Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 27 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 266

Standaard

als de ze op elkaar aangesloten kunnen wordne is er geen probleem :P maar ik wist niet zeker of de ohms wel overeen kwamen :P

Standaard

BTW kun je met de footswitch ook schakelen naar de effectsloop? kon er niks over vinden via google.

Senior Member

Standaard

nee dit kan niet, het is slechts 1 knop die alleen tussen kanaal 1 en 2 schakelt.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

Senior Member

Standaard

Heb hem eindelijk ook kunnen testen (toch nog iets leuks gedaan gisteren, cfr. mijn avonturen op tram gisteren in off topic).

Ik kon direct een paar leuke klanken vinden en het viel mij op dat hij clean en overdrive ook zeer stil leuk bleef klinken. Dit is voor mij zeer belangrijk want ik woon in een appartement.

Zeker het clean kanaal kan wel reverb gebruiken.

De muziekwinkel stelde 2 reverb pedalen voor : BOSS digital Reverb en Electro Harmonix Holy Grail + maar die heb ik nog niet kunnen proberen.
    Wat zou jullie voorkeur zijn.

Of koop ik beter een multi-effect ? ("Probleem" is dat ik nog maar een licht gevorderde gitarist ben en me ook niet (onbewust) wil verstoppen achter effecten om m'n fouten te verbergen. Wil het ook een beetje simpel houden.)

Denis

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Heb hem eindelijk ook kunnen testen (toch nog iets leuks gedaan gisteren, cfr. mijn avonturen op tram gisteren in off topic).

Ik kon direct een paar leuke klanken vinden en het viel mij op dat hij clean en overdrive ook zeer stil leuk bleef klinken. Dit is voor mij zeer belangrijk want ik woon in een appartement.

Zeker het clean kanaal kan wel reverb gebruiken.

De muziekwinkel stelde 2 reverb pedalen voor : BOSS digital Reverb en Electro Harmonix Holy Grail + maar die heb ik nog niet kunnen proberen.
    Wat zou jullie voorkeur zijn.

Of koop ik beter een multi-effect ? ("Probleem" is dat ik nog maar een licht gevorderde gitarist ben en me ook niet (onbewust) wil verstoppen achter effecten om m'n fouten te verbergen. Wil het ook een beetje simpel houden.)

Denis
    Voor rond de 200 heb je een leuk multiFX , zoals een Gmajor of een Intelli/Replifex. dan heb je naast reverb en delay ook nog meerdere effecten

Senior Member

Standaard

Is deze amp nu eigelijk ook geschikt om metal te spelen? Ik heb al enkele keren gehoord en gelezen dat hij wat b*llen mist hiervoor. Voor diegene die hem hebben, is dit echt zo?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Is deze amp nu eigelijk ook geschikt om metal te spelen? Ik heb al enkele keren gehoord en gelezen dat hij wat b*llen mist hiervoor. Voor diegene die hem hebben, is dit echt zo?
    Ben dan ook benieuwd wat het referentiekader is van degene die zegt dat deze amp niet voor metal geschikt zou zijn en/ of geen ballen zou hebben.

Senior Member

Standaard

ik vond hem genoeg ballen hebben voor metal, ik had wel een high output humbucker. Maar had de gain nooit helemaal open. Maja ik gebruik nooit zo enorm veel gain. Wordt er vaak niet mooier op op hoog volume.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

Senior Member

Standaard

Ik hou ook niet zo heel erg van veel gain. Maar ben de laatste tijd met wat metaldingetjes aan het experimenteren. Hij kan het zeker hebben als je de gain opengooit (15:00). Vond het alleen teveel moeite om steeds m'n knoppen heen en terug te stellen, dus heb er een pedaal voor gelegd. Merk dat dat pedaal wel een strakkere distortion geeft.

Senior Member

Standaard

Ik zou inderdaad ook niet weten waarom men hem niet geschikt vind voor metal. Ik vind de Blackstar zonder pedaal, met veel gain, al erg goed geschikt voor metal. Speel het zelf niet, maar heb het natuurlijk wel geprobeerd

En anders gewoon een Distortion pedaaltje, dan zit je sowieso goed.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten