Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 274 van 1797 EersteEerste ... 1742242642722732742752762843243747741274 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.731 t/m 2.740 van 17961
    Senior Member

Standaard

En dan maken ze weer een nieuwe MP-naam aan...
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    mee-eens, blijven opletten en waarschuwen is het credo dus, alhoewel deze meneer wel in de buurt komt van flessentrekkerij en oplichting, als je WvSr goed leest

Senior Member

Standaard

Ik moet ook wel zeggen dat ik met al die vershillende types Fenders uit alle hoeken van de wereld door de bomen het bos ook niet meer zie. Dan was het toen ik begon met elektrische gitaren in 1982 wel een stuk simpeler. En dan al die Gibbie-kopieën, brr
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Ik moet ook wel zeggen dat ik met al die vershillende types Fenders uit alle hoeken van de wereld door de bomen het bos ook niet meer zie. Dan was het toen ik begon met elektrische gitaren in 1982 wel een stuk simpeler. En dan al die Gibbie-kopieën, brr
    Klopt, maar deze gitaren (van "Juan") zijn wel zo opzichtig fake, dat ik me niet kan voorstellen dat er bijv. 450 euro op geboden wordt, zoals in een bepaald geval. Tenzij dat door stromannen gebeurt om de prijs op te drijven.
    Hoewel, als je alleen weet dat Fender wel "duur" is....
    Hoe dan ook, het "vervalsen" is echt slecht gedaan. En dan nog dat Robert Allison-verhaal.... Tja?
    Ik vind het in ieder geval een goed idee om vanuit dit forum een "ontmoedigingsbeleid" te gaan voeren en fatsoenlijk, maar wel duidelijk te reageren op misleidende advertenties. Ik heb ooit voor de grap de term "Forum knokploeg" genoemd. Dat gaat wat ver maar het kan geen kwaad om een verkoper te laten weten dat "Big Forum-Brother" meekijkt...!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Klopt, maar zijn woonplaats zal (ongeveer) hetzelfde blijven evenals de rotzooi die die persoon aanbiedt. En het zou in het geval van zo'n lijst niet gaan om een persoon die een keer een wat dubieuze gitaar aanbiedt, maar om de hardcore handelaren die continu op marktplaats adverteren met 'omgekatte' gitaren, of die Chinese kopieën als origineel blijven verkopen.

Het gaat in feite om niets anders dan het ietwat gestructureerde samenvatting van de opmerkingen die hier geplaatst worden, waardoor het voor gitaarnetters iets makkelijker wordt om even snel te kunnen nakijken of de verkoper wellicht iemand is waarbij je je ogen wat beter open dient te houden.

Voorbeeldje:

Naam: "Juan"
    Adverteert op: marktplaats
    Werkwijze: verkoopt gitaren als Fender Stratocaster USA, terwijl deze gitaren zijn voorzien van een neplogo. Na opmerkingen van gitaarnetters adverteert hij vervolgens dezelfde gitaren als door Robert Allison in Cookesville, Tennessee gebouwd.
    Laatst gewijzigd door BamBuFan1; 25 juli 2009 om 18:09
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik vind het in ieder geval een goed idee om vanuit dit forum een "ontmoedigingsbeleid" te gaan voeren en fatsoenlijk, maar wel duidelijk te reageren op misleidende advertenties. Ik heb ooit voor de grap de term "Forum knokploeg" genoemd. Dat gaat wat ver maar het kan geen kwaad om een verkoper te laten weten dat "Big Forum-Brother" meekijkt...! Gr. C.
    En al verandert "Juan" van naam en/of woonplaats of zelfs de webstek waar hij zijn nepzooi aanbiedt, onze forumleden struinen het net wel af tot ze hem onder die steen vinden en voegen hem weer aan de lijst toe.

En nogmaals: de lijst zou alleen moeten worden gebruikt om de meest hardnekkinge oplichters aan de schandpaal te nagelen.

(Ik heb bv zelf een gloeiende hekel aan @, p of hoe hij zich deze week weer noemt uit Arnhem, die oude Japanse gitaren opkoopt om ze vervolgens zwaar te verminken of in onderdelen te verpatsen. Maar hij is GEEN OPLICHTER! Hij vermeldt altijd netjes in zijn advertenties dat het Fender-logo later is aangebracht!)
    Laatst gewijzigd door BamBuFan1; 25 juli 2009 om 18:16
    Hoogachtend,
    Bambufan

Senior Member

Standaard

Juan heeft zich wel wat aangetrokken van mijn mail , hij gebruikt in de advertentie kop in ieder geval niet meer de naam Fender en geeft aan dat het om een later opgeplakt logo gaat. Ik denk dat hij meerdere accounts heeft en op zijn eigen advertenties bied. Je kunt zoveel accounts aanmaken als je zelf maar wilt.

Stuur hem ook maar eens een waarschuwing, mischien heeft hij ook een geweten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Een dergelijk figuur heeft geen geweten, het enige dat werkt is het hem vrijwel onmogelijk te maken om zijn gang te gaan. Massaal gaan bieden met als biednaam PAS OP! OPLICHTER! is natuurlijk ook een optie.
    Hoogachtend,
    Bambufan

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Juan heeft zich wel wat aangetrokken van mijn mail , hij gebruikt in de advertentie kop in ieder geval niet meer de naam Fender en geeft aan dat het om een later opgeplakt logo gaat. Ik denk dat hij meerdere accounts heeft en op zijn eigen advertenties bied. Je kunt zoveel accounts aanmaken als je zelf maar wilt.

Maar je kunt toch niet op je eigen advertenties bieden, behalve als je meerdere computers gebruikt? Of heb ik het mis?

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Op zich is het ook wel mooi zoals het nu gaat. Als hier iets gezegd wordt over een advertentie, gaat dat blijkbaar als een lopend vuurtje over internet/google, want al meerdere keren is een adverteerder hier zijn verhaal komen doen. In alle gevallen vind ik in ieder geval dat je moet oppassen met 'lijstjes'.

Veel meer kunnen we denk ik ook niet doen. Het beleid van Marktplaats en Speurders is in ieder geval dat ze alle advertenties maar laten staan, ookal wordt er (vaker) aangegeven dat er iets niet in de haak is. Dan kunnen we wel onzinbiedingen/waarschuwingen erbij gaan zetten, maar dat is uiteindelijk ook maar een (gebrekkig) lapmiddel. Gewoon hopen dat een eventuele nietsvermoedende koper nog even googelt en (negen van de tien keer) hier terecht komt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten