Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 25 EersteEerste ... 1422232425 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 244
  1. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht

    Korg DT10
    Duidelijkheid van de ledjes is erg goed, fractie beter dan de TU2, display is iets duidelijker. Minpuntje is dat de # wordt weergegeven als een klein puntje en die is wel erg klein. Het grootste voordeel is de manier van reageren van de ledjes. Die gaan niet gewoon aan of uit, maar kunnen wat feller en minder fel branden. Gevoelsmatig kun je daardoor veel preciezer stemmen, al moet je er even aan wennen dat -ie niet zo makkelijk 'stabiel' staat. Maar heel mooi precies te stemmen. Door naar zijn jongste broertje:

    Korg Pitchblack
    Als je dan net de DT10 met zijn briljante afleesbaarheid hebt gehad vraag je je af wie het verzonnen heeft bij Korg dat ze nu maar eens lampjes moesten gebruiken die hooguit de helft zo sterk zijn! Echt té vaag gewoon. Prima in het donker, maar met een beetje licht erop: zwak. En ook het tweede voordeel van de in felheid variërende ledjes is hier afwezig. Waarom in vredesnaam? Oké, hij is true byepass, maar dat de buffer van de DT10 goed is had ik zelf al eens getest dus die ga ik van zijn lang-zal-ze-leven niet inruilen.
    De strobe instellingen en dergelijke maken 'm niet beter, sneller of nauwkeuriger.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M@rtijn Bekijk bericht
    Ik heb even een vraag over de DT-10. Deze heb ik nu een tijd maar het viel me op dat ik sinds ik deze heb een vervelende brom in mijn pedalboard heb. Nu ben ik erachter gekomen dat het door de DT-10 komt.

    Ik heb toen even een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb eerst alleen de DT-10 aan een adapter gehangen (Boss PSC-230) en kreeg weer de vervelende brom. Toen heb ik een paar andere pedalen apart eraan gehangen en bij geen van allen last gehad van brom.

    Nu heb ik gemerkt dat als ik de behuizing van de DT-10 aanraak dat de brom gelijk weg is. Nu vermoed ik dus ook dat het probleem bij de DT-10 ligt en niet bij de stroombron. Ik heb het nog niet kunnen testen met een batterij omdat ik die hier zo even niet heb liggen.

    Zal het inderdaad aan de DT-10 zelf liggen of moet ik het toch nog even testen met een andere adapter en/of een batterij? En als het aan de DT-10 ligt, hoe los ik het dan op?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.


    Wat raden jullie aan?

    Ik zie wel graag het verschil tussen bv. A en A# wat de DT-10 niet 'goed' doet. En dan lees ik nog de problemen in de 2de post die ik heb gequote waar ik liever niks mee te maken heb.

    Maar de pitchblack zou dan zogezegd niet duidelijk genoeg zijn in sommige situaties.
    it's better to burn out than to fade away

  2. #232
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.609

    Standaard

    Nou, het stipje voor de # is klein, maar het is wel te zien hoor. Na deze tunertest heb ik de DT-10 gekocht, sindsdien helemaal tevreden. In de praktijk werkt ie voor mij echt veel prettiger dan de TU-2. Een brom heb ik nog nooit gemerkt.

    De Pitchblack vond en vind ik nog steeds beroerd afleesbaar. Zwak oplichtende vlakjes vind ik echt heel erg veel minder goed afleesbaar dan gewone ledjes. De Pitchblack ziet er idd wel gelikt uit, maar praktisch een stuk minder prettig. De DT-10 was voor mij toen al de winnaar van het hele stel, en dat gevoel is alleen maar gegroeid sinds ik hem heb.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #233
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Maar zo erg is het dus niet (in mijn geval tenminste). Thuis hoor je het wel, als het verder echt stil is. Tijdens repetities hoor ik de brom alleen als er distortion aan staat, en dan kan die best storend zijn. Op het podium heb ik er nog geen last van gehad, maar ik heb er ook niet echt op gelet.

    Trouwens, stemmen tijdens rustige pianostukjes is sowieso iets waar je mee uit moet kijken. Een gitaar maakt namelijk ook akoestisch geluid. Ik kan me herinneren dat ik het akoestische gitaargeluid van één van de gitaristen van het voorprogramma van Sigur Rós kon horen. Ik stond weliswaar vooraan, maar dat was wél in de Heineken Music Hall.
    Dat kan ook een bleed zijn uit zn stemapparaat hé.die gasten spelen redelijk hard.
    HERRIE.

  4. #234
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    Dat kan ook een bleed zijn uit zn stemapparaat hé.die gasten spelen redelijk hard.
    Onze bassist en voormalig gitarist hadden ook beiden last van die irritante brom. Heel erg vervelend...

    Ik heb als vervanger van mijn TU-2 de ST-200 gekocht en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee!

  5. #235
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nou, het stipje voor de # is klein, maar het is wel te zien hoor. Na deze tunertest heb ik de DT-10 gekocht, sindsdien helemaal tevreden. In de praktijk werkt ie voor mij echt veel prettiger dan de TU-2. Een brom heb ik nog nooit gemerkt.

    De Pitchblack vond en vind ik nog steeds beroerd afleesbaar. Zwak oplichtende vlakjes vind ik echt heel erg veel minder goed afleesbaar dan gewone ledjes. De Pitchblack ziet er idd wel gelikt uit, maar praktisch een stuk minder prettig. De DT-10 was voor mij toen al de winnaar van het hele stel, en dat gevoel is alleen maar gegroeid sinds ik hem heb.
    Tja, ik vond de Pitchblack prima afleesbaar. Pas nog in onze (donker met een paar felle spots) oefenruimte langs de DT-10 van onze bassist gelegt en ik kan niet zeggen dat 1 van de twee beter is dan de andere qua afleesbaarheid (of op andere punten for that matter). De DT-10 is iets breder waardoor het bereik de valse kanten op groter is (of lijkt), aan de andere kant, de DT-10 is iets breder .

  6. #236

    Standaard

    Heb 2 DT-10's en ze brommen allebei tijdens het stemmen, vooral goed hoorbaar op je drive-kanaal. Ik heb echt het idee dat er een ontwikkelfout inzit.

    Gebruik live inmiddels een Planet Waves, maar dat is ook niet alles, zeker niet bij buiten optredens, dan issie echt niet afleesbaar. Hij werkt wel lekker bij alle verschillende stemmingen die ik gebruik, kruizen zijn duidelijk te zien. Wat betreft spiegelingen, niet al teveel last van, zeker niet op "donkere" podia. In TL licht kan het wel erg zijn ja.
    Gretsch Powerjet Firebird G6131 TVP
    Gretsch Malcolm Young II G6131 MY
    Gibson SG Standard
    Fender Strat Plus
    -----------------------------------
    Soldano Hotrod 50+
    Orange AD30TC with 2x G12M20 Heritage
    Marshall JCM 900
    Marshall 1960A with 4x '69 G12H30
    Orange PPC 212 with 1x Vintage 30/1x G12H30 Heritage

  7. #237
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Hier de pitchblack. geen enkel afleesprobleem. wel: ik gebruik mode 4: strobe (denk ik) maar als je de adapter eruit neemt, springt hij terug naar standaard 1. En moet ik dat telkens terugzetten. Maar dat is dan ook het enigste probleem
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  8. #238
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Tijdje de Tu-2 gehad ( lees 3 a 4 jaar ) Opzich niks mis mee, gewoon stemmen en gaan.

    Maar als je dan een Korg Dt10 koopt merk je toch wel het verschil, werkt smoother, sneller!

    Toch ben ik nog benieuwd naar de Pitchblack!
    ----

    // City Of Life //

  9. #239
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Hier ook een pitchblack, sinds een jaar denk ik. Prima ding, afleesbaarheid is geen probleem.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  10. #240
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    Hier nog een happy Pitchblack gebruiker!!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top