Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 42 EersteEerste ... 233132333435 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 419
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hey Yoerie,

ja lekkere poweramp. Kon kiezen tussen een Mesa Simul 395 stereo of de Advance en vond mijn Advance warmer klinken en voller. En ik ben ook meer een EL34 dude dan een 6L6 hoor en vooral omdat ik een JMP-1 heb is EL34 toch beter voor wat ik wil.
    Alleen vind ik de midlaag te aanwezig en weet niet of het door de JMP-1 komt of door mijn Advance. Misschien met buisjes gaan experimenteren.

Ja de SPX90 is echt zo lekker voor Landau/Lukather dingen en vooral omdat ik ook in een Toto Tribute band speelt is de SPX90 onmisbaar.
    Te veel midlaag??? Ik krijg daar maar geen genoeg van . Op mijn Engl E530 staat de low mid op 8 .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Glab review

check ook de gear van die gast
    Op zijn review af zou ik 'm kopen . Ik wil er dan een phaser en een tremolo in stoppen. Zijn beide wel effecten die ik niet vaak gebruik... Maar ja, da's GAS .
    Met huidige FCB zou ik PC's gebruiken, maar met de GCP zou ik naar CC's gaan omdat ik de 4 preset-modus wil gebruiken. Dus 8 cc's per blok, waar dan al mijn effecten en overdrive op komen. Zou je met de GCP 2 CC's tegelijk kunnen sturen? Want ik gebruik eigenlijk maar 2 gainstages: 1 en 4. Da's dus alles uit of alles aan. Ik wil op de acht knoppen dan de volgende dingen hebben (not necessarily in order):
    1. Phaser
    2. Tremolo
    3. Clean/Lead
    4. Gain Lo/Hi (misschien dus samen op 1 knop)
    5. Contour
    6. Reverb
    7. Delay
    8. Chorus/Flanger

Ik mis dan nog het Pitch-blok. Dat zou mooi op de 4e kunnen als die 2 samen kunnen. Misschien een gekke plug solderen.

Edit: De GRX4 en G Lab MIDI 2x hebben wel voordelen boven de GCP. Ze zijn ze kleiner en kunnen op de pedaltray, dus scheelt weer 1 HE. Doordat ze op de pedaltray kunnen is dat met pedaltray naar voren halen ook makkelijker.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 9 juli 2009 om 12:47

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hey Yoerie,

ja lekkere poweramp. Kon kiezen tussen een Mesa Simul 395 stereo of de Advance en vond mijn Advance warmer klinken en voller. En ik ben ook meer een EL34 dude dan een 6L6 hoor en vooral omdat ik een JMP-1 heb is EL34 toch beter voor wat ik wil.
    Alleen vind ik de midlaag te aanwezig en weet niet of het door de JMP-1 komt of door mijn Advance. Misschien met buisjes gaan experimenteren.

Ja de SPX90 is echt zo lekker voor Landau/Lukather dingen en vooral omdat ik ook in een Toto Tribute band speelt is de SPX90 onmisbaar.
    Die Advance is absoluut een van de beste power amps die je kan kopen en de prijs is helemaal te gek.

Ik heb JJ E34Ls in die van mij, er zitten ook wat ECC83s in, ik denk dat ik in die van mij EHX heb zitten en mogelijk een RFT ECC81 als phase inverter.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Maakt het overigens voor een tremolo uit of 'ie pre- of postgain staat? Verandert 'ie pregain de hoeveelheid gain? Want dan zou 'ie postgain moeten en dat zou helemáál niet praktisch zijn met een G Lab schakelaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Maakt het overigens voor een tremolo uit of 'ie pre- of postgain staat? Verandert 'ie pregain de hoeveelheid gain? Want dan zou 'ie postgain moeten en dat zou helemáál niet praktisch zijn met een G Lab schakelaar.
    Tja...als het goed klinkt, klinkt het goed...toch?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Tja...als het goed klinkt, klinkt het goed...toch?
    Zou ik dus moeten gaan testen . Want ik heb geen idee. De trem die ik nu gebruik komt uit de G-Major en staat dus postgain.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Die Advance is absoluut een van de beste power amps die je kan kopen en de prijs is helemaal te gek.

Ik heb JJ E34Ls in die van mij, er zitten ook wat ECC83s in, ik denk dat ik in die van mij EHX heb zitten en mogelijk een RFT ECC81 als phase inverter.
    Geen betere poweramp in die prijsklasse en houd zich zelfs staande in de duurderde prijsklasse zoals die Simulclass van Mesa enzo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik ben net terug van Nederland Muziek en heb de Electro Harmonix Pulsar geprobeerd. Allereerst stond ie pregain en wat een herrie kwam er uit zeg! Hij reageerde zoals de volumeknop op de gitaar, maar gaf vreemde kraakjes als ie bijna geen volume meer had.
    Daarna postgain gezet en dat klonk véél lekkerder. Het pedaal heeft veel mogelijkheden en als ik een tremolopedaal ga aanschaffen wordt het waarschijnlijk deze. 80 euro is een goede prijs.
    Omdat 'ie postgain moet zal een G Lab looper niet werken, aangezien ik ook een phaser wil hebben. Die is nog wat belangrijker dan de tremolo.
    Een GRX4 is echter wél een goede oplossing omdat die 3 loops samen en 1 loop apart heeft. Ik weet alleen nog niet wat voor effecten ik wil gebruiken. Noise Gate (postgain) hoeft op dit moment niet en de meeste postgain effecten haal ik uit de G-Major. Ik verwacht dus dat additionele effecten pregain gaan.

Voor meer debat over de tremolo maak ik een nieuw topic aan bij Effecten.

Senior Member

Standaard

Een ander probleem waar ik tegenaan ga lopen is volume: ik wilde een volumepedaal aanschaffen, maar zoiets moet óók postgain. En een volumepedaal wil ik met de voet besturen dus dan zou er sowieso een kabel terug moeten. Wat zou het leven toch makkelijk zijn met een G-Major2... Of een MIDI Controlled Volume, maar die zijn een pak duurder. Of was dat juist niet zo? Dan zou het expressiepedaal van de FCB ook meteen gebruikt kunnen worden.

Senior Member

Standaard

Ff terug naar het onderwerp van het topic:

RJM heeft nu een kleine line mixer, stereo!! www.rjmmusic.com.
    Sinds kort zijn de RJM producten verkrijgbaar bij Paul Lenders, wat ze behoorlijk duur zal maken vermoed ik :-(
    Alexander van Engelen

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten