Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 27 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 269

Discussie: Vie Bass.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Van die meeting had ik ook al vaag gehoord, al weet ik nog niet juist waar en wanneer, maar dan heb k nog zeker meer dan een half jaar tijd, dat zal wel moeten lukken...
    Planning is half augustus...
    Beetje late reactie van mij:

De eerstvolgende Gitaarbouwersmeeting (ofwel Dutch Guitar Builders Meeting DGBM) is inderdaad medio mei/juni 2010. En dan hoop ik jouw bass live te kunnen aanschouwen, want hij ziet er -nu al- prachtig uit!

Meer info t.z.t. op www.gitaarbouwersmeeting.nl.

Senior Member

Standaard

Ik heb ook al gehoord dat die delano elementen goed zijn, maar heb er geen ervaring mee.

Ik vind het ook altijd bizar dat bijna elk klein merk hun eigen 'custom made' elementen heeft.
    Misschien gebeurd het over een paar jaar bij mij ook maar nu hou ik me toch nog aan de gevestigde waarden.

@ valoosj: telephone: today.

@ gitaarbouwer: bizar, ik kan je post enkel zien als ik mijn post aan het typen ben, en ondertussen naar beneden scroll ... strange.

(edit: ha, nu zie ik hem wel, ook wal was hij gisteren gepost, en zag ik je naam staan rechts van de titel, als laatst gereageerde persoon, nu pas zie ik je post. (hopelijk geraak ik in NL met de bass))

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Mooi hoor! ziet er uit als vakmanschap!
    vind het echt inspirerend om de mensen van het forum zo aan het werk te zien! vooral mensen die iets vernieuwends maken!
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

Senior Member

Standaard

hoppa, een halve computer crash overleefd en de post staat weeral een pagina verder.

Tijd om daar iets aan te doen, want stilzitten in deze eindfase is een beetje belachelijk:

de hals gevormd, er zit nog een bobbel in, maar die krijg ik er wel uit.

De uitsparing aan de hals-body verbinding:

Een beetje beter afgewerkt, maar hij moet nog groter, want je zit er met je duim tegen.:

Ondertussen fretten gelijmd, de foto van de afgewerkte fretten was een beetje bewogen, dus die moet opnieuw:

Overgang hals - kop:

De uitsparingen voor de losse bruggen. Omdat de afstand tussen de snaren even groot is, moeten de brugjes verder uit elkaar aan de basskant, het is dus gepland. Let op het messing, als aarding:

Een collega had de parelmoer inleg gezien, en vroeg waar ik het had laten laseren
    Hij was zo verbaasd dat ik een fineerzaagmachientje heb gekregen "omdat hij het toch niet gebruikt"

En zo breidt het atelier uit ...

s

Senior Member

Standaard

hoppa, een halve computer crash overleefd en de post staat weeral een pagina verder.

s
    Jaja, stilstand is achteruitgang Stijn. Vooral op het forum

Ik kijk nog steeds vreemd aan tegen de bovenst hoorn in combinatie met de hals. Zal wel komen omdat ik geen basspeler ben. 't Is wel mooi gemaakt. Ook de manier waarop het purperhart bovenin de nek schuin eindigt.
    Wat heb je onderaan de nek eigenlijk gedaan? Heb je daar een extra stukje hout achter gelijmd? Het lijkt een beetje "vreemd" einde van het purperhart.

Het streelt natuurlijk wel het ego als je een collega verbaasd kunt doen staan m.b.t. de inleg
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Ja, m'n ego ging als een raket de hoogte in. Vooral omdat die collega al meer dan 25 jaar in het restauratievak zit, en dus een pak meer ervaring heeft met het inleggen van fineer.

Dat extra blok onder de hals is esdoorn met een streepje purperhart fineer tussen. Als ik de hals er gewoon had ingelijmd, was ze door het uitdiepen van het nekelement volledig door gefreesd, (op de foto's zie je het purperhart wel doorlopen in de element holte, maar dat is maar 1 á 2 mm dik) dus dat blok eronder zorgt voor een betere verlijming en stevigheid.
    Maar nadien had ik er beter een purperhart blok ingelijmd of zo ...

Je hebt zoveel vrijheid, en keuzes dat de keuze die jou het beste lijkt daarom op het einde niet altijd het beoogde resultaat behaald.

Volgende keer beter.

s

p.s. Ik heb m' lesje wel geleerd met die pc crash: al de foto's van het atelier, herstellingen, bouwsels, vakanties, nog juist op tijd kunnen redden, maar ik heb toch 3 dagen mezelf liggen vervloeken.

Senior Member

Standaard

ik zat met juist dezelfde vraag als ike, heb echt zitten nadenken hoe je dat met die strepen op de hals had gedaan. brugfrezingen en overgang neck headstock zien er suppppperstrak uit. heb je een deadline wanneer ie af moet zijn?

pc: koop een externe HD en backup je pics regelmatig. enfin dat is wat ik doe nadat ik ook es zo'n dikke crash heb gehad.

Senior Member

Standaard

p.s. Ik heb m' lesje wel geleerd met die pc crash: al de foto's van het atelier, herstellingen, bouwsels, vakanties, nog juist op tijd kunnen redden, maar ik heb toch 3 dagen mezelf liggen vervloeken.
    Vanmorgen deed één van mijn computers "vreemd". Hij kon de bootsector niet meer vinden . Gelukkig kreeg ik hem na enkele pogingen alsnog aan de praat. Dus ook met spoed, via het netwerk, alle documenten op een andere pc geplaatst
    Ik verwacht dat de oude pc binnenkort komt te overlijden ....

Backups waardeer je pas als je ze niet hebt gemaakt ....
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Externe harde schijf heb ik, maar omdat die schijf 2 usb poorten nodig heeft, en mijn laptop mar 2 ingangen heeft, moet ik dus alles af en toe uit trekken. Ik heb zo een usb blok er tussen zitten, maar daar wilt die niets van weten, de schijf werkt alleen goed als ze rechtstreeks aan de 2 usb poorten hangt, raar, maar tja ...

Deadline: eind september ...

dan is er de voorstelling van een nieuw project: "pigs in space" (muppets)
    een mengeling van blues - rock, met de humor van Zappa en de structuur van metal.
    Dat heb ik gehoord, maar ik ben razend benieuwd, en het is voor die bassist dat ik de bass bouw.

spannend...

dat einde van die strepen purperhart aan de kop:
    de nek was een rechte plank gesandwiched: 'esdoorn - purperhart - esdoorn - purperhart - esdoorn'
    doordat de kop een vol stuk esdoorn is, zonder purperhart, die onder een hoek van 12° is gelijmd eindigen de stroken purperhart op deze manier, de punt ontstaat omdat je de hals afrond.
    Ik sta er zelf verbaasd van hoe een simpele vorm en look eigenlijk een heleboel voorbereiding vergt. Het is niet gemakkelijk om iets mooi te doen lijken...

s
    Laatst gewijzigd door stijnkenens; 1 augustus 2009 om 01:37

Senior Member

Standaard

dju ja !! hoe kan ik zo stom zijn, natuurlijk is dat het effect van gelamineerde hals icm volle angled headstock: ik maak verdorie zelf altijd dat soort joint, dan wel met volle hals... en ik maar nadenken, hoe heeft 'm dat gedaan ... me stupid.

zappa is altijd goed.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten