Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 259 van 1797 EersteEerste ... 1592092492572582592602612693093597591259 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.581 t/m 2.590 van 17961
    Senior Member

Standaard

He's back http://link.marktplaats.nl/260925565 , heeft zijn naam veranderd en is verhuist van Deventer naar Hengelo , had de vorige keer al biedingen over de 1100 (?) en als je nu over 800 bied mag je hem halen.
    Rare snuiter, rare verhalen. Partocaster dus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    He's back http://link.marktplaats.nl/260925565 , heeft zijn naam veranderd en is verhuist van Deventer naar Hengelo , had de vorige keer al biedingen over de 1100 (?) en als je nu over 800 bied mag je hem halen.
    Rare snuiter, rare verhalen. Partocaster dus.
    En wat moet ik me in dit geval voorstellen van een "72-er neck"? Als het een Fender-hals zou zijn moet hij dus grote headstock hebben. Vreemd.

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...-47597328.html

Ook een J. Robert Allison.... Volgens mij gewoon iemand die inderdaad Stratjes in elkaar zet van gebruikte onderdelen. Niets mis mee, maar om dan van een "custom built"-gitaar te spreken..??

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    En wat moet ik me in dit geval voorstellen van een "72-er neck"? Als het een Fender-hals zou zijn moet hij dus grote headstock hebben. Vreemd.

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...-47597328.html

Ook een J. Robert Allison.... Volgens mij gewoon iemand die inderdaad Stratjes in elkaar zet van gebruikte onderdelen. Niets mis mee, maar om dan van een "custom built"-gitaar te spreken..??

Gr. C.
    maar deze strat heeft daadwerkelijk ook een 70'ties headstock

ik vind ze er leuk uitzien en als ze goed spelen waarom zijn ze die 800 euro niet waard dan? omdat er geen fender merkje opstaat?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    maar deze strat heeft daadwerkelijk ook een 70'ties headstock

ik vind ze er leuk uitzien en als ze goed spelen waarom zijn ze die 800 euro niet waard dan? omdat er geen fender merkje opstaat?
    Die eerste niet, de tweede wel. Maar wat ik bedoel is dat er gesuggereerd wordt dat het een exclusieve gitaar is en, met alle respect, dat is het niet.
    In elkaar gezet met "normale" onderdelen, zoals jij en ik dat ook kunnen.
    Nogmaals, niets mis mee, maar dan zegt de naam J. Robert Allison niet zoveel..! Dan kun je ook "handgebouwde Stratocasters custom built by the famous Dutch luthier Pancake" gaan verkopen....
    Ook de naam Fender zegt niet altijd wat, laat dat ook helder zijn. Punt is alleen dat je in dat geval de gitaar vaak sneller kwijt bent, want ik vraag me oprecht af wie er (bijv. op dit forum) serieus geïnteresseerd is in m.n. de duurste gitaar van de twee. ik denk dat deze advertentie er nog wel even staat.....
    Enne..., merkengeil ben ik niet echt, maar ik ben ook niet gek....

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 24 juni 2009 om 14:08
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Die eerste niet, de tweede wel. Maar wat ik bedoel is dat er gesuggereerd wordt dat het een exclusieve gitaar is en, met alle respect, dat is het niet.
    In elkaar gezet met "normale" onderdelen, zoals jij en ik dat ook kunnen.
    Nogmaals, niets mis mee, maar dan zegt de naam J. Robert Allison niet zoveel..! Dan kun je ook "handgebouwde Stratocasters custom built by the famous Dutch luthier Pancake" gaan verkopen....
    Ook de naam Fender zegt niet altijd wat, laat dat ook helder zijn. Punt is alleen dat je in het dat geval de gitaar vaak sneller kwijt bent, want ik vraag me oprecht af wie er (op dit forum) serieus geïnteresseerd is in m.n. de duurste gitaar van de twee. ik denk dat deze advertentie er nog wel even staat.....
    Enne..., merkengeil ben ik niet echt, maar ik ben ook niet gek....

Gr. C.
    Hij gebruikt de naam Allison regelmatig in zijn ads , als je hier op googled vind je niets wat te maken heeft met een gitaar/gitarist.
    Volgens de ad. zijn de elementen ook de beste die Fender ooit gemaakt heeft en vervolgens geeft hij aan dat de midden pup een USA standaard is. Bij de bodie twijfel ik ook of dat wel een Fender is.

Senior Member

Standaard

wat ik heb gehoord is meneer Allisson een man, die her en der Squier body's en halzen koop en ze opleukt met hardware en vervolgens verkoopt op e-bay als customshop-achtige dingen.

die zwarte op speurders.nl heb een keer in handen gehad toen die nog in Deventer te koop stond, ik vond het niets bijzonders, zowel qua afwerking en geluid niet, bespeelbaarheid was goed, maar zeker geen customshop niveau

Senior Member

Standaard

Hallo!

Even voorstellen: ik ben de eigenaar van die zwarte op Speurders.
    Ik ben altijd al een Les Paul mannetje geweest maar na wat reparaties aan een Strat van een vriend dacht ik dat ik er ook maar eens èèn moest hebben. Het merk Fender zegt me op zich niet zoveel, want ik heb ook al Ibanezzen gehad die 95% van alle Gibsons overbodig maken. Een plank is goed of niet.
    Maar ja, ik weet verder niet veel van Strats dus werd het deze want ik vond de prijs redelijk ten opzichte van de kwaliteit, en ik had geen zin om tweehonderd euro meer te gaan betalen voor een stickertje op de kop.
    De naam J. Robert Allison is waarschijnlijk een bedenksel van een NL bouwer.

Over de Strat: ik vond (en vind nog steeds) dat de afwerking erg netjes is.
    Alles is strak, stevig en recht in elkaar geschroefd, geen opmerkingen.
    Wat opvalt is dat de elementen superstil zijn, geen enkele brom of ruis , de electronica en de afscherming is gewoon goed.
    Achterop de headstock staat "used" gestamped, en de toets is op de bekende plekken ook iets versleten.
    Frets zijn voor mijn gevoel te smal en te hoog maar dat zal wel logisch zijn als je oude Gibsons gewend bent. Nek is voor mijn gevoel te lang en te smal. De C-shape is wel erg comfortabel, en de toets voelt lekker glad aan.

Ik speel er al een tijd niet meer op, hij ligt hier in de koffer niets te doen.
    Conclusie: ik moet geen Stratocaster willen hebben. Ik zal 'm wel weer eens op MP zetten, misschien wil iemand 'm wel ruilen voor een PRS singlecut soapbar o.i.d., dat ligt meer in mijn lijn en dan lever ik er maar wat centen op in: weer een les geleerd.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 25 juni 2009 om 14:01

Standaard

Die 200 Euro die je hebt bespaard bij de aankoop ben je nu zeker kwijt bij de verkoop Midwolda helaas, ook al issie nog zo goed. Of je moet natuurlijk ook van die lulverhalen op Marktplaats gaan zetten
    Gretsch Powerjet Firebird G6131 TVP
    Gretsch Malcolm Young II G6131 MY
    Gibson SG Standard
    Fender Strat Plus
    -----------------------------------
    Soldano Hotrod 50+
    Orange AD30TC with 2x G12M20 Heritage
    Marshall JCM 900
    Marshall 1960A with 4x '69 G12H30
    Orange PPC 212 with 1x Vintage 30/1x G12H30 Heritage

Senior Member

Standaard

Weet ik, en nee hoor.

Senior Member

Standaard

Meneer Allison verkocht tot een paar maanden geleden zijn dingen op Ebay USA, hij was vrij duidelijk over de herkomst van de onderdelen, veel squiers en lowbudget crap, daar zat nooit een usa body of neck bij. Dat kan natuurlijk ook niet, die gitaren gingen voor gemiddeld 100 dollar de deur uit.
    Een aantal bouwsels van hem duiken af en toe in Nederland op en zijn dan ineens topkwaliteit, custombuild (wat op een bepaald manier ook wel klopt..) en 4 a 8 keer in prijs gestegen onder het mom Supergitaar.
    Ach ja.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten