Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 100
    Senior Member

Standaard

Ik heb ook wel eens gezocht wat jij zoekt. Ik ben bij een Tiny Terror kloon (zelfbouw) uitgekomen. Overigens is de TT met een paar hele simpele mods naar Vox AC15 specs te modden. De circuits zijn identiek op 1 gainstage en wat componentwaardes na.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Als je interesse hebt zou ik eens kunnen proberen om te achterhalen of hij hem nog heeft en nog weg wil doen....
    Je mag het natuurlijk altijd vragen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik heb ook wel eens gezocht wat jij zoekt. Ik ben bij een Tiny Terror kloon (zelfbouw) uitgekomen. Overigens is de TT met een paar hele simpele mods naar Vox AC15 specs te modden. De circuits zijn identiek op 1 gainstage en wat componentwaardes na.
    Maar, breekt het ding dan niet veel sneller op, door die extra gain stage? Ik moet er wel een beetje clean mee kunnen spelen, zeker ook binnen band verband. En met de 15W cmw wil dat overigens prima.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Maar, breekt het ding dan niet veel sneller op, door die extra gain stage? Ik moet er wel een beetje clean mee kunnen spelen, zeker ook binnen band verband. En met de 15W cmw wil dat overigens prima.
    Die gain stage zit in de AC15 ook. De TT gebruikt een dual potmeter om beide triodes van V1 volledig over zn nek te laten gaan, waar de AC15 er maar 1 gebruikt en de andere alleen wat compressie en volume geeft. Tevens is de PI en de poweramp van de TT zo gedimensioneerd (bijv. door HELE hete bias-afstelling) om maximale gain te krijgen. Wanneer je de dual potmeter door een single vervangt en een paar componenten vervangt heb je voor 90% een Vox AC15 'head-versie'. Overigens moet de voicing je wel liggen: hij blijft redelijk fel klinken waar een AC15 wat warmer en 'liever' klinkt.

Senior Member

Standaard

allemaal mooie keuzes maar misschien kan ik je nog een ander ideetje op je schoot gooien.
    Meyer
    ik heb nog nooit zo iets moois gehoord.
    Goede service en het is gelocaliseerd in Nederland.
    Bij guitars and amps in Nijmegen zijn ze altijd te testen.

Senior Member

ideetje

Hoi Niels

Als de backup hetzelfde moet zijn: StudioCage!

De Private Paisley gaat vrij snel opbreken en heeft 'n beduidend ander karakter dan de SC hoewel het natuurlijk ook 'n amp van mij is. De PP gaat vanaf 2 opbreken. Ik zal nog even verder barinstormen voor alternatieven maar ik ben bang dat de SC zeer uniek is

mVg,

Chris

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera Bekijk bericht
    allemaal mooie keuzes maar misschien kan ik je nog een ander ideetje op je schoot gooien.
    Meyer
    ik heb nog nooit zo iets moois gehoord.
    Goede service en het is gelocaliseerd in Nederland.
    Bij guitars and amps in Nijmegen zijn ze altijd te testen.
    Mjah, maar hun 'kleinste' top levert al een behoorlijk vermogen, meer dan ik eigenlijk wil. Bovendien zien ze er ook vrij 'onhandig' uit, beetje zoals de oude Bandmaster van Kim Wilson. Wel bedankt voor het meedenken.

Binnenkort maar eens met Lex een dagje shoppen (hij weet het nog niet, maar hij is de chauffeur ). De laney en de Vox zijn wel overal te proberen, de Egnater moet ik nog even vinden in de buurt. Z'n Champ II ga ik ook aan de tand voelen, en Mitch' AC15 ga ik ook even lastigvallen. Of de Private Paisley wat is, weet ik niet. Ik ben dol op de Studiocage, maar als de PP een beetje 'JCM 800 in a box' is, dan weet ik niet of hij wel bij me past. Tuurlijk hou ik van scheuren, maar ik vind een lekkere cleane sound erg belangrijk.

Is wellicht een (Ceriatone?) 5E3 amp wat? Iemand anders nog suggesties?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Binnenkort maar eens met Lex een dagje shoppen (hij weet het nog niet, maar hij is de chauffeur ). De laney en de Vox zijn wel overal te proberen, de Egnater moet ik nog even vinden in de buurt. Z'n Champ II ga ik ook aan de tand voelen, en Mitch' AC15 ga ik ook even lastigvallen. Of de Private Paisley wat is, weet ik niet. Ik ben dol op de Studiocage, maar als de PP een beetje 'JCM 800 in a box' is, dan weet ik niet of hij wel bij me past. Tuurlijk hou ik van scheuren, maar ik vind een lekkere cleane sound erg belangrijk.
    Hop, we nemen gewoon alles mee in je clio man
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

@Niels: (stock) 5E3 gaat vrij snel oversturen (minder headroom dan de SC).
    CT heeft zeer goedkope trafo's en andere parts....
    5E3s en afgeleiden heb ik redelijk vaak gebouwd.

Champ II lijkt me ook wel 'n optie; wat ronder dan de PP of AC15, alleen lastig te vinden.... (op die van Lex na )

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Champ II lijkt me ook wel 'n optie; wat ronder dan de PP of AC15, alleen lastig te vinden.... (op die van Lex na )
    En die van mij blijft nog ff die van mij .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Hop, we nemen gewoon alles mee in je clio man
    Ja Nielsje, als student doe je dat goed, zo'n auto rijden
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten