust op de body allerlei punten zijn: de tierlantijntjes wegen imo niet op tegen dat nadeel.

Member

Standaard

Vandaag een hele mooie pau ferro toets opgehaald bij Adamovic,
    eindelijk vakantie en dus weer tijd om te bouwen, maar ik heb een vraag:
    ik heb nu 6 tuners voor één kant, maar ik wil eigenlijk een kop onder een hoek, een beetje zoals een 'jackson usa soloist', maar ik zie dit eigenlijk haast nooit voorkomen. is daar een reden voor of is dit ontwerp best te maken?
    morgen de hals maar eens wat dunner gaan frezen!

Senior Member

Standaard

zeker mooi toetsje! succes ermee en leuk je te hebben ontmoet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten