Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 48 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 480

Discussie: Les Paul

Senior Member

Standaard

Het is enkel maar omdat er een paar mensen af en toe hulp bieden dat ik mijn eerste zelfbouw meteen goed kan doen. Anders zou het zeker niet zo mooi aflopen. De hulp van het forum helpt ook erg veel. Dat Stijn zijn atelier niet ver van mij thuis is, is een pluspunt voor ons beiden. Hij helpt mij met kleine fouten recht te zetten en ik help hem met elektronica.

De elektronica gaat niet erg speciaal zijn. Misschien coil splitting, maar daar blijft het dan wel bij. Bij mijn G&L had ik er coil split en phase reversal in zitten, maar dat laatste gebruikte ik nooit en is er al weer uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Zo te zien komt dat helemaal goed. Het is altijd fijn om iemand in de buurt te hebben die je kan helpen als dat nodig is. Helemaal mooi als je elkaar een beetje kan helpen met het een en ander.

Keep it up!

Senior Member

Standaard

Dat is inderdaad wat wij twee er zo tof aan vinden. De kwaliteit van het werk gaat er langs twee kanten op vooruit!

Vanmiddag begonnen met het op dikte brengen van de kop. Eerst met een 8mm houtboor icm een boorstaander gaten geboord. Dan alle bruggetjes weggestoken en geëindigd met een 7mm metaalboor. Een beetje valsspelen, maar het maakte mijn werk eenvoudiger. De laatste bruggen tussen de boorgaten weggestoken met de beitel en ik ben klaar om de kop te schaven tot de goeie dikte. Er moet nu nog 1mm af.

Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009

Senior Member

Standaard

hey valoosj, merci voor de goede comment.

Ideetje: direct een metaalboor gebruiken, en misschien ineens een nieuwe/scherpe gaan halen, dan heb je die vervelende putjes van de centerpunt niet in je hout zitten.en dan direct een grote van 10mm of zo, gaat nog sneller.

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

De puntjes die je nu ziet zijn van de metaalboor. Bij het verdunnen van de kop heb ik wel gemerkt dat ik met mijn tuners een probleem ga hebben. Het ziet er niet naar uit dat ze de 16mm dikke kop aankunnen. Ik zal dus langs de achterkant aan beide zijden een sleuf moeten maken waardoor ze wel passen.

Heeft er iemand trouwens een voorbeeld van het lijnenspel dat nodig is als je de top op diepte wil boren. Een soort van topografisch plannetje dus. Dan kan ik dezelfde techniek als bij de kop gebruiken om het carven eenvoudiger te maken.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Heeft er iemand trouwens een voorbeeld van het lijnenspel dat nodig is als je de top op diepte wil boren. Een soort van topografisch plannetje dus. Dan kan ik dezelfde techniek als bij de kop gebruiken om het carven eenvoudiger te maken.
    Heb je hier iets aan ???

Heb hem ook in PDF-formaat, als je dat wilt hebben zeg je het maar.
    Robert
    ----------------------------------------------------
    1e-Project:Zelfbouw-SG
    2e-Project:Zelfbouw-LP

Senior Member

Standaard

nogal arbeidsintensieve manier van kop verdunnen, volgens mij kan je dit beter met een zaag doen, toch als er minstens 5mm af moet. kost wat spierkracht maar is gezond

tegenwoordig doe ik dit soort dingen gewoon met de bovenfrees, direct gevlakt ook.

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    nogal arbeidsintensieve manier van kop verdunnen, volgens mij kan je dit beter met een zaag doen, toch als er minstens 5mm af moet. kost wat spierkracht maar is gezond

tegenwoordig doe ik dit soort dingen gewoon met de bovenfrees, direct gevlakt ook.
    Met zo'n freesbak als je jouwe
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Senior Member

Standaard

Een freesbankje maken is zo gepiept hoor. En het is de investering meer dan waard. Ik moest ook een kop op dikte maken, er moest iets van 8 mm af. Zo gepiept met de freesbank, een paar keer er overheen vliegen en klaar.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Senior Member

Standaard

Zo'n freesbank had ik gemaakt voor de top, maar dat is niet goed afgelopen. Er zat hier en daar toch wat verschil in. De freeskop in de boorstaander is ook geen goed idee, want af en toe schiet die kop een paar cm opzij. Omdat ik graag mijn 10 vingers houd, ga ik het gewoon schaven. Voor die mm die er nog af moet maakt het me niet meer uit.

Rojatma, ik heb die pdf gisteren van Aaron Stonebeat doorgestuurd gekregen. Toch bedankt. Het is in alle geval exact wat ik nodig had. Google had ik al geraadpleegd, maar ik wist niet goed welke termen ik moest gebruiken. Het leverde in alle geval niet veel goed op.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten