Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 363

Discussie: Jazzmaster bouw...

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ik heb ooit gehoord dat palissander en andere tropische houtsoorten vaak een beetje vettig zijn, waardoor lijm niet altijd 'pakt'. Het hout ontvetten met aceton, of alcohol helpt vaak. Maar ik moet toegeven dat ik bij een rug van een klassieke gitaar het toch nog nooit gedaan heb, en nooit problemen mee gehad...

Dus of het een fabeltje is, weet ik niet.

Maar het is in ieder geval wel kak...

s
    Neen neen dit is geen fabeltje. Lak pakt ook niet goed op vettige houtsoorten!
    Heb het voor gehad met een linkse Semi Hollowbody Tele uit rosewood. De lak wilde maar niet drogen door "het vet" in't hout....
    Ik ontvet hem altijd maar niet voor het lijmen... het kan komen door deze vettige houtsoorten...heb hetzelfde voor met de JazzMaster necken... Niet zo leuk maar toch goed dat het nu gebeurde...En niet later na een jaar ofzo.... Dus ik moet even een oplossing bedenken om die backstrips eruit te frezen. Niet zo makkelijk met een al gevormde neck...Maar daar bedenk ik wel iets op...Advies welkom! Ik ga toch voor Ebben strips gaan gelijmd met 2K. Ebben is super sterk ik hoop hetzelfde van de lijm...

Edit: Stijn jij hebt geluk want je gebuikt beenderlijm. Ik dacht dat je dat wel op vettige houtsooten kan gebruiken...kan ook fout zijn...
    ik kan geen beenderlijm gebruiken. Mijn gitaren worden bespeeld op podia in volle zon ( Heb eens de temperatuur gemeten was 59°C!!!!) beenderlijm zou dan al een beetje wak worden...
    Laatst gewijzigd door JacquesLeDick; 17 september 2009 om 19:13
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten