Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 145 van 904 EersteEerste ... 4595135143144145146147155195245645 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.441 t/m 1.450 van 9036

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennie2002 Bekijk bericht
    Wat is GAS... zie het wel vaker voorbij komen. :P

GAS

G.A.S. is een afkorting die staat voor Gear Acquisition Syndrome. De meeste gitaristen lijden aan dit speciale syndroom. Het zorgt ervoor dat de spullen die bij het gitaar spelen worden gebruikt (gitaar, versterker, effecten, snaren, plectrums, etc.) slechts van korte duur bevredigend zijn en er steeds meer en andere spullen gekocht moeten worden om de gitarist tevreden te houden. Gitaristen zullen het proberen te verkopen als hun zoektocht naar het bereiken van de ultieme eigen sound, maar eigenlijk betreft het gewoon een specifieke vorm van koopverslaving.

Je merkt dat je last hebt van G.A.S. wanneer:

* je blijft ontkennen dat je G.A.S. hebt, terwijl anderen het wel steeds over je zeggen;

* je driftig marktplaats en krantjes afsnuffelt naar mooie gitaren, terwijl je er al een aantal hebt;

* je al voordat je op Marktplaats/Speurders/E-bay/Gitaarmarkt en consorten gaat kijken van die verliefde kriebels in je buik krijgt (De dissonant);

* je bij jezelf denkt "als ik pedaaltje XYZ heb, dan ben ik klaar met mijn sound";

* je ruim boven je budget toch nog spullen inkoopt;

* je het er voor over hebt om 3,5 maand op macaroni met ketchup te leven zodat je toch dat pedaaltje kan kopen (De dissonant);

* je niet alleen je vakantiegeld van dit jaar aan gitaarspullen besteedt, maar ook alvast dat van volgend jaar omdat het immers nog maar 12 maanden duurt voordat dat wordt gestort (De dissonant);

* je heilig gelooft in de beschrijvingen die fabrikanten afgeven over hun apparatuur, met daarin termen als "sprankelend hoog", "bombastisch laag", "transparant geluid", "van een bluesy openbrekend geluid tot brute heavy metal", en uiteindlijk spullen koopt op basis van deze beschrijvingen zonder zelf naar de apparatuur geluisterd te hebben;

* je eigenlijk een nieuw setje snaren wilde kopen, maar die mooie gitaar niet kon laten hangen voor dat geld (De dissonant);

* je naam "Jeroen" is, of zoals MK het bracht: "Eigenlijk komt GAS ook van: Gahrmann's Aankoop Syndroom, maar de Amerikanen konden daar niets mee."
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennie2002 Bekijk bericht
    Wat is GAS... zie het wel vaker voorbij komen. :P
    Gear Acquiring Syndrome

Edit: laat maar zie bovenstaande post

Senior Member

Smile

Kortom, elke gitarist heeft er in meer of mindere mate mee te maken.

Met windsurfen is het ook al net zo, ik spreek uit ervaring. Motorrijders betrap ik er ook wel op.
    En zo zal elke hobby wel z'n G.A.S.-verschijnselen hebben. Goed voor de economie....
    Laatst gewijzigd door Henri H; 17 augustus 2009 om 13:57

Senior Member

Standaard

Jammer dat die el maya EM series zo godgruwelijk lelijk zijn, zijn wel dijken van gitaren!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz Bekijk bericht
    Jammer dat die el maya EM series zo godgruwelijk lelijk zijn, zijn wel dijken van gitaren!
    inderdaad je moet ze niet kopen voor de mooie vormgeving, maar jammie, ze spelen zo lekker

Standaard

Ik vind ze dus niet eens lelijk :O. Misschien is mijn smaak gewoon verneukt, maar ik vind hem best mooi.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    let op jongens, een echte Gibsonkiller en dit is geen grap

http://link.marktplaats.nl/272206703

Wietse heeft er ook eentje, vraag hem maar de reviews

E 600,00 is een koopje, dat schakelaartje is zo vervangen
    en deze is nog een tandje duurdere uitvoering dan die ik heb.
    je moet er van houden, trouwens de EM 1200 is geloof ik geen mahonie, zal effe zoeken of ik die scan van een el maya folder kan vinden.

dit is trouwens een leuk koopje, een aria proII YS300 met versterkertje voor 125 euro.
    http://link.marktplaats.nl/272634254

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    en deze is nog een tandje duurdere uitvoering dan die ik heb.
    je moet er van houden, trouwens de EM 1200 is geloof ik geen mahonie, zal effe zoeken of ik die scan van een el maya folder kan vinden.

dit is trouwens een leuk koopje, een aria proII YS300 met versterkertje voor 125 euro.
    http://link.marktplaats.nl/272634254
    jezus Wietse, hou op mij lekker te maken, straks biedt ik nog de minimum prijs en haal hem op

Standaard

het is toch een mooi koopje? wat let je!

Senior Member

Standaard

zoveel gitaren, moet er ook nog eentje bij een forummer ophalen, pfff waar ga ik ik helemaal laten, heb er weer 1tje op MP gedaan want ik kan niet alles houden

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten