Jongens, probeer het een klein beetje on topic te houden, dingen zoals de Voedings FAQ (waar ook het CIOKS lijstje in staat vermeld) zijn er niet voor niets.
Jongens, probeer het een klein beetje on topic te houden, dingen zoals de Voedings FAQ (waar ook het CIOKS lijstje in staat vermeld) zijn er niet voor niets.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
En om de daad bij het woord te voegen: de 09-09 editie van mijn board.
Keten:
Korg DT10
Teese Picture wah
EH Small Stone phaser
Klon kloon
Catalinbread Dirty Little Secret
Ibanez Tube King
EH Deluxe Memory Man
Barber Tone Press
A/B switch
De klon kloon is meer een dirty boost en staat vóór de drive, de Tone Press staat ingesteld als cleane boost en natuurlijk sustain en staat juist achterin de keten.
Bijzonderheden:
Small Stone, Klon kloon, Tube King en Memory man zijn voor mods dan wel reparatie/restauratie bij D_H geweest.
Dirty Little Secret draait op 18V.
Memory Man as vintage as can be
Voeding:
vierwegstekker op het board, met netsnoer DMM erin, een 12V adapter voor de Tube King en een 9V adapter voor de rest. Eén plaatsje over komt altijd wel van pas.
Enige twijfelpunt is wat ik met de drives wil doen. Ik gebruik al heel lang naar volle tevredenheid een D_H gemodde SML of MS10 en die wil ik eigenlijk niet mijn board afgooien, maar de Tube King heb ik nodig/ben ik aan verslingerd voor de wat stevigere sounds met meer compressie en de Dirty Little Secret kan zowel mild als steviger qua drive. Met een wat andere klank, maar hij kan het allebei en heeft wel weer meer dynamiek. Hmmm...
Voor de rest een uiterst eenvoudig board qua afwerking, de plank gaat in een showmaster 48 en de hele keten staat gewoon vóór de pre amp.
Voorlopig compleet, nu met de OD-3:
En de achterkant met de voedingen:
![]()
@ Mitch: Hoe bevalt die DLS?
@ RelicBert : Mooi board man! heel stijlvol!
----
// City Of Life //
Goed ding. Op 9V een leuk drivepedaal, op 18V één van de beste die ik tot nu toe gebruikt heb. Het verschil in dynamiek op hogere spanning is nog groter dan bij de OCD, die helaas niet zo matchte met de Vox. De DLS kan echt van een minimaal randje tot lekker vette scheur en hij is prima te stapelen met andere pedalen, vind ik een groot voordeel. Maar nou past de MS10 niet meer op mijn board![]()
wow! echt heel netjes, alleen wat vraagjes;
- is die power supply custom gemaakt (door jezelf?)
- hoe heb je die jacks aangesloten aan de zijkant ? uitgeboord een aangesloten op... ? (ik neem aan dat het input en output is? of is het send/return voor je fx-loop?
- waar dienen de 2 switches voor? Tap tempo van de TF ? of patch change?
...
- denk je dat je genoeg overdrives/boosts hebt![]()
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
De voeding is zelfgemaakt, dwz. gewoon een 9 Volt voeding van Conrad en de adaptor van de TimeFactor uit elkaar geschroefd en de ingewanden in het kastje gebouwd.- is die power supply custom gemaakt (door jezelf?)
- hoe heb je die jacks aangesloten aan de zijkant ? uitgeboord een aangesloten op... ? (ik neem aan dat het input en output is? of is het send/return voor je fx-loop?
- waar dienen de 2 switches voor? Tap tempo van de TF ? of patch change?
...
- denk je dat je genoeg overdrives/boosts hebt
Jacks, ja gewoon uitboren. Eentje is geisoleerd om aardlus te voorkomen. Is gewoon input en output.
De twee switches zijn inderdaad voor de TimeFactor. De bovenste voor bank-down (bank-up met de meest rechtse schakelaar op de TimeFactor) en de onderste voor tap-tempo.
Ja, genoeg overdrives. De Sparkle-drive gebruik ik hoofdzakelijk om was clean-boost te maken, klinkt zo lekker met mijn Tele.
De OD-3 is voor het echte scheurwerk, komt misschien nog wel eens wat anders voor. De compressor klinkt samen met de Sparkle-drive weer heel lekker voor wat sneller pickingwerk.
De schakelaar op het volume pedaal schakelt tussen volume en pedaal voor de TimeFactor om daar diverse parameters live mee te verstellen. Was een stereo volume, nu dus omgebouwd naar twee maal mono.
@ RelicBert, erg mooi boardje! Waar heb je die voedingskabeltjes vandaan als ik vragen mag? Ik ben nog op zoek naar van die 'prefab' kabeltjes voor de voeding van mijn pedalen.
Favorieten/bladwijzers