Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
    Senior Member

Standaard

Ik vond het niet zo'n geweldige phaser, geef mij de phase 90 maar

En heb ik jou dan op msn?
    Edit: ohja, in dat filmpje ...
    Laatst gewijzigd door Valoosj; 26 juni 2009 om 11:42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Ik vond het niet zo'n geweldige phaser, geef mij de phase 90 maar

En heb ik jou dan op msn?
    Ik vind m'n PH-1r beter/gaver dan m'n (originele) Phase 90. En m'n Phase 90 clone is een stuk saaier dan mijn originele... Ik heb 'm overigens gecloned om wat mods er op los te laten en gewoon 'voor de leuk', maar het is geen succesproject geworden...

De Boss suckt nogal in bypass, zelfs met goede buffer ervoor. De originele Phase 90 suckt ook, maar met m'n buffer er voor is dat bijna niet meer hoorbaar.

En wat betreft MSN: zie/hoor je eigen filmpje

Standaard

Ik ben zelf gewoon niet van de phase; het neemt mn geluid teveel over. Ik gebruik liever een flanger. Ik gebruik de Ross graag op bas omdat ze lekker laag kan gaan dus je hebt geen last van bascut.

Enige phaser die ik lekker vind op gitaar is de Phase 45; die is nog lekker open en slokt je geluid niet op.
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Ik ben zelf gewoon niet van de phase; het neemt mn geluid teveel over. Ik gebruik liever een flanger. Ik gebruik de Ross graag op bas omdat ze lekker laag kan gaan dus je hebt geen last van bascut.

Enige phaser die ik lekker vind op gitaar is de Phase 45; die is nog lekker open en slokt je geluid niet op.
    Ik heb hier ook nog een '81 Ibanez FL-9 liggen, maar die flanged in een te hoge frequentie (toonhoogte). Phasers zijn meestal wat dikker/vetter.

Ik gebruik mijn phaser ook als 'special effect' op 2 stukjes, en alleen op crunch en vol OD, dus nooit clean. Oja: en altijd VOOR m'n drive, anders gaat hij zo overheersen.

Standaard

Yes; phase voor drive! Das ook de enige plaats waar ik ze vind klinken.

Ik gebruik een oude EHX Electric Mistress (non-deluxe) en dan de 9V versie. Dik, warm, waterig........ van chorus tot flanger en vibe geluiden.
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

De samples onderaan deze pagina vind ik toch veelbelovend klinken...

Ten minste, als ik daar een drive bij denk...

Senior Member

Standaard

Ik heb mijn Small Stone laten modden door D_H om van die volumedrop af te komen. Werkt perfect! Ik vind de Small Stone vet juist omdat die je hele geluid opslokt! Zeker als je hem IN een overstuurde amp speelt is het wel zo prettig om de phaser uberhaupt te horen. De Phase90 heeft mij overigens ook nooit kunnen bekoren. Veel te subtiel! Zeker met de bekende R29 (of welke was het ook alweer) mod.

Wat betreft die Ross Phaser, toevallig ben ik bezig met dat project. Ik denk echter niet dat je die in een B behuizing gaat krijgen. Van rand tot rand past het printje qua breedte net maar dan hou je onderin niet genoeg ruimte over voor de switch, LED, in/output, adapterinput, etc. Een extra phase stage erbij kun je in een B behuizing al helemaal vergeten.

EDIT: wat betreft die Nano Stone, ik heb gehoord (niet zelf ervaren overigens) dat die geen volumedrop meer heeft, maar wel minder vet klinkt dat de 'echte' Small Stone. Misschien is dat dan juist wel iets voor jou!
    Laatst gewijzigd door Fuhgawz; 26 juni 2009 om 13:19
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Zo, vanavond lekker in de soldeerdampen gehangen en net de eerste klanken uit m'n Ross phaser gehoord en ik denk dat ik dit wel leuk vind! Hij gaat heerlijk diep en klinkt vol en gaaf!

Ik moet nog de extra phase stages maken en wil ook de tremelo mod proberen... Ook heeft hij volgens mij nog net iets te veel volume, maar dat moet makkelijk te fixen zijn met een vaste weerstand en trimpot.

Al met al een dikke aanrader voor degenen die de Small Stone gaaf vinden of een Phase 90 te slapjes...

Senior Member

Standaard

Eigenlijk compleet anders dan de ervaringen van Valoosj dus! Dat vind ik mooi, want ik ga waarschijnlijk vandaag of morgen die mij afmaken. En ik vind de Phase 90 slapjes, maar de Small Stone awesome!!
    Ik heb één extra plankje met phase stages. Ben benieuwd hoe dat klinkt. Mooi dat je er tevreden mee bent!!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Eigenlijk compleet anders dan de ervaringen van Valoosj dus!
    Nou, ik heb 'm alleen op 23+ uur volume getest en nog niet op clean. Een Phase 90 is wel gaver op clean dan een Small Stone (volgens mij).

Vanavond ga hopelijk ik mijn extra stages bordje afmaken en de vibrato mod proberen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten