Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 27 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 266
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevervolks Bekijk bericht
    Das dus precies wat ik ook doe en het werk perfect! Het cleane kanaal is voor mij namelijk een beetje te clean, deze mist wat warmte...

Geweldige versterker is het trouwens, ik heb hem net een week!
    Precies !! Gewoon alles met je volumeknop. Simpel en je weet niet wat je gebeurt, zo lekker als dat is...... Maar dan moet je gitaar wel lekker blijven sprankelen, ook met de volumeknop een stuk dicht. Met mijn Tele is het echt een feestje.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Heb sinds kort ook mijn eigen Blackstar HT-5 combo als cadeau gekregen voor mijn verjaardag Ben pas net begonnen met spelen en vooral een newbie met bepaalde dingen. Maar had een vraag over de gain bij de overdrive. Als je de gain verder opvoerd naar max hoort de versterker dan meer ruis te geven? En hoeveel of hard mag de ruis zijn zonder dat het gaat irriteren als je op een hoog volume speelt?

hoop dat de vraag een beetje duidelijk is

Senior Member

Standaard

Jep, dat is normaal, hoe meer gain hoe meer ruis.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dave32 Bekijk bericht
    Heb sinds kort ook mijn eigen Blackstar HT-5 combo als cadeau gekregen voor mijn verjaardag Ben pas net begonnen met spelen en vooral een newbie met bepaalde dingen. Maar had een vraag over de gain bij de overdrive. Als je de gain verder opvoerd naar max hoort de versterker dan meer ruis te geven? En hoeveel of hard mag de ruis zijn zonder dat het gaat irriteren als je op een hoog volume speelt?

hoop dat de vraag een beetje duidelijk is
    Daar hebben ze wel een handig pedaaltje voor, mocht het te storend voor je zijn. Maar het hoort er inderdaad gewoon bij.

http://www.feedback.nl/?b=NS2&a=36

En dat werkt echt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPas89 Bekijk bericht
    Daar hebben ze wel een handig pedaaltje voor, mocht het te storend voor je zijn. Maar het hoort er inderdaad gewoon bij.

http://www.feedback.nl/?b=NS2&a=36

En dat werkt echt.
    Dat is verhelpen van een probleem dat helemaal geen probleem hoeft te zijn. Veelgemaakte fout bij veel beginnende gitaristen is dat ze véél te veel gain gebruiken. De gain van mijn eigen amp staat op 3,5 (van de 10). Het is wel een amp met strakke sound en veel gain, maar toch. Ik zet de gain bij geen enkele amp hoger dan 5. En ik speel bijna alleen maar metal.
    Voor metal vond ik de HT-5 persoonlijk niet zo heel erg lekker. Best lekker gevoiced, maar voor mij niet strak genoeg. Ik heb de head overwogen, maar besloten het toch maar niet te doen.
    Gefeliciteerd met zo'n toffe amp!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dat is verhelpen van een probleem dat helemaal geen probleem hoeft te zijn. Veelgemaakte fout bij veel beginnende gitaristen is dat ze véél te veel gain gebruiken. De gain van mijn eigen amp staat op 3,5 (van de 10). Het is wel een amp met strakke sound en veel gain, maar toch. Ik zet de gain bij geen enkele amp hoger dan 5. En ik speel bijna alleen maar metal.
    Voor metal vond ik de HT-5 persoonlijk niet zo heel erg lekker. Best lekker gevoiced, maar voor mij niet strak genoeg. Ik heb de head overwogen, maar besloten het toch maar niet te doen.
    Gefeliciteerd met zo'n toffe amp!
    Dat weet ik wel. Maar ruis is er altijd, ook met weinig gain. En als je in je eentje op je stille kamer zit, is dat voor sommigen gewoon storend. Ikzelf vond het ook storend, maar ik heb 'toevallig' zo'n optie op m'n BOSS ME50 zitten. Die haalt zeker niet alle ruis weg, maar wel veel. Maar ik ken er ook die er gewoon niet van houden. En met dat pedaaltje hoor je gewoon bijna niks.

Senior Member

Standaard

Ik gebruik zelf ook een gate hoor :P. Om nét dat beetje ruis weg te halen. Alleen moet je een gate héél voorzichtig gebruiken want het gaat ten koste van je zachtste tonen en je sustain.

Senior Member

Standaard

ofwel heb ik er over gezien maar ik vind op youtube nergens een 'professionelel' opgenomen review. AN de tiny terror en VOx night train vind je genoeg reviews gemaakt door winkels, verdelers etc zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=6_VfqiPeTIU
    maar niet van de blackstar ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Precies !! Gewoon alles met je volumeknop. Simpel en je weet niet wat je gebeurt, zo lekker als dat is...... Maar dan moet je gitaar wel lekker blijven sprankelen, ook met de volumeknop een stuk dicht. Met mijn Tele is het echt een feestje.

Gr. C.
    Ik heb de amp nog alleen maar op youtube gehoord, nog niet irl dus, maar ik vind hem zéér 'compressed' en 'boxy' klinken. Vooral distorted, zelfs op een 2x12'. Is dit irl ook zo?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Ik heb de amp nog alleen maar op youtube gehoord, nog niet irl dus, maar ik vind hem zéér 'compressed' en 'boxy' klinken. Vooral distorted, zelfs op een 2x12'. Is dit irl ook zo?
    Absoluut geen probleem mee en voor zover ik weet niemand. Ik speel vaak met alleen de Blackstar en 2x12 V30 en krijg vooral verbaasde en daarna zeer positieve reakties. Met de interne 10" is het natuurlijk wel wat dunner, maar soit... Begrijp me goed, er is genoeg ander lekker speelgoed, maar dit werkt erg lekker.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten