Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
    Senior Member

Standaard

Ik vond de ToneZone een nogal modderig element. Veel laag en mid, weinig hoog. Kan best zijn dat dat goed bij de constructie van je Axis past hoor. Ik heb een keer bijna een Axis met HSS configuratie gekocht, was ook niet duidelijk welke elementen daar in zaten.

Heb je het element doorgemeten? Zoals al eerder opgmeerkt is het zeer ongebruikelijk dat een element zomaar de geest geeft. Als het een los aansluitdraadje betreft is het goed te repareren, als de spoeldraad geknapt is aan de buitenkant van de spoel meestal ook. Maar tenzij je je kat de elementen laat bewerken of er zelf met een schroevendraaier in zit te pielen blijft het vreemd.

Erg mooie gitaar trouwens.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik vond de ToneZone een nogal modderig element. Veel laag en mid, weinig hoog.
    ik heb toch echt andere ervaringen met de ToneZone, juist strak in het laag en mids en gelukkig niet zoveel hoog.. hij is al schel genoeg als je hem in een marshall steekt.

maarja, elke situatie is anders en dus kan het inderdaad zijn dat jij hem anders ervaarde.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

De gitaar ligt dus bij een pro, ik heb het element zelf niet doorgemeten nee.
    Ik vind het ook vreemd, maar hey, shit happens.
    Hij vertelde dat de wikkelingen in een coating zitten, dus je kunt er niet eenvoudig bij.

Bedankt voor de tips en complimenten tot nu toe.

Senior Member

Standaard

laat even weten als je een nieuw pickup hebt hoe deze je bevalt.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Het originele element had een evenwichtig geluid naar mijn idee.
    In de humbucker-stand volvet, met niet teveel hoog inderdaad maar wel lekker strak, niet modderig.

In de singlecoil-stand, in serie samen met de voorste singlecoil van het hals-element, klonk het heel helder, bijna als een Strat.

Ik denk dat een element ook niet snel modderig zal klinken maar dat dat meer met (de instellingen van) je (rand)apparatuur te maken heeft.

Member

Standaard

Als je element niet meer te repareren is kun je via Voerman proberen om weer een orginele te bemachtigen. Bij musicman kun je onderdelen bestellen mits je de oude inleverd.

Ter info. Toen dimarzio het brugelement ontwikkelde voor de musicman EVH. Bleven er 2 over. De Tonezone en de winnaar. Ze lijken op elkaar maar zijn niet hetzelfde. Overigens kon Eddie niet kiezen en heeft hij Steve Lukather de uiteindelijke keuze laten maken.

Senior Member

Standaard

Tonezone is een prima keuze Henri, en zal zeker passen bij die gitaar (heb 'm zelf ook natuurlijk) en bij jouw speelstijl, niet te vergeten.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Thumbs up

Ik heb de Tone Zone al besteld bij Thomann.
    Als ik de originele weer terug heb zal ik 's kijken of ik via Music Man een originele kan krijgen, bedankt voor de info crywolf.

Marc, heb jij ook een Tone Zone in je Axis, of bedoel je alleen dat je ook een Axis hebt?
    Mijn speelstijl? .... raggen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht

keep up the good work!
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb de Tone Zone al besteld bij Thomann.
    Als ik de originele weer terug heb zal ik 's kijken of ik via Music Man een originele kan krijgen, bedankt voor de info crywolf.

Marc, heb jij ook een Tone Zone in je Axis, of bedoel je alleen dat je ook een Axis hebt?
    Nee, ik heb nu geen Axis, maar de Van Halen signature van Music Man. Nu lijkt de sound van de Axis er wel op, heb er ooit 2 gehad. Raggen gaat goed, maar hij schoont mooi op bij gebruik van gitaarvolumeknop.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten