The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Om de camera van mijn nieuwe telefoon te testen, heb ik wat foto's geschoten van mijn Telecaster. En waarom zou ik ze dan niet met jullie hier delen?
Hier is mijn pride and joy. Ze is weliswaar een Mexicaan, maar ik merk er weinig van!
En dat brengt me ook gelijk op een vraag: ik zou er een nieuwe, pearl slagplaat op willen zetten, maar alle slagplaten die ik heb gezien hebben bij de pickup geen schroefgaten, terwijl mijn Tele dat dus wel heeft. Zijn die schroefjes van essentieel belang, of kan ik die gewoon weglaten?
de pickup zit met die schroefjes op de slagplaat bevestigt, 't is dus wel degelijk van belang![]()
Ah, da's dan weer jammer. Op zoek dan maar naar een slagplaat die ook die schroefjes heeft.
Nee hoor, hoeft niet. Je kan de schroefjes gewoon het hout in draaien, de slagplaat gaat daar over heen.
Dit was mijn naturel tele die ik sowieso te bleek vond uitzien. Maar ik ben er nog niet over uit of ik er wel of niet een esquire van maak.
"Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
- Willy Alberti
Nee hoor. Ik heb zowel brug- als halselement niet in de slagplaat hangen, maar in de bodem geschroefd. De veertjes verplaats je gewoon mee zodat je de elementen nog steeds kunt verstellen.
Ik heb de indruk dat de elementen dan méér contact met de body hebben, en dat de gitaar dan net iets voller klinkt. Maar dat kan ook inbeelding zijn hoor.
Vintage 1992 (van foto van mijn Tele '71):
![]()
iew, die's minder.
Favorieten/bladwijzers