Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 27 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 266
    Senior Member

Standaard Ik heb hem!!!

Ik heb uiteindelijk de combo gekocht samen met een electro harmonix reverb pedaal.

Ik ben er erg blij mee. Ik kon onmiddellijk een goed geluid vinden zowel clean als overdrive.
    De versterker presteert ook erg goed op laag volume (handig voor in een appartement).

Standaard

ik heb een vraagje voor iedereen die deze amp zoo geweldig vind.
    ik ben zelf ook wel wat aan het rondkijken voor een nieuwe versterker

en ik had die ht-5 gewoon, puur vanwege het feit dat je jezelf zo ongelooflijk hard beperkt doordat daar maar 1 eq inzit voor de beide kanalen. vinden jullie dat geen minpunt dan??
    oh ö

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibanez260 Bekijk bericht
    ik heb een vraagje voor iedereen die deze amp zoo geweldig vind.
    ik ben zelf ook wel wat aan het rondkijken voor een nieuwe versterker

en ik had die ht-5 gewoon, puur vanwege het feit dat je jezelf zo ongelooflijk hard beperkt doordat daar maar 1 eq inzit voor de beide kanalen. vinden jullie dat geen minpunt dan??
    Nee.

Maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Heb je hem getest ofzo? Sorry maar die laatste zin is niet helemaal duidelijk, zeg maar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPas89 Bekijk bericht
    Nee.

Maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Heb je hem getest ofzo? Sorry maar die laatste zin is niet helemaal duidelijk, zeg maar.
    wel, hij klink zeer lekker, qua sound zou ik hem echt gekocht hebben. Maar omdat er maar 1 eq op zit, die de clean en de distortion regelt, beperk ik mezelf, 1. omdat ik iemand ben die constant aan alle knoppen zit te draaien en 2. omdat clean en distortion zo een beetje het tegenovergestelde zijn qua toonregeling.

Dus die versterker klinkt goed, maar ik weet dat ik me er aan gaa storen als er maar in equalizer in zit. Want dan zal ik die amp nooit optimaal kunnen gebruiken. En als je dit forum leest is hier precies niemand die hetzelfde probleem heeft als ik. Dus daarom vroeg ik dat even, of jullie dan geen probleem mee hebben dat er maar 1 eq inzit?
    oh ö

Senior Member

Standaard

ik gebruik 'm met pedaaltjes. dus voor distortion en overdrive (resp. rat en boss sd1) schakel ik die in. dan is de toonregeling puur voor het cleane kanaal beschikbaar. maar ik vind het distortionkanaal van de ht5c sowiezo niet echt geweldig (wel bruikbaar, maar niet zo mijn ding), en ha inderdaad ook andere tooninstellingen nodig om er iets leuks van te maken. dus dan maar pedaaltjes... probleem opgelost!
    enne... het cleane kanaal is zo geweldig dat dat het gemis van een aparte toonregeling voor het dirty-kanaal meer dan goed maakt! zowieso zijn de features van dit ampje al zo geweldig (efx-loop, direct-uit, voetschakelaar) dat je eigenlijk niet kunt verwachten dat er 2 toonregelingen opzitten, toch?
    ;-)

Senior Member

Standaard

wel, hij klink zeer lekker, qua sound zou ik hem echt gekocht hebben. Maar omdat er maar 1 eq op zit, die de clean en de distortion regelt, beperk ik mezelf, 1. omdat ik iemand ben die constant aan alle knoppen zit te draaien en 2. omdat clean en distortion zo een beetje het tegenovergestelde zijn qua toonregeling.

Dus die versterker klinkt goed, maar ik weet dat ik me er aan gaa storen als er maar in equalizer in zit. Want dan zal ik die amp nooit optimaal kunnen gebruiken. En als je dit forum leest is hier precies niemand die hetzelfde probleem heeft als ik. Dus daarom vroeg ik dat even, of jullie dan geen probleem mee hebben dat er maar 1 eq inzit?
    Oh oké.
    Ja, als ik je verhaal zo lees, dan beperk je jezelf er inderdaad mee.

Ik niet overigens, ik gebruik negen van de tien keer drive/distortion effecten.

Maar ik kan me voorstellen, dat als je bijvoorbeeld live speelt, of je maakt thuis opnamen, dat het erg irritant is dat je maar één EQ hebt.
    Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, als ik eerlijk moet zijn.
    Maar overal is een oplossing voor, toch? Je kan bijvoorbeeld ook met de volumeknop op je gitaar gaan werken, en dus altijd op kanaal 2 spelen.

Standaard

Je kan bijvoorbeeld ook met de volumeknop op je gitaar gaan werken, en dus altijd op kanaal 2 spelen.
    Das dus precies wat ik ook doe en het werk perfect! Het cleane kanaal is voor mij namelijk een beetje te clean, deze mist wat warmte...

Geweldige versterker is het trouwens, ik heb hem net een week!

Senior Member

Standaard

Ik heb hem nog steeds niet getest maar zit toch al volop te twijfelen ... laat ik men Marshall JCM900 combo modden of koop ik de blackstar (als hij me bevalt) en sluit 'm aan op de speakers van men Marshall ... ?

Standaard

Oh oké.
    Ja, als ik je verhaal zo lees, dan beperk je jezelf er inderdaad mee.

Ik niet overigens, ik gebruik negen van de tien keer drive/distortion effecten.

Maar ik kan me voorstellen, dat als je bijvoorbeeld live speelt, of je maakt thuis opnamen, dat het erg irritant is dat je maar één EQ hebt.
    Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, als ik eerlijk moet zijn.
    Maar overal is een oplossing voor, toch? Je kan bijvoorbeeld ook met de volumeknop op je gitaar gaan werken, en dus altijd op kanaal 2 spelen.
    nu wil ik niet de lul uithangen, maar ik heb mn clean het liefst met zo weinig mogelijk bas en mid, en met veel trebble :d maar ik snap wat je bedoelt,
    oh ö

Senior Member

Standaard

nu wil ik niet de lul uithangen, maar ik heb mn clean het liefst met zo weinig mogelijk bas en mid, en met veel trebble :d maar ik snap wat je bedoelt,
    Dan maak je jezelf het ook moeilijk, niet alleen de versterker.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten