Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 37 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 363

Discussie: Jazzmaster bouw...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Zoooooo Lakken van de hals gaan nog niet direct gebeuren....
    Wilde wat fretwerk doen, stelde de trussrod wat bij en hoorde een klein krakje...
    Heb iets te weinig lijm gebruikt bij het verlijmen van de Maple strip....
    Ik dacht : "zal maar zuinig zijn met de lijm zodat de lijm niet in de trussrod loopt... Ziehier het gevolg
    Ah Ik heb nu aan de trussrod flink wat draaien gegeven om het wat erger laten uit te zien...

Tja deze ga ik er uit proberen te halen en en andere in Misschien wel een Ebben of Wenge?
    Dit is een teken, maar voor wat. Geen Lak? Geen Witte backstrip? ...
    wengé zou ik zelf niet doen, geen nood aan nog ander strepenpatroon, ik zou classy ebben doen / of maple houden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Dat maple biesje is er omdat ze chambered body's zijn.
    4 stukken sandwich body met een lijntje maple tussen.
    Dat had ik me ook bedacht, maar ik zie 'm ook bij George Harrison's tele op de foto en die schijnt dan weer massief te zijn. Misschien met voorbedachten rade?

Senior Member

Standaard

Oei! Dat heb ik ook een keer gehad met een hals-uit-1-stuk... De dual action pen dreef de skunkstripe er zo uit......
    Ik heb onlangs een Tele-hals uit 1 stuk gemaakt en daarvoor toch een klassieke compressie truss rod gebruikt. Een stuk ingewikkelder om te monteren, maar er komt geen druk op de skunkstripe te staan.

PS, een purperhart skunkstripe, zou dat niets zijn?
    Laatst gewijzigd door Van Dattum; 17 september 2009 om 16:17

Senior Member

Standaard

PPPPFfffffffffffffffffff.
    Was niet simpel om die backstripe eruit te krijgen zonden brokken te maken van het rosewood

Heb alles mooi proper gemaakt (oude lijmresten) en dan 2de poging
    En dan ben ik voor een Movengui strip gegaan gelijmd met 2K lijm... Als dit niet lukt weet ik het ook effie niet meer....
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Ik heb ooit gehoord dat palissander en andere tropische houtsoorten vaak een beetje vettig zijn, waardoor lijm niet altijd 'pakt'. Het hout ontvetten met aceton, of alcohol helpt vaak. Maar ik moet toegeven dat ik bij een rug van een klassieke gitaar het toch nog nooit gedaan heb, en nooit problemen mee gehad...

Dus of het een fabeltje is, weet ik niet.

Maar het is in ieder geval wel kak...

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ik heb ooit gehoord dat palissander en andere tropische houtsoorten vaak een beetje vettig zijn, waardoor lijm niet altijd 'pakt'. Het hout ontvetten met aceton, of alcohol helpt vaak. Maar ik moet toegeven dat ik bij een rug van een klassieke gitaar het toch nog nooit gedaan heb, en nooit problemen mee gehad...

Dus of het een fabeltje is, weet ik niet.

Maar het is in ieder geval wel kak...

s
    Neen neen dit is geen fabeltje. Lak pakt ook niet goed op vettige houtsoorten!
    Heb het voor gehad met een linkse Semi Hollowbody Tele uit rosewood. De lak wilde maar niet drogen door "het vet" in't hout....
    Ik ontvet hem altijd maar niet voor het lijmen... het kan komen door deze vettige houtsoorten...heb hetzelfde voor met de JazzMaster necken... Niet zo leuk maar toch goed dat het nu gebeurde...En niet later na een jaar ofzo.... Dus ik moet even een oplossing bedenken om die backstrips eruit te frezen. Niet zo makkelijk met een al gevormde neck...Maar daar bedenk ik wel iets op...Advies welkom! Ik ga toch voor Ebben strips gaan gelijmd met 2K. Ebben is super sterk ik hoop hetzelfde van de lijm...

Edit: Stijn jij hebt geluk want je gebuikt beenderlijm. Ik dacht dat je dat wel op vettige houtsooten kan gebruiken...kan ook fout zijn...
    ik kan geen beenderlijm gebruiken. Mijn gitaren worden bespeeld op podia in volle zon ( Heb eens de temperatuur gemeten was 59°C!!!!) beenderlijm zou dan al een beetje wak worden...
    Laatst gewijzigd door JacquesLeDick; 17 september 2009 om 18:13
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Bedacht net iets... Ga een backstip "zwaluwstaart" verbinding maken...
    Later meer uitleg...
    Ga eerst de Jazzmaster body in de 2K Sealer zetten....
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Haha, dat is ook weer een fabeltje, tidebond en witte houtlijm wordt wak door warmte, maar voor huidenlijm (geen beenderlijm, want dat wordt glashard, en is dus niet geschikt voor akoestische instrumenten) heb je hitte, en water nodig.

Hier een testje.

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Haha, dat is ook weer een fabeltje, tidebond en witte houtlijm wordt wak door warmte, maar voor huidenlijm (geen beenderlijm, want dat wordt glashard, en is dus niet geschikt voor akoestische instrumenten) heb je hitte, en water nodig.

Hier een testje.

s
    Nice! Interesting stuff!!!!! CHeers Stijn
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Zo terug van't spuitwerk... (ja de Indian Rosewood heeft eraan moetten geloven)
    Gebuikte 1 laag 2k Sealer. Ik kocht'm bij een meubellakkerij waar mijn vader soms meubels laat lakken.
    Het is echter zeer duur om daar gitaren te laten spuiten. Anders had ik het aan hun overgelaten. Er staan geen stickers op de potten dus kan niet zeggen welk merk het is.
    Men vertelde me dat deze sealer ook poriën vult. 2tot3 lagen zou voldoende moetten zijn. Ik heb een zeer kleine spuitkabine wel eigenlijk een Viekante meter met een filter voor verf. Dit spul zou ik nergens andes spuiten...
    Maar soit foto's!!!!
    Het is moeilijk om de echte kleur te vangen met een fototoestel. Het ziet er altijd anders uit op foto.
    Kleine vlam in die Mahogay... Mooi.... Ben erg blij met deze kleur

en sorry ik kon het niet laten... ik vind gelakte rosewood super!

Als je olie zal na een zekere tijd terug dof worden. Dus meer onderhoud om hem mooi te houden. Dat zie ik iedereen nog niet doen.
    De ene gaat voor olie de ander voor Lak.
    Soit over smaak valt .............
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten