Niet zeker of het hier hoort, maar ik heb een pic gevonden met allerlei soorten finishes (geen bar goede kwaliteit maar toch)
![]()
mooi plaatje!
ik verzamel alle kleurstaten van de bouwers omdat men nogal creatief qua benaming en kleur wil zijn bij de verschillen de merken (tiger eye bijvoorbeeld is bij geen merk hetzelfde)
life sucks and then you die
Ken je deze al?
http://www.suhrguitars.com/images/colorChart2/
Net een toffe body gevonden.
Hoe zou ik zoiets als dit kunnen maken met een witte burst? Uitgangspunt is een Korina body met maple top van Guitarsupplies.
Om een voorschot te nemen op het antwoord dacht ik aan een oranje basiskleur (beits), daar zwart overheen beitsen, terugschuren tot tijgerpatroon zichtbaar word en dan een witte rand, die geleidelijk aan ook terugschuren. Ter referentie een tijgertextuur:
Dit word een snel tussendoor project omdat mijn huidige zelfbouw veel weg begint te krijgen van een Dragonball Z aflevering.
Hallo.
Misschien staat de link er hier ergens al bij.. Maar ik geef hem toch ff door. Hier een site in Engeland waar je behlen producten kunt kopen.Verzenden doen ze naar Belgie en Nederland alleen de vervoersonkosten(voor ontvlambare producten) lopen wat op maar het maakt niet uit hoeveel je besteld deze kosten blijven hetzelfde.
Veel snuffelplezier.
Jos.
www.behlen.co.uk
Weet iemand misschien welk product ik moet gebruiken om een Mahonie body deze kleur te geven:
En ik heb wel het een en ander gelezen over het spuiten van een goldtop maar niet niet gezien welk merk ik hiervoor moet hebben.
Gold metallic van Motip was geen goede keuze had ik begrepen?
Deze tip mag niet ontbreken in de FAQ, wat mij betreft:
Ik heb net een deel van een hals gepolijst met Micromash pads ( 1500 tm 12000) en ik kan niet anders zeggen dat dat écht fan-tas-tisch werkt. Als ik nu naar de hals kijken heb ik haast een laskap nodig... (mss iets overdreven, maar het werkt echt super)
Die mahonie is 'gewoon' natural lacquer, geen kleurtje. Hooguit een tikkeltje amber.
Favorieten/bladwijzers