Jaa! Show us your pedalboard!
M'n band: www.wearedeanmoore.com
hehe, danku. Geen idee waarom die volgorde.. het klinkt wel ok zo, dus dacht, waarom veranderen
Welke volgorde zou jij nemen dan?
heel simpel. nu krijg je distortion op de na-galm van je reverb. dat is "ongebruikelijk". normaal is het de gitaar met distortion die na-galmt.
zo zijn er veel "regels" die zorgen dat het "gebruikelijk" klinkt(algemeen mooi).
meestal doe je dingen die de toon beinvloeden eerst(wah/octavers/eq's). dan je voor versterkers(distortion/fuzz) en dan de effecten die iets toevoegen aan je signaal(delay/reverb)
[correct me if i'm wrong guy's]
verander de volgorde maar eens, het is een wereld van verschil.
Inderdaad, het kan waarschijnlijk veel beter klinken dan het nu al doet. Ik zou dit aanraden:
gitaar -> OC-2 -> volume -> DS-1 -> CH-1 -> reverb -> versterker
Verantwoording:
OC-2 meteen na je gitaar, dan trackt ie t best. Als je 'm nog na het volumepedaal doet, kan ie ook slechter volgen op lagere volumes.
Dan volume, aangezien je hem sowieso vooraan had staan. Kun je de hoeveelheid drive van DS-1 en amp ook een beetje mee bepalen.
Volumepedaal kan ook na de DS-1 of helemaal achteraan, net wat je wil bereiken.
Dan de distortion uiteraard, vóór de modulatie.
Chorus komt (vaak) beter tot zijn recht ná overdrive/distortion, omdat de modulatie van de toon dan op de complete sound wordt toegepast en niet andersom.
Reverb daar nog achteraan, da's natuurlijker.
Als je ook de drive van je amp gebruikt, kun je de chorus en de reverb in de fx-loop zetten (als je die hebt) en als je je mastervolume wil regelen (ipv pre-gain) met het volumepedaal, kan die ook nog achteraan in de fx-loop.
Zoiets?
Laatst gewijzigd door j3r03n; 2 juli 2009 om 16:19
9th Wonders! || The Droeftoeters
Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38
Ja, heb wel Fx loop, maar gebruik 'm op 't moment niet.
Boost gebruik ik niet, overdrive uit de amp uiteraard wel..
Zet ik in ieder geval de Reverb achter de distortion. Dat klinkt inderdaad niet echt. Op clean wel, distortion minder, maar dat is nu ook wel logisch
Wat is nou het nut van Chorus, Reberb en volumepedaal in fx loop dan? Dat begrijp ik nog niet helemaalAls 'ie in de FXloop staat regel ik 't mastervolume, anders klooi je meer met gain, of werkt het zo niet?
Bedankt in ieder geval!
Mijn bordje:
En met amp en cab erbij:
Dus:
Rivera FS-7 switch. Channel switch clean/crunch en een gain boost voor beide kanalen
Voor de amp:
Dunlop Crybaby (gemod)
Korg Pitchblack
Ibanez TS-9DX Tubescreamer (gemod)
In de FX-loop:
Line 6 Echo Park
Boss GE-7, wordt binnenkort vervangen door waarschijnlijk één of andere MXR Phase.
Dat kleine doosje links is een mini-patchbay naar de amp, voor de fxloop en de voeding. Voeding is trouwens een ouderwetse 'lomp blok ijzer' universele transformator. Sorry voor de slechte telefoon-foto's, even niks beters bij de hand. Gemaakt met een stuk hout van mn oude keuken, deurmat uit de koopjeshoek, nietjes en klitteband van de hema. Patchbay was het duurste: 15 euro voor 3 connectoren en een doosje. Allemaal George L pluggen, planet waves kabels en het geheel gaat in een aluminium doosje van de gamma á 10 euro (staat linksachter de Rivera). Lekker simpel, klein en goedkoop, maar toch best wel (geluids)kwaliteit imho.
Laatst gewijzigd door iWishmaster; 2 juli 2009 om 18:34
Graag gedaan
De fx-loop zit tussen je voorversterker (bepaalt grotendeels je geluid) en eindversterker (zorgt voor nog meer volume) in. Pedalen tussen de fx-send en fx-return staan dus tussen de voor- en eindversterker.
Als je de voorversterker voor het gemak even ziet als een overdrive-/distortionpedaal, begrijp je vast wel waarom je chorus / reverb e.d. in de fx-loop zou willen zetten
@ iWish: Strakke plank! Lekker basicHoewel, met die echopark kun je een hoop. Mooie Rivera heb je daar trouwens
![]()
9th Wonders! || The Droeftoeters
Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38
Favorieten/bladwijzers