Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 98
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb ook de OCD, maar drukverlies heb ik nog niet echt gemerkt. Ik zal er zaterdag eens op letten.
    De v4 specs (die jullie waarschijnlijk allemaal gebruikt hebben) klinkt volgens mij beter, maar dat kan ik thuis niet beoordelen...

Ze zijn eindelijk af! Nou ja, bijna dan... Nog een tantaal condensatortje vervangen voor iets wat meer dan 16v mag hebben, voorschakelweerstanden van de blauwe schijnwerpers iets ophogen (27k ipv 8k2), kleine revetjes zoeken en printjes vastzetten...

Van links naar rechts (achter de kluwen draad): SHO, OCD v4 en voltage verdubbelaar.

Van boven naar onder: OCD v3 en voltage verdubbelaar. Een SHO had nog wel gepast, maar de footswitch daarvoor zou moeilijk worden...

Senior Member

Standaard

Zo, even een bump van dit topic

Ik wil dit pedaal ook gaan maken, als mijn eerste project (MXR+) een beetje lukt.
    Vraagje aan harold: Waarom doe je die voltage verdubbelaar bij de OCD? Klinkt dit beter ofzo? Of is dit echt noodzakelijk?
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmedoris Bekijk bericht
    Zo, even een bump van dit topic

Ik wil dit pedaal ook gaan maken, als mijn eerste project (MXR+) een beetje lukt.
    Vraagje aan harold: Waarom doe je die voltage verdubbelaar bij de OCD? Klinkt dit beter ofzo? Of is dit echt noodzakelijk?
    Noodzakelijk: nee, verbetering: beetje

Je krijgt iets dikker/helderder laag, maar voor de rest maakt het weinig verschil.

Standaard

Nog even een nieuwe bump.
    Ik ben nu de materiaal lijst aan het samenstellen, maar niet gehinderd door enige elektrotechnische kennis loop ik tegen wat problemen aan.
    Ik gebruik de layout zoals voorin dit topic staat. Ik heb alle waarden uit het schema gehaald, maar bij de condensatoren weet ik niet voor welke ik een film/foil moet gebruiken, en voor welke electrolytics Banzai!
    In het schema staat wel aangegeven welke Tantal is, en ik ga ervanuit dat NP Non-Polarised betekent. Het probleem is dat de gegeven waarde (100nF) niet hiertussen staat
    En als laatste: alleen de volume pot is logaritmisch toch?
    Fender Standard Strat/Tokai Love Rock-->GT8/TS9-->Hotrod Deluxe
    Ibanez Artwood 1000ECE-NT -->Hotrod Deluxe

Standaard

Die waar NP bijstaat is een gewone filmcondensator (op het schema als twee zwarte balkjes, electrolytische zijn een leeg balkje boven een zwart).
    Volume is logaritmisch, ja.

Senior Member

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -KP- Bekijk bericht
    Die waar NP bijstaat is een gewone filmcondensator (op het schema als twee zwarte balkjes, electrolytische zijn een leeg balkje boven een zwart).
    Volume is logaritmisch, ja.
    Okee, dankje! maar dat NP betekent dus niets?
    Nog twee vragen: C1 is een 20nf, maar die waarde staat er niet tussen bij de filmcaps. kan ik dan gewoon dichtstbijzijnde waarde nemen? (22nf)
    -C2 is een Elco, is dit anders dan een capacitator?

Sorry voor alle noobvragen, maargoed, het is mijn eerste nonbouwpakket-effect, en zo leer ik nog eens wat!
    Laatst gewijzigd door Mark1990; 14 augustus 2009 om 14:00

Senior Member

Standaard

NP betekent wat je dacht dat het betekende: non-polarized. Elco's hebben een + en een - kant. De cap die jij zoekt moet dat dus niet hebben.

Mbt c1: neem lekker 22nf. De meeste caps hebben een foutmarge van 5-15% dus zou heel nauw steekt het allemaal niet met de waardes.

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Standaard

Een elco is dus een gewone condensator? ik raakte wat in de war door de beschrijving van de Flower Booster van Newtone. daar hebben ze het over een 0,1 uf condensator, en een 10 uf elco.
    Verder hebben ze bij banzai de Non-Polarised caps niet als filmcap volgens mij, ik kan de elektrolytische NP wel vinden, maar weer niet de goede waarde......
    Laatst gewijzigd door Mark1990; 14 augustus 2009 om 14:35

Standaard

Een electrolytische Non Polarised condensator bestaat niet volgens mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten