Aan de ene kant wel ja. Soms is het wel lekker hoeveel dikker het je geluid kan maken. Ik heb zelfs de Moog als soort van enorme 'clean' boost gebruikt toen ik een paar optredens had als gitarist bij een koor (band was toen vooral achtergrond, maar ik had een paar solo's). Aan de andere kant wil ik ook gewoon het droge signaal echt droog hebben. Het klinkt gewoon slecht als je fuzz voor de freqbox gooit, terwijl dat juist wel heel cool is om sustain te krijgen.
Wat trouwens nog veel leuker is: fuzz en overdrive aan, wah in heel-down (véél ruis dus) en het stemapparaat aan, of gitaarvolume dicht. Dan de hard sync uitzetten (de moog trackt dus niet meer welke noten je speelt), en de toonhoogte bepalen met de frequentieknop en eventueel een stemapparaat. Door de ruis heb je een constante input, waardoor de freqbox constant een toon produceert.
Wanneer ik dat geluid echter wil met mijn band, zal ik toch de hard sync aanzetten. Maakt het een stuk minder omslachtig om de juiste toonhoogte te krijgen, maar de klank is wel weer smeriger.
Ik gebruik hem trouwens ook regelmatig als autowah, met ongeveer de helft droog signaal en de helft smerige wah.
Favorieten/bladwijzers