Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 30 EersteEerste ... 162425262728 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 299

Discussie: Guttlin The Servant

Senior Member

Standaard

De gitaar zit terug in zijn TV yellow jas.

Senior Member

Standaard

Laatste rechte lijn naar de finish. Blanke lak nu ook gespoten.
    Mss laat ik 'm wel zo en polijst ik niet, heb 't gevoel dat deze geen shiney look moet hebben.

Ik ben heel tevreden over de slagplaat (want net zoals headstock is een slagplaatje ontwerpen niet gemakkelijk vindik

ok het is niet echt een mooie brug, maar ze itt de klassieke junior wrapover wel intoneerbaar. vandaar.

Senior Member

Standaard

super geile combi dat geel met het zwart I love it. En die brug idd mss niet moeders mooiste (hoewel ik hem zeker niet lelijk vind) maar een stuk beter dan een normale wrap around
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

De brug is niet echt moeders mooiste nee. Waarom niet eentje zonder zadels? Past imo beter bij de gitaar. Indien goed geplaatst werkt het ook.

Is het een faded serie?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    De brug is niet echt moeders mooiste nee. Waarom niet eentje zonder zadels? Past imo beter bij de gitaar. Indien goed geplaatst werkt het ook.

Is het een faded serie?
    niks faded, worked my ass off om 'm goed te grainfillen, primeren enz...
    Ik denk wel vaak tijdens het lakken, waarom maak ik 'm niet gewoon faded, da's pas easy en mensen schijnen het ook nog leuk te vinden. Maar ik ben wsch te vintage minded daarvoor...

Vaste brug: ik hoor nochtans van veel bezitters van ouwe juniors dat de brug een dikke pain in the ass is.

Senior Member

Standaard

MMMM me like
    Aleen zitten brug/pup en slagplaat IMHO iets te dicht opeen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    MMMM me like
    Aleen zitten brug/pup en slagplaat IMHO iets te dicht opeen?
    thx, ja, ik ga de slagplaat nog iets bijschuren. Erger is dat ik vind dat de pup zelf iets te dicht bij de brug staat. Maar dit euvel verantwoord ik met de boutade: dit is het prototype !
    Ik ga kijken wat het geeft maar bij een volgende gaat de pup toch een klein stuk naar voren.

Senior Member

Standaard

Prachtig, het lakken lijkt wederom goed gelukt. Nog een paar modellen en je zou het wellicht beginnen leuk vinden
    Weer een instant-classic als je het mij vraagt : ik zie dit model ook wel in een tele custom configuratie, LP Special - versie, hell, er zou zelfs een thinlineversie uit te brouwen vallen ...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    niks faded, worked my ass off om 'm goed te grainfillen, primeren enz...
    Ik denk wel vaak tijdens het lakken, waarom maak ik 'm niet gewoon faded, da's pas easy en mensen schijnen het ook nog leuk te vinden. Maar ik ben wsch te vintage minded daarvoor...

Vaste brug: ik hoor nochtans van veel bezitters van ouwe juniors dat de brug een dikke pain in the ass is.
    Hahah een faded moet wel tot de mogelijkheden behoren. Past er goed bij.
    Mijn zebrano krijgt gelukkig geen filler en troep

Ik denk dat er wel bruggen zijn waarbij het wel kan. PRS gebruikt ook wraparounds zonder zadels. Daarbij als het bij akoestische kan waarom dan niet bij electrisch.

Ik zou een soapbar gebruiken bij dit ontwerp maar het is wel een vette gitaar.

Senior Member

Standaard

thx Kakihara en niekb
    Lakken leuk vinden: not in this lifetime. gisteren weer een tegenslag gehad met de groene bas, uiteraard wederom eigen fout, dus ik ga het fixen. Alleen wat jammer voor de klant dat ie wat langer moet wachten.

Maar soit, vandaag was het echt fretweer (hadden ze trouwens voorspeld) So I was ready for it.

The Servant is nog niet helemaal af maar wegens goede vooruitgang vandaag beloon ik mezelf met wat showpics .

Ben eigenlijk supercontent. Ik dacht dat deze gitaar balans issues zou hebben en dat ik de bodyvorm zou moeten gaan aanpassen, maar ik heb de achterste strapschroef verplaatst naar het bovengedeelte en nu hangt hij super in balans. Ik ga de mal nu optimaliseren en cnc laten uitfrezen, deze is gemaakt met handmade mal: mist juist dat ietsie strakker.

Moet wel nog aantal dingen doen:
    vlakken, afdekplaatje achteraan (always comes last), goede nut snijden, hals olieën, TR cover schroeven, logo (maken) en opbrengen, electronica uphooken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten