Hoezo niet veel gedaan?
Je eerste post over deze gitaar dateert van 9 dagen geleden! Volgens mij ben je dan al behoorlijk opgeschoten.
Mooie slagplaat ook
Hoe zit dat met dat parelmoer spuiten? Da's nieuw voor mij .
Hoezo niet veel gedaan?
Je eerste post over deze gitaar dateert van 9 dagen geleden! Volgens mij ben je dan al behoorlijk opgeschoten.
Mooie slagplaat ook
Hoe zit dat met dat parelmoer spuiten? Da's nieuw voor mij .
ok here i go:
Drrrruuuullllllle !!
beauty, jammer van de pup, maar wat een looker man!
is het ook een neckthrough zoals een H44?
(vriend van me heeft pas ook zo'n model gekocht, ouwe Kay, pak goedkoper dan harmony maar juist zelfde vibe)
en de zelfbouw gaat voor dezelfde vibe zie ik, de juiste knoppen en al, great!
Laatst gewijzigd door barno; 24 augustus 2009 om 23:01
Ik weet nog niet of hij neckthrough is ik heb hem nog niet binnen.Komt wel uit de harmony fabriek (zie ook het "steel reinforced neck"logo) Ik denk dat ik op zoek moet naar een dearmond pup als deze niet klinkt anders laat ik hem misschien wel zo. Lekker ruig.. .
IKe: Parelmoer is gewoon een of andere autolak.
Saf: Knoppen komen van newtone. Ik heb ze ook in het zwart en bruin.
Laatst gewijzigd door oigun; 24 augustus 2009 om 23:15
ik ben al tijdje op zoek naar wat voor hout harmony gebruikte voor h44's, vind er nergens iets over, mss kan jij er iets over zeggen als deholiday binnen hebt
hey super, die knoppen bij newtone, heb er al besteld![]()
Laatst gewijzigd door barno; 25 augustus 2009 om 00:38
Volgens mij is het een soort semi-hollow á la dano constructie. Btw die knopen zijn cool!
Dat wordt wederom een prachtig plankje oigun!
Wat betreft het hout van de H44, fotootje :
Neckthrough met naar het schijnt wings van hout dat voorhanden was (elzen, essen, esdoorn of linde)
Ook mooi : echte koper in de verf zorgt voor corrosie
![]()
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
De gitaar die ik gekocht heb is een stratotone h45 Mars. En heeft een hollowbody. H44 is idd neckthrough en solid weer wat geleerd!
hey thx kakihara, big help
wat voor hout is dat neckthrough stuk, enig idee?
Niet zeker, maar er wordt vermoed esdoorn, al zie ik daar niet meteen een esdoornpatroon in, maar het is hout van meer dan 50 jaar oud. Ik vind het er wat eikerig uitzien, maar ik ben verre van een expert.
Het valt me wel op dat die neck behoorlijk aan de brede kant is, me like !
EDIT: Harmony pr0n!
Laatst gewijzigd door Kakihara; 25 augustus 2009 om 08:48
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Favorieten/bladwijzers