Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Senior Member

Standaard JCM800 1959, MetroAmp replacement kit?

Hey daar,

Ik vroeg me af of een metro amp PTP replacement kit met Sozo caps of deze een goede upgrade zou zijn voor mijn JCM800 1959 superlead amp. Ik neem aan dat ik voor mijn '87 (meen ik) een PC board replacement moet hebben?

Wat zouden evt. extra aankopen moeten worden mocht ik dit gaan doen? Alle pots zitten volgens mij nu direct op de PCB, moeten die dan ook vervangen worden?

Senior Member

ideetje

Potmeters: ook vervangen of "overzetten".

Zo'n board met betere onderdelen verbetert de sound aardig.

Als je met 'n paar tweaks aan de standaard-onderdelen deze amp ietsje aanpast, kijkt of de filtering op pre '84 specs zit en je 'n goede uitgangstrafo + spoel monteerd heb je imho meer "impact"/tone-/feel-verbetering.

Senior Member

Standaard

als je dan zo graag een vintage marshall wil namaken let dan ook op de spullen

gebruik gewoon mosterd caps ipv namaak (kost ietsie meer maar als je toch bezig bent) en volgens mij hebben marshalls geen CC weerstanden en die zie ik wel zitten op dat bordje

Heb zelf ooit een bassman ri met een hoffman kit omgebouwd en vond het zeer de moeite waard later kwam ik er achter dat je met correcte componenten nog veel kan winnen en als je het dan toch doet dan maar vintage correct

een echte vintage amp zal het echter nooit worden wel een betere amp

succes

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten