Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Hier is mijn Ross phaser met extra stages.
    http://www.youtube.com/watch?v=Gr_udU5-sl8

Ik zou je bouwwerk nog eens goed nalopen. Hij moet veel dieper kunnen gaan.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik zou je bouwwerk nog eens goed nalopen. Hij moet veel dieper kunnen gaan.
    Inderdaad, zoals ik de mijne van gisteren herinner hoor ik helemaal niet terug in die van jou, Yorick!

Dat zou ook kunnen verklaren waarom je 'm niet gaaf vind?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Zo, vanavond lekker in de soldeerdampen gehangen en net de eerste klanken uit m'n Ross phaser gehoord en ik denk dat ik dit wel leuk vind! Hij gaat heerlijk diep en klinkt vol en gaaf!

Ik moet nog de extra phase stages maken en wil ook de tremelo mod proberen... Ook heeft hij volgens mij nog net iets te veel volume, maar dat moet makkelijk te fixen zijn met een vaste weerstand en trimpot.

Al met al een dikke aanrader voor degenen die de Small Stone gaaf vinden of een Phase 90 te slapjes...
    De mijne is ook finished! Met extra stages. Hij klinkt inderdaad vol en gaaf, zeker met een OD ervoor kan hij echt duchtig spacen. Toch gaat hij niet zo diep als een Small Stone.
    Ik merk niet echt veel van een volumeboost, maar ik merk wel een duidelijke boost in de treble. Ik ga die treble bleed cap uit die link eens proberen. Thanks daarvoor bro! En succes!!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    De mijne is ook finished! Met extra stages. Hij klinkt inderdaad vol en gaaf, zeker met een OD ervoor kan hij echt duchtig spacen. Toch gaat hij niet zo diep als een Small Stone.
    Ik merk niet echt veel van een volumeboost, maar ik merk wel een duidelijke boost in de treble. Ik ga die treble bleed cap uit die link eens proberen. Thanks daarvoor bro! En succes!!
    Nog een liefhebber!

De 1nF treble bleed cap ga ik misschien op de switch monteren en de output weerstand zal ik op voetjes zetten om een paar verschillende uit te proberen totdat unity gain ok is...

Ga jij ook de vibrato mod proberen? (trace cut + schakelaar) En heb jij de extra stages schakelbaar gemaakt?

Senior Member

Standaard

Nee en nee! Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dat ding toch alleen maar op de duchtigste stand zet. Ik heb al een tremelo die ik nooit gebruik en ik hou niet van vibratos. Daarbij hou ik helemaal niet van schakelaars. Ik heb eens een Rat gemaakt met allemaal extra schakelaars en pots en uiteindelijk gebruik ik toch maar één stand en is de toegevoegde waarde van sommige van die 'mods' echt heel klein.

Ik heb gelezen dat hij met de extra stages vetter zou klinken, dus ik heb die dingen er gewoon aan gesoldeerd zonder schakelaar. Denk eraan: less is more! Feauteaux:

Nu nog wat knoppen kopen en hij is good to go!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Nu nog wat knoppen kopen en hij is good to go!
    Nice!

Heb je wel "Cut copper trace between pads X and Y" gedaan op het originele bord? (just checking!)

Ik zou wel graag willen weten wat het verschil is met en zonder de extra stages, maar of ik uiteindelijk een schakelaar in de behuizing schroef is ook nog niet zeker. (net als de vibrato mod)

En zie ik daar een tantaal ipv de 3.3uF elco?

Senior Member

Standaard

Ja hoor ik heb volgens mij bijna tot de andere kant van het PCB gesneden om zeker te zijn dan die 'trace' is 'gecut'. Dank je voor de zorgen! En je ziet daar een tantaal ipv een elco omdat ik geen 3,3uF elco had, maar wel een 3,3uF tantaal. Werkt ook!

Die treble bleed cap is trouwens niet zo'n succes. Ik heb het net geprobeerd met van die krokodillenbekkabeltjes, zowel 1nF als 2,2nF, maar het effect is niet zo groot. Behalve als je ze aan de output van de output jack zelf maakt, maar dan heeft het ook effect op het gebypasste geluid en dat wil je absoluut niet hebben! Misschien nog grotere waarde proberen ofzo?

EDIT: Ik heb inmiddels een oplossing voor treble boost probleempje: er geen overdrive voor zetten! :P Serieus, clean of met de overdrive erachter geeft dat ding geen treble boost, maar met een overdrive ervoor wel. 4n7 werkt al wat beter als je er wel een overdrive voor zet, maar dan wordt het clean weer wat aan de doffe kant. Aangezien ik altijd alles IN een overstuurde Orange stop laat ik het voor wat het is.
    Laatst gewijzigd door Fuhgawz; 14 juli 2009 om 19:02

Senior Member

Standaard

Hij's af en klinkt lekker!

En het paste makkelijk in een B behuizing!

Misschien dat ik nog ooit de extra phase stages schakelbaar ga maken omdat dat net een viezer geluidje opleverde, maar voorlopig ben ik blij!

Senior Member

Standaard

Yes!!! Ik heb net een veiling gewonnen voor een originele Ross Phaser uit '79!

Binnenkort maar eens vergelijken met mijn clone

http://cgi.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI....m=320454870895

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten