Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 42 EersteEerste ... 243233343536 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 419
    Senior Member

Standaard

eerste waar ik aan dacht: zoek de verschillen

RJM:

Nobels:

Naja, als ik het zo naast elkaar zie lijkt het eigenlijk helemaal niet op elkaar

Senior Member

Standaard

Haha, nou je het zegt ....
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Door de vraag van Tim ben ik zelf een beetje aan het denken geslagen en vraag me af of ik de GCX zo kan gebruiken zodat ik de G-major2 zowel parallel als serieel kan gebruiken. Ik ben op het volgende uitgekomen:

GCX->preamp in
    FX send->G-major2->Loop1 (Left) en Loop2 (right
    loop1 send=preamp return L
    loop1 out=poweramp L in
    loop2 send=preamp return R
    loop2 out=poweramp R in

vanuit de preamp gaan eveneens twee kabels naar de poweramp (het worden dus y-kabels met 1 kan in loop 1/2 en de andere kant in de mixed output van de preamp). Denkt men dat dit kan werken?

Wat ik me nu afvraag: klinkt de fx send hetzelfde als de preamp out? Want die zou ik nu niet gebruiken als ik de G-major2 serieel gebruik (wat in de meeste gevallen zo zou zijn?).
    Het idee is me ontsproten omdat ik denk dat parallel toch wel érg lekker kan klinken, maar ik het superfijn vind om serieel te spelen omdat ik dan volumepedaal en tremolo uit de G-Major2 kan halen.
    Als er een plaatje van nodig is wil ik dat wel maken, maar ik krijg het GCX-bestand niet omgezet van pdf naar plaatje.

Senior Member

Standaard

Ik ga mijn eigen topic maar weer eens bumpen, want ik heb in een enthousiaste bui weer gekke ideeën gekregen.
    Zoals men weet overweeg ik de aanschaf van een Digitech GSP 2101. Als deze er komt, zou ik met left out van de GSP een eerste speaker met een droog signaal kunnen voeden en de right vanuit de GSP naar de G-Major2 sturen voor wet. Dit kan dan zelfs in W/D/W, maar daar heb kom ik een poweramp voor tekort (mijn amp is stereo).
    Natuurlijk is het niet geheel dry, want het hele signaal gaat door de GSP. Maar zo heb ik wel megaveel flexibiliteit, want ik zou dus vanuit de GSP ook nog effecten op de dry speaker kunnen zetten.

Een tweede idee dat me ontsproot was om er toch W/D/W van te maken. Ik gas namelijk een beetje op de ENGL Fireball. Dat zou mijn dry-poweramp kunnen worden, de ENGL E530 kan dan uit de keten want dan gebruik ik de preamp van de Fireball. Da's echter nog een flinke stap verder dan bovenstaand. Het ziet er naar uit dat die GSP sowieso gaat komen en dan lijkt het me best leuk om te proberen. W/D kost me dan namelijk helemaal niets. Het ligt wel een beetje aan de hoeveelheid tonesuck die de GSP heeft.
    Ik wil dit overigens doen omdat ik een toestel wil hebben waar ik noise gate uit kan halen en volume voor het gehele signaal mee kan regelen. Dat kan de GSP ongetwijfeld dus dat zou perfect zijn. Ik zet dan de GM2 parallel omdat ik de MOD, Delay en Reverb effecten daaruit gewoon perfect vind. En in W/D(/W) zal het vast helemaal fantastisch klinken.

Senior Member

Standaard

Het verschil tussen W/D en W/D/W is veel kleiner dan van mono naar W/D.
    Ook vind ik het totale volume met 3 versterkers steeds moeilijker te regelen.

In zo'n geval zou ik meer naar een kleinere versterker nijgen. Zoals de nieuwe Jetcity 20w.

Jan Akkerman gebruikt de Marble Jazzah. Een 40w center (buizen) en links en rechts uit een solidstate versterker.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 5 juli 2010 om 10:58
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ben al een tijdje niet meer op forum geweest maar zie dus dat je nog steeds niet weet wat je wil volgens mij.
    W/D/W is misschien leuk maar merk er weinig toe gevoegde waarde aan je spelen met optredens en vooral niet in een klein cafe.
    En als je ook nog een Fireball er bij wil halen... wat een gesjouw zeg.

Als je niet zoveel gigs heb kan ik het begrijpen dat je daar op zit te gassen maar voor mij hoeft dat niet hoor. Speel al een tijd met een Vox Tonelab en mijn rack zit mooi in de schuur gestald

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ben al een tijdje niet meer op forum geweest maar zie dus dat je nog steeds niet weet wat je wil volgens mij.
    W/D/W is misschien leuk maar merk er weinig toe gevoegde waarde aan je spelen met optredens en vooral niet in een klein cafe.
    En als je ook nog een Fireball er bij wil halen... wat een gesjouw zeg.

Als je niet zoveel gigs heb kan ik het begrijpen dat je daar op zit te gassen maar voor mij hoeft dat niet hoor. Speel al een tijd met een Vox Tonelab en mijn rack zit mooi in de schuur gestald
    Yep, ik heb ook al bedacht dat het verschil waarschijnlijk niet eens supergroot is en het wordt wel enorm veel meer gezeik (ook voor de FoH). Het is vooral dat ik het leuk vind om te denken over mogelijke upgrades. En die post ik dus ook . Mijn rack werkt helemaal prima dus ik heb niets te klagen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Yep, ik heb ook al bedacht dat het verschil waarschijnlijk niet eens supergroot is en het wordt wel enorm veel meer gezeik (ook voor de FoH). Het is vooral dat ik het leuk vind om te denken over mogelijke upgrades. En die post ik dus ook . Mijn rack werkt helemaal prima dus ik heb niets te klagen.
    Probeer anders eerst eens een W/D setup. Heb ik ook. Heb dezelfde ENGL pre- en poweramp als jij.

Werk met pedalen i.p.v. een 19" fx processor en vind het geweldig klinken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Probeer anders eerst eens een W/D setup. Heb ik ook. Heb dezelfde ENGL pre- en poweramp als jij.

Werk met pedalen i.p.v. een 19" fx processor en vind het geweldig klinken.
    Dat wilde ik inderdaad ook nog eens proberen.
    Het probleem van w/d(/w) is echter dat ik echt volumecontrol moet (ja moet) hebben. Postgain, midi gestuurd. VCA dus. Met de G-Major serieel werkt dat perfect. Parallel werkt het totaal niet.
    Nu mag het toeval dat de Prostage Remote Wah Wah net uit is en ook een VCA functie heeft. Alleen wil ik de wah pregain. Als ik nou iets kan bedenken om zo'n wah tussen pre- en postgain te kunnen schakelen zou dat een uitkomst zijn. Dan zou ik alleen een noisegate moeten hebben.
    Maar: misschien wel leuk om de boel binnenkort eens W/D aan te sluiten. Als het werkt kan ik altijd W/D/W nog overwegen. Wie weet .

Standaard

Waarom verkoop je je GCX niet en ga je op zoek naar een tweedehands Switchblade 8b? Het Zwitserse zakmes voor in je rack. Klinkt in mijn oren ook nog eens beter dan de GCX.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten