Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 27 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 269

Discussie: Vie Bass.

Senior Member

Standaard

Tja, tis den eerste keer, en dat zonder een of andere handleiding.
    Ik heb hier veel geleerd i.v.m. elektrische gitaarbouw, maar er zijn toch nog altijd dingen die je eerst zelf verkeerd moet doen voor dat ze eeuwig in je kop zitten
    Ik zie het wel zitten, ben niet voor niets muziekinstrument hersteller

Je moet er gewoon voor zorgen dat het lijkt alsof het zo gepland is ...

Deze week wordt het moment van de waarheid ...

spannend.

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Zoals de wijsgeer Bob Ross ons al leerde: 'they're happy little accidents'.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    er zijn toch nog altijd dingen die je eerst zelf verkeerd moet doen voor dat ze eeuwig in je kop zitten
    het siert je dat je je mening bijstelt tov een van je posts toen je hier nog niet zo lang was ... herinner ik me nog omdat ik me toen aangesproken voelde

ik ben wel benieuwd hoe je dit gaat oplossen maar heb er alle vertrouwen in.

Standaard

Ik heb wel eens zoiets gehad toen ik probeerde de snaren van voren gezien mooi recht door de topkam naar de mechanieken te laten lopen. Eindeloos zitten meten en tekenen en uiteindelijk kwam ik erachter (te laat) dat ik vergeten was rekening te houden met de dikte van de snaren zelf
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Tja, ik moet je gelijk geven barno.
    Ik moet toegeven dat zelfs een zelf getekend plan niet altijd waterdicht is ...

Maar de snaar diktes heb ik wel meegerekend, bij een 5 snarige bass zou het wel opvallen. (3,5 - 2,5 - 2 - 1,5 - 1) 10,5 mm is moeilijk te verbergen.

Er moet nog wel gebrainstormd worden, maar het komt wel goed ...

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Is het dan niet verstandiger om eerst de neckpocket uit te frezen en de hals te plaatsen, en op basis daarvan alles op de body uit te meten?

Dat vraag ik me al langer af, ik zie iedereen alvast de body uitfrezen voordat de hals erop gaat en vroeg me al af of dat altijd wel goed kan gaan...
    -

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
    Is het dan niet verstandiger om eerst de neckpocket uit te frezen en de hals te plaatsen, en op basis daarvan alles op de body uit te meten?

Dat vraag ik me al langer af, ik zie iedereen alvast de body uitfrezen voordat de hals erop gaat en vroeg me al af of dat altijd wel goed kan gaan...
    Dat vraag ik me ook af, maar langs de andere kant: als je top gebookmatched is zou je voeg normaalgezien op dezelfde lijn als de middellijn van je nek moeten liggen.

Normaalgezien begin ik nog dit jaar aan mijn eerste electrische zelfbouw. Dus ben ik nu vollop research aan het doen. En dit zou wel eens een goede strategie kunnen zijn.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Senior Member

Standaard

Stijn, allereerst lullig voor je dat het niet helemaal goed is gegaan... Is het niet mogelijk de stringspacing bij je bruggen iets te veranderen, zodat de totale breedte iets groter word? Dan zijn de gaten meteen afgedekt of red je dat niet ivm de breedte van de toets?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef Bekijk bericht
    Dat vraag ik me ook af, maar langs de andere kant: als je top gebookmatched is zou je voeg normaalgezien op dezelfde lijn als de middellijn van je nek moeten liggen.

Normaalgezien begin ik nog dit jaar aan mijn eerste electrische zelfbouw. Dus ben ik nu vollop research aan het doen. En dit zou wel eens een goede strategie kunnen zijn.
    De midden lijn is zo een klein beetje off. Je kan alles netjes uitmeten en tekenen maar dan nog kan de hals iets scheef op de body komen te staan.
    Ik lijm ook eerst de hals en boor dan pas de brug gaten.
    Het blijft opletten.

Dit soort zaken kunnen gebeuren. Het is balen maar zoals Stijn al zei je leert ervan. Dat neem je dus mee voor een volgende keer.

Senior Member

Standaard

En wij kunnen ervan meeleren

Succes man!
    -

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten