Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 98
    Les Paul R8
    Guest

Standaard

Of het nou mag of niet. Maar als je het verschil tussen een echte Gibson Les Paul en een chinese waaibomenhouden kopie niet voelt, ziet en hoort, dan ben je die Gibson ook niet waard.....

Zit er wel eens over te denken om een paar van die kopietjes te bestellen voor aan de muur. Ze zien er best behoorlijk goed uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Zit er wel eens over te denken om een paar van die kopietjes te bestellen voor aan de muur. Ze zien er best behoorlijk goed uit.
    Me too.. Maar dan als souveniertje van een vakantie in die regio of zo.. De gok van bestellen over het internet en dan afwachten of 't redelijk of ongelofelijk potje knudde is heb ik geen zin in ..

Senior Member

Standaard

Of het nou mag of niet. Maar als je het verschil tussen een echte Gibson Les Paul en een chinese waaibomenhouden kopie niet voelt, ziet en hoort, dan ben je die Gibson ook niet waard.....
    Fout. Iedereen is een Gibson of wat voor andere gitaar dan ook waard... Dom om te denken dat als iemand minder goed kan spelen, hij of zij dan ook op een goedkope gitaar zou moeten spelen. Die gedachte is meestal een gevolg van jalouzie. En zo iemand hoeft dan dus ook niet verneukt te worden, alleen omdat hij/zij er minder/geen verstand van heeft. Kortzichtige gedachte, met elke denkbare vorm van respect gezegd, hoor...!
    Bij mij op school zat vroeger P. Die had een Gibson SG met Bigsby, waarschijnlijk uit de 60-er jaren. Mooi...!!! Maar hij kon amper spelen. Wij gunden hem die gitaar wel, ook al droomde ik zelf van dat ding. Ik had toen een (best mooie) Ibanez LP Goldtop (pre-lawsuit, maar dat woord bestond toen nog niet...) We zeiden altijd tegen elkaar dat we blij waren dat hij zo'n goede gitaar had, want stel je voor dat P. ook nog eens op een kloten-gitaar zou spelen... Au !!!!
    Een gitaar is er voor de gitarist, niet andersom...!!!

Gr. C
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Dat is niet wat ik bedoel, guitarkid. Overigens is er van jaloezie bij mij geen sprake (heb oa 6 Gibsons waarvan 4 uit de Custom Shop).

Als iemand slecht speelt, maar een Gibson op waarde weet te schatten, daar heb ik geen moeite mee. Maar als je een Gibson koopt voor de stikker op de headstock en het verschil tussen een Chinese kopie en een echte niet ziet, voelt en hoort. Dan kan iemand nog zo goed spelen, maar laat hem dan maar met een kopie eindigen. Het verschil tussen een echte en een kopie is behoorlijk groot....

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

precies, ik heb wel eens discussies over replicas (en dan de betere gibson 59 replicas die net zoveel kosten als bijvoorbeeld een gibby customshop) en dan wordt vaak verweten dat een argeloze verzamelaar misschien een paar ton zou kunnen betalen voor wat uiteindelijk een kopie blijkt te zijn.
    Mij standaard antwoord daarop is dat als je niet kunt zien of een gitaar origineel/vintage etc is dan moet je misschien niet een dergelijke gitaar willen kopen ?
    Met iedere gitaar die je koopt moet jij voor jezelf uitmaken of je het geld wat die gitaar kost er voor over hebt (nog los van een eventuele verzamelaarswaarde). Indien je puur voor verzamelaarswaarde gaat zorg dan dat je er genoeg verstand van hebt (of neem iemand mee die dat heeft).
    Wat R8 al zegt, als je het verschil niet merkt neem dan de goedkoopste
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Dat is niet wat ik bedoel, guitarkid. Overigens is er van jaloezie bij mij geen sprake (heb oa 6 Gibsons waarvan 4 uit de Custom Shop).
    Excuus, ik had niet de intentie om jou hiervan te beschuldigen. Het is een algemene opmerking.

Als iemand slecht speelt, maar een Gibson op waarde weet te schatten, daar heb ik geen moeite mee.
    Maar dat is dus ook precies wat ik bedoel: ik ga er van uit dat iemand de gitaar op waarde weet te schatten. En laten we wel zijn: het bezitten van een "echte Gibson" is gewoon leuk, ook al haal je niet het volledige rendement uit zo'n gitaar...

Maar als je een Gibson koopt voor de stikker op de headstock en het verschil tussen een Chinese kopie en een echte niet ziet, voelt en hoort. Dan kan iemand nog zo goed spelen, maar laat hem dan maar met een kopie eindigen. Het verschil tussen een echte en een kopie is behoorlijk groot....
    Weet ik niet, zie boven.... Het gaat ook om het idee een echte Gibson te bezitten. Afd. jongens/meisjesdroom...
    En dan hoeft dat niets met status of zo te maken te hebben. Er zijn ook mensen die willen een speciale auto, maar zullen nooit eruit halen wat er in zit. Nou en..., ze rijden in hun droomauto! I.p.v een Daihatsu, Opel of weet ik wat...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    precies, ik heb wel eens discussies over replicas (en dan de betere gibson 59 replicas die net zoveel kosten als bijvoorbeeld een gibby customshop) en dan wordt vaak verweten dat een argeloze verzamelaar misschien een paar ton zou kunnen betalen voor wat uiteindelijk een kopie blijkt te zijn.
    Mij standaard antwoord daarop is dat als je niet kunt zien of een gitaar origineel/vintage etc is dan moet je misschien niet een dergelijke gitaar willen kopen ?
    Maar dat is wel gelijk het andere uiterste.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    Wat R8 al zegt, als je het verschil niet merkt neem dan de goedkoopste
    Klopt, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor kopieën, maar in het algemeen.
    Wat ik bedoelde te zeggen is, dat iedereen de gitaar moet kopen die hij/zij wil, ongeacht hoe goed iemand kan spelen.
    Maar dan inderdaad wel even het "status-verhaal" weglaten.... Zal overigens niet meevallen, want we blijven mensen...

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 28 augustus 2009 om 11:16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

oei ik begon hem al te knijpen jongens, ik ben zeker geen geweldige gitarist, maar heb wel 4 Gibsons (en ook nog wat Jappanse gitaren)

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Excuus, ik had niet de intentie om jou hiervan te beschuldigen. Het is een algemene opmerking.
    Excuses waren niet nodig hoor. Ik voelde me niet aangevallen of zo. Wilde het alleen even verduidelijken....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Maar dat is dus ook precies wat ik bedoel: ik ga er van uit dat iemand de gitaar op waarde weet te schatten. En laten we wel zijn: het bezitten van een "echte Gibson" is gewoon leuk, ook al haal je niet het volledige rendement uit zo'n gitaar...
    Leuke discussie hier....wanneer haal je het volledige rendement uit je gitaar? Ik ben echt geen supergoeie gitarist, maar heb gear staan waar verschillende pro's bij zullen staan te kwijlen. Maar elke keer dat ik er op speel, geniet ik er enorm van. Dat is ook waar ik ze voor gekocht heb.

Senior Member

Standaard

Excuses waren niet nodig hoor. Ik voelde me niet aangevallen of zo. Wilde het alleen even verduidelijken....

Leuke discussie hier....wanneer haal je het volledige rendement uit je gitaar? Ik ben echt geen supergoeie gitarist, maar heb gear staan waar verschillende pro's bij zullen staan te kwijlen. Maar elke keer dat ik er op speel, geniet ik er enorm van. Dat is ook waar ik ze voor gekocht heb.
    precies het plezier er in hebben, dat is het belangrijkste

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    oei ik begon hem al te knijpen jongens, ik ben zeker geen geweldige gitarist, maar heb wel 4 Gibsons (en ook nog wat Jappanse gitaren)
    Dat hoop je maar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten