Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 837 van 1214 EersteEerste ... 337737787827835836837838839847887937 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.361 t/m 8.370 van 12136

Standaard

Re Wah, bevalt goed. Speelde een tijd terug op een sessie op een vox wah. Heb toen in een winkel de Vox met dit model vergeleken maar besloot toch bij deze te blijven. Gewoon een simpele Crybaby.

Volumepedaal... zou ik moeten proberen. Het is mij iig niet opgevallen. Wil dat iig voor de overdrive en distortion hebben. (als overall volume echt laag moet hang ik nog een tweede volumepedaal in de effectloop. De Fender Hotrod gaat helaas van vrijwel uit rond stand 1 1/2 vrij snel naar best wel hard zelfs voor stand 2, dat stukje regelbereik is erg lastig. Een volumepedaal tweaken is dan wat sneller) Weet even niet meer hoe het zit, je hebt hoog en laag impedantie pedalen. Afhankelijk van waar ze in de keten komen zou dat moeten uitmaken. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ie#post1641131) Heb het indertijd in de winkel vergeleken (hoge impedantie vs. lage impedantie) en kon niet echt verschil horen (kan natuurlijk ook aan mij liggen) Gitaar komt binnen op een wireless receiver (vraag me dan sowieso af of je nog met een rechtstreeks gitaarsignaal 1 op 1 te maken hebt, of dat het dan al min of meer gebufferd is. Geen idee) en gaat dan eerst de Qtron in. Die wilde ik nu voor het volumepedaal hebben omdat dat ding nogal een boost geeft en daardoor eigenlijk slecht bruikbaar is. Dan naar volume en wah. De tuner zit nu op de tuner output van het volume pedaal.

Senior Member

Standaard

Ok, zo ziet het er nu uit:

de phaser heb ik van de plank afgehaald en die mis ik eigenlijk ook niet. De Headrush is vervangen door een DD-7. De Danelectro Chili Dog is leuk speelgoed maar heeft weinig raakvlak met mijn gitaarspel. Door het verdwijnen van de Headrush en Phase90 is er nu ruimte voor de moogerfooger op de plank. Het expressiepedaal paste echt niet meer...

edit: misschien nog leuk om de volgorde toe te voegen:

gitaar - Korg DT-10 - Boss DS-1 - Ibanez SF5 - Crybaby - Blackstar HT-Drive - Marshall Vibratrem - Moogerfooger Freqbox - EHX Holy Grail - Boss DD-7 - amp.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 25 augustus 2009 om 20:58

Standaard

Alles ligt toch gewoon op de grond..?

edit: fuck, niet goed gekeken, je hebt wel een plank!
    Maar, gezien het 'model', kan je toch best een nieuwe zagen die wel de juiste maten heeft?
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 25 augustus 2009 om 15:28

vinni
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Mooi hoor!
    Bedien je alles met die commander?
    Indien ja, heb je dan overwogen om het hele pedalboard gewoon bij/op je versterker te leggen (met de effecten die in de parallelle loop komen er gewoon bij?
    Ja.....alles met de commander. 10 geheugens is meer dan genoeg.
    Nee.....niet bij de versterker. De Supatrem en Phase 90 stel ik tussendoor nog wel eens anders in.

Op de versterker komt ook een klein board. Daarop een reverb, delay, voading en wellicht nog een Nobels MS-4. Ik heb al een T-rex Roommate en de nobels. Net de Seymour Duncan Deja-Vu delay binnen. Maar volgens mij is-ie kapot. Ik heb al wel gezien dat die te modden is. Je kunt heel eenvoudig de taptempo switch eruit halen en vervangen door een jackinput. Dan kun je de taptempo op afstand brengen. (naar min pedalboard dus)

Als laatste rest een snake tussen het pedalboard en de versterker.

Vinni

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Alles ligt toch gewoon op de grond..?

edit: fuck, niet goed gekeken, je hebt wel een plank!
    Maar, gezien het 'model', kan je toch best een nieuwe zagen die wel de juiste maten heeft?
    Nou, dit is een extreem lichte plank die rechtstreeks uit mijn klerenkast komt. En dat expressiepedaal heb ik lang niet altijd nodig...

Standaard

Hm... over licht gesproken:

Ik zie nooit mensen met een gelamineerde plank van schuim ,glasweefsel en epoxy. Super licht, erg sterk, en je kan't maken zoals je zelf wil!
    Hm..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ok, zo ziet het er nu uit:

de phaser heb ik van de plank afgehaald en die mis ik eigenlijk ook niet. De Headrush is vervangen door een DD-7. De Danelectro Chili Dog is leuk speelgoed maar heeft weinig raakvlak met mijn gitaarspel. Door het verdwijnen van de Headrush en Phase90 is er nu ruimte voor de moogerfooger op de plank. Het expressiepedaal paste echt niet meer...

die MOOG

hoeveel kost zoiets ook alweer, 650 euro?
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

€300 bij Thomann, het expressiepedaal was met €40 zelfs best goedkoop. Ze zijn inmiddels wel weer duurder.

Maar ik heb aan die Moog een heel instrument, een synthesizer die ik kan aansturen met gitaar. Dat mag best wat geld kosten, zeker nu ik het in mijn band en voor m'n eigen muziek daadwerkelijk gebruik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    €300 bij Thomann, het expressiepedaal was met €40 zelfs best goedkoop. Ze zijn inmiddels wel weer duurder.

Maar ik heb aan die Moog een heel instrument, een synthesizer die ik kan aansturen met gitaar. Dat mag best wat geld kosten, zeker nu ik het in mijn band en voor m'n eigen muziek daadwerkelijk gebruik.
    Ja ik zag hem ook liggen en 'kwijl/jaloezie/etc'.

Ben zeer benieuwd naar hoe je hem gebruikt en hoe het klinkt.

Senior Member

Standaard

één van de manieren waarop ik hem gebruik, is te horen op mijn myspace in 'thoughts & unknown' (zie onderschrift). Normaalgesproken doe ik dat trouwens met looper, maar ik heb voor die opname niets geloopt, alles apart opgenomen en gemixed.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 25 augustus 2009 om 16:17

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten