Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 98
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    -bram+ het verneukeratieve van het model die ik in handen had was het verhaal van een namaak lopro-edge dus niet met de trs trem en gekke hoekjes in de trem cavety.er staat keurig netjes alles in de neckpocket,scalloped,elementen leken verdacht echt.dus ook de pole pieces.alleen de trem had een paar dingen die niet echt waren,geen shielded holes.trusdrod was anders.goh..ik zit hard te denken wat nog meer.maar die is echt goed na gemaakt.even googlen en je vind hem maar niet vaak te koop.en natuurlijk de opgeleukte met orginele onderdelen ook moeilijk te herkennen.
    Nooit gezien, ook niet op Jemsite waar toch geregeld zulke dingen langskomen. Wel beangstigend natuurlijk als die Chinezen echt beter worden, maar misschien was er wel meer aan de hand met dat exemplaar. Het kan ook een gemodificeerde RG zijn of een JEM-kopie die iemand gekocht heeft en een beetje heeft 'geüpgraded' om het wat meer op een echte te laten lijken voor z'n eigen plezier. Kopieën spotten blijft toch maatwerk

Senior Member
    Blog Entries
    4

Wink

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Hoe het ook zij... Het mag van mij niet dus wat de douane of de wet er over heeft te zeggen maakt dan toch niet meer uit...
    En toch gebeurt het met regelmaat.

Dat ben een rip off Gibson bezit en deze bewust gekocht heeft maakt hem niet per definitie een misdadiger. Hij beweert ook niet dat hij een Gibson heeft, hij beweert er een goede gitaar er aan te hebben. Dat is echter enkel en alleen Aan hem en voor hem om te beoordelen.

Onze wet maakt hem pas misdadig wanneer hij er mee adverteerd alsof het hier een origineel betrefd. En daarop mag van mij een hoge straf staan en publieke schande!

Tot zover is ben dus gevrijward van vervolging door de SD van de Gibson Gestapo.

Aldus de grote storthoop heeft gesproken.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Nep Jems (En dan met name de JEM7V WH):

KNIP!!
    1993-2003: Ebony Fingerboard; 2004-Heden: Rosewood Fingerboard
    1993-2004: 1-Piece Maple neck; 2005-Heden: 5-Piece Maple/Walnut neck
    1993-2002: Lo Pro Edge; 2003-2009: Edge Pro
    (de jaren zijn modeljaren, een afwijking van twee maanden o.i.d. kan voorkomen).
    Eh.. ik weet weinig van Jems en betwist niks. Maar in 1993 stond ik in een hotelkamer in A'dam, en zag Vai zijn handtekening zetten op een (door de importeur te verloten) Jem met maple fingerboard...ik meen met van die groengele piramide-inleg?
    Volgens mij was het een gele gitaar...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Eh.. ik weet weinig van Jems en betwist niks. Maar in 1993 stond ik in een hotelkamer in A'dam, en zag Vai zijn handtekening zetten op een (door de importeur te verloten) Jem met maple fingerboard...ik meen met van die groengele piramide-inleg?
    Volgens mij was het een gele gitaar...
    Ik had het inderdaad alleen over de JEM7V WH, het hoerige witte geval waar Vai helaas sinds 1993 nog geen afscheid van heeft kunnen nemen:

Er zijn nog circa 25 andere varianten van de JEM, met of zonder maple fingerboard, groen, geel, blauw, roze, kauwgumbal, bloemetjesgordijn, etc. Wat je zag is waarschijnlijk een JEM777 DY:

die trouwens in 1993 ook nog in productie was.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Yakkiebah!

Dat is m!!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    nou weet je wat je hebt gelijk voor mijn part, veel plezier ermee, maar je zit nu weer op het mannetje te spelen, joh doe toch eens normaal man, kinderachtig ventje
    Sorry Geert, maar jij valt hem net zo hard aan en bovendien heeft hij nog is gelijk ook.
    Het staat gewoon op de douane site, dus het lijkt mij niet dat jij daar wat anders van kan maken.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    denk niet alleen Gibson, maar de rest ook wel denk ik er duiken immers ook veel muso Ibanezen en Fenders en ook Epiphones op, zal mij niet verbazen, mede door teruglopende verkopen dat de heksenjacht vroeg of laat weer begint.

Vergeet niet dat de gitaarmarkt een beperkte markt is, dwz het is geen algemeen gebruiksartikel zoals een spijkerbroek of parfum.

Een aantal slechte musoland exemplaren kan de goede naam en geloofwaardigheid van een merk al snel in discrediet brengen en die zullen daar alle wapens tegen in de strijd gooien
    Precies en juist om die reden heb je veel kans dat er niets aan gedaan wordt, hoe groot denk jij dat het aantal douanemedewerkers is die kennis heeft van (nep) gitaren ?
    Geloof mij het zal ze om de grote/populaire artikelen gaan en ik heb niet de illusie dat gitaren daar onder vallen.
    Als er dan ook nog is geen logo op een gitaar zit wordt het helemaal lastig.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Precies en juist om die reden heb je veel kans dat er niets aan gedaan wordt, hoe groot denk jij dat het aantal douanemedewerkers is die kennis heeft van (nep) gitaren ?
    Geloof mij het zal ze om de grote/populaire artikelen gaan en ik heb niet de illusie dat gitaren daar onder vallen.
    Hoe groot denk je dat de kans UBERHAUPT is dat je wordt gecontroleerd bij de duane. In China wordt je gecontroleerd, waar ze niets doen aan illegale gitaren, en in Nederland is er een kans van 0.5% dat ze je bagage van dichtbij gaan bekijken...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Alhoewel je natuurlijk wel opvalt als je drie 'grote' dozen op je karretje laadt terwijl je van een vlucht uit China komt (en daar letten ze zeker op). Dan wordt de kans relatief groter dat ze je er tussenuit pikken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Daarbij is het ook nog eens dat die douane jongens ook wel hun prioriteiten hebben.
    Er worden jaarlijks miljoenen en miljoenen illegale medicijnen Nederland binnen gebracht,
    wat min of meer de volksgezondheid in gevaar kan brengen.
    Lijkt mij iets belangrijker om dat soort dingen te onderscheppen, dan een paar gitaartjes

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten