Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 185 van 441 EersteEerste ... 85135175183184185186187195235285 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.841 t/m 1.850 van 4401

Discussie: Post je stack

Junior Member

Standaard

Misschien een vraagje voor hier omdat iedereen hier toch ook zn cabinetten showt. (en er niet een apart topic voor geopend hoeft te worden)

Ik ben van plan om een Laney Lionheart 20 watt top te gaan kopen, maar daar het budget het niet toelaat wil ik (voor voorlopig) een goedkoper cabinet aanschaffen.

Nu zat ik in dubio of ik een 112 of een 212 moet aanschaffen... die prijzen zitten dan nieuw (max.) rond de 220 bij thomann. Ik weet niet welke speakers jullie beter vinden, en of een 112 voldoende power heeft voor het repetitiehok en dergelijke en of het ten goede komt van mn top.

De keuze voor nu heb ik uit:

- FRAMUS FR112CB 1x12" Celestion G12T-Hot 100 Speaker = 100watt
    - LANEY GS212IE 2x 12" Celestion Seventy 80's speaker = 160watt.

Ik neig momenteel meer naar die framus, omdat ik denk dat een 100watt toch alwel genoeg is... en ik meer van de G12 speakers heb gehoord bij betere versterkers dan van de seventy 80's. Bij de orginele cabinet die bij de top zou horen zitten anders 2x12" Celestion Heritage G12H speakers 60 watt. Zijn dit dan de zelfde speakers als de Framus met een kleiner vermogen?

Alvast bedankt.

Senior Member

ideetje

Die speakers ken ik niet (nooit gehoord of bespeeld), maar kijk 's naar een 2e hands misschien, die houdt waarschijnlijk meer z'n waarde en kun je dan later weer inruilen voor een betere cab.

Standaard

Spreekt voor zich natuurlijk. Beste 'stack' ooit als je geluidskwaliteit, vermogen, toon of effecten niet belangrijk vind

Senior Member

Standaard

[Edit: sorry, plaatje is een beetje groot]

Laatst gewijzigd door Yek1; 1 september 2009 om 22:02
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    [Edit: sorry, plaatje is een beetje groot]

Naaaiisse! en leuke demo's

Senior Member

Standaard

+1 voor die leuke demo's. Een paar van die clips (die met de gephasede delay bijv.) zijn echt waanzinnig tof.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Senior Member

Standaard

Thanks guys.
    Alexander van Engelen

Standaard

Yek; mooie set; welke samson powerbrite heb je? zijn de spanningen daarvan regelbaar?
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Amp !

Mijn setje:

Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin_ve Bekijk bericht
    Yek; mooie set; welke samson powerbrite heb je? zijn de spanningen daarvan regelbaar?
    Dat is de PB10 Pro. Verschil met de andere PB-modellen is m.n. dat ie het lijnvoltage en de ampere-load (van de aangesloten apparaten) aangeeft, zelfs als ie uit is. De PB is behoorlijk goedkoper (Thomann) dan vergelijkbare Furman-modellen.
    (Op de site van Samson staat alleen de PB15 aangegeven. Ik denk dat die hetzelfde is, Amerik. model).

Ik had eerst een P1400 van Furman in het rack zitten. Die houdt het aantal volts constant, een zegen als je bv. in tenten met aggregraten moet spelen. Is daarom ook veel duurder. Maar de P1400 is veel te zwaar. Dus ik heb 'm eruit gehaald en neem 'm apart mee als ik denk dat ie nodig is. Misschien verkoop ik 'm.

Wat een aantal anderen hier doen, is een Furman of een PowerBrite combineren met een DinoPower. Die schijnt ook het aantal volts constant te houden. 2 units dus 2HE ruimte, maar het is goedkoper dan de P1400.
    Alexander van Engelen

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten