Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 72 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Congrats Chiel! Je zult er geen spijt van krijgen. Inmiddels gebruik ik de Axe ook voor de grote optredens, je raakt snel verwend door het lage podiumvolume, altijd een consistente sound en in ear mix, ik wil niets anders meer voor mijn coverband. Nu, voor een 3-piece rock band is het een ander verhaal, dan moet het ook blazen ;-)

Btw. een gaspedal voldoet prima voor de Axe. Het enige voordeel van de Fractal controller (als die er ooit komt) zou de tuner out zijn. Maar ja, even opzij kijken doet het truukje ook ;-)
    Thanks, we zullen zien... Zo'n stapel wat naast je staat te blazen is natuurlijk wel wat meer rock 'n roll . Voor kleine gigs waar het podiumgeluid zacht moet is het echt zo'n uitkomst. Wat de Axe betreft was ik voornamelijk sceptisch voor wat betreft clean, maar heb nu een Blackface en Vox clean gehoord en was direct verkocht. We gaan het meemaken! nog 3 minuten en dan nog maar 14 nachtjes slapen .

Senior Member

Standaard

Ik heb de ultra nu een paar dagen binnen en om maar meteen met de deur in huis te vallen de eerste indruk is niet super fantastisch. Het is absoluut niet slecht maar een echt lekker geluid heb ik nog niet uitgekregen. Nu kan je verschrikkelijk veel instellen en ben niet zo programmeur dus ik heb er wel vertrouwen in dat je er een lekker geluid uit kan halen. Ik wil graag wat patches proberen maar krijg de communicatie met de editor en de axe-fx niet werkend. Ik gebruik de midi-port (MPU-401) op mijn cheape geluidskaart of is deze niet geschikt? Ik wil graag de patches van samhill proberen die klinken wel bruut.

Voor de rest lijkt het of er een kussen over mijn speaker ligt, het geluid is niet direct zeg maar. Mijn setup is nu trouwens, axe-fx=> power amp => fame 2x12" (celestion 30), de cab sim staat dan uit. Ik ga woensdag de boel eens over een flinke PA heen gooien kijken hoe dat klinkt.

Hugo
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
    Ik wil graag de patches van samhill proberen die klinken wel bruut.
    Voor de aardbewoners die nog niet weten over welke brute geluid hugo het heeft:
    http://www.youtube.com/watch?v=nTFtpiydk5U&fmt=22

Video is 1 week uit en zonder meer de beste recording die ik van de axe-fx heb gehoord i.m.h.o.
    www.icaros.nl

Standaard

Voor de rest lijkt het of er een kussen over mijn speaker ligt, het geluid is niet direct zeg maar. Mijn setup is nu trouwens, axe-fx=> power amp => fame 2x12" (celestion 30), de cab sim staat dan uit. Ik ga woensdag de boel eens over een flinke PA heen gooien kijken hoe dat klinkt.
    Hugo, niet elke power amp is even geschikt. Ik ben er niet zo bekend mee maar op het Axe-fx forum had ik er wat over gelezen. Vraag anders even op het forum of je power amp uberhaupt wel geschikt is en niet te veel kleuring geeft. Ik ben erg enthousiast over het ding maar ik gebruik hem voorlopig alleen nog maar direct. Ik heb een aantal soundclips in een ander forum gepost en heb al veel positieve reacties over mijn tone gekregen. Met mijn GT-10 kwam dit ook wel voor maar toch een heel stuk minder.

Ik lees dat je de cab sim uit hebt maar je moet de power amp sim ook nog even uit gooien. Als je die nog aan hebt is er een grote kans dat dit het deken is wat je hoort.

Senior Member

Standaard

Oke cool, ik ga de poweramp even uitzetten en een andere actieve monitor gebruiken, maar ben nog steeds niet verder met de editor. Heb jij die wel werkend? Of heb je ook een usb=>midi gebruikt?

ben ook benieuwd naar je clips, kan je ze hier posten?
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Senior Member

Standaard

Ik heb de ultra nu een paar dagen binnen en om maar meteen met de deur in huis te vallen de eerste indruk is niet super fantastisch. Het is absoluut niet slecht maar een echt lekker geluid heb ik nog niet uitgekregen. Nu kan je verschrikkelijk veel instellen en ben niet zo programmeur dus ik heb er wel vertrouwen in dat je er een lekker geluid uit kan halen. Ik wil graag wat patches proberen maar krijg de communicatie met de editor en de axe-fx niet werkend. Ik gebruik de midi-port (MPU-401) op mijn cheape geluidskaart of is deze niet geschikt? Ik wil graag de patches van samhill proberen die klinken wel bruut.

Hugo
    Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
    Kun je de geluiden eruit halen die je zoekt?

Standaard

Oke cool, ik ga de poweramp even uitzetten en een andere actieve monitor gebruiken, maar ben nog steeds niet verder met de editor. Heb jij die wel werkend? Of heb je ook een usb=>midi gebruikt?

ben ook benieuwd naar je clips, kan je ze hier posten?
    De monitor is uiteindelijk ook belangrijk maar ik had het meer over de poweramp zelf. Welke poweramp gebruik je momenteel? Ik zou zeker even het Fractal forum doorspitten of een vraag stellen of je huidige poweramp wel geschikt is voor de Axe-Fx. Volgens mij wil je zo min mogelijk kleuring hebben maar dat weten ze daar beter dan mij.

Qua clips kan je ze beluisteren op gitaar.net (in het "luister hier naar" sub-forum onder dezelfde gebruikersnaam).

http://www.gitaar.net/forum/index.ph...e=1#msg-385588

Axe-Edit heb ik al aan de praat maar ik doe het via een oude Audigy 2 kaart, werkt perfect! Krijg je een melding waarom het niet werkt of communiceert het gewoon niet met elkaar?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Ik vind het een geweldig ding. Met de GT-10 moest ik maanden tweaken om het geluid een beetje te kunnen krijgen wat ik zocht. Na een half jaar!! had ik 2 of 3 bruikbare patches... High gain lukte me erg slecht op de GT-10. Met de Axe kan je binnen no-time een bruikbare tone maken. Als je daar dan verder mee experimenteert heb je in een week of wat een geweldige patch die je heel vaak gaat gebruiken. Ik heb al een paar favo patches die ik heel veel gebruik (wel allemaal direct, nog niets live gedaan).

Senior Member

Standaard

Ik heb gelezen dat er een speciale Atomic uitkomt voor de Axe FX, ontwikkeld samen met Fractal Audio (zo heten ze toch?). Het is een nieuwe versie van de 50 watt Atomic met een zeer neutrale speaker een een regelbare hoogtoner. Misschien interessant voor jullie gelukzalige Axe-bezitters? Koop er dan wel gelijk twee he

Ik ben voorlopig gewoon blij met mijn nieuwe tweedehands POD X3...
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Leuk voor Atomic dat ze er 'made for Axe-FX' op mogen plakken, maar een modeler moet gewoon een FRFR (full range flat response) eindtrap + speakers hebben. Met een paar knappe monitoren ben je er dus ook. Nou moet ik wel zeggen dat de meeste live monitoren niet bepaald recht zijn...
    (psst. Koop twee X-Act monitoren en je bent helemaal de king. Duur maar waar!)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Uhm het wordt wel beter, maar ben nog niet geheel tevreden, heb ook geprobeerd over een redelijke PA en daar blijft het ook wat missen, ik mis het heldere hoog een beetje, heb het gevoel alsof er een kleed over de speaker ligt.

Aan de andere kant, ik krijg er wel veel verschillende geluiden die ik niet lekker uit de tonelab kreeg, zoals lekker bluesy, of mooi clean lead.
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten