Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 312 van 622 EersteEerste ... 212262302310311312313314322362412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.111 t/m 3.120 van 6220

Standaard

Met een esdoorn neck en singlecoil in de brug? ik dacht het niet. Ik zie wel enige gelijkenis in de bodyvorm maar een LP vind ik het niet echt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Maar dicht in de buurt genoeg om hier te posten....
    " Great minds think alike"

Standaard

een les paul is alleen een gibson of epiphone (ja heel flauw dus, maar het is wel zo)

alle andere merken, warmoth, ibanez, hagstrom, stagg, etc zijn geen les pauls
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    een les paul is alleen een gibson of epiphone (ja heel flauw dus, maar het is wel zo)

alle andere merken, warmoth, ibanez, hagstrom, stagg, etc zijn geen les pauls
    Hmm... juist, dus de nagenoeg exacte Japanse kopieën zijn geen Les Pauls? Rare beredenering, Gibson heeft de rechten op de naam les paul, maar dat betekent iemand anders er geen kan maken.

Standaard

Desalniettemin een leuke aanleiding om eens iets over het model op te zoeken. Dit bijvoorbeeld. Naar het schijnt, was het model een weinig succesvolle poging van Gibson halverwege de jaren '70 om vat te krijgen op de markt van single coils en bolt on necks.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

daarom heet mijn Maya ook een The Paul

maar zonder dolle, wel een geschroefde hals, maar mahony body en hals, speelt erg goed, is geen blijvertje, maar voor voor de verkoop, maar plaat hem toch, omdat er zo weinig Maya's worden gepost....

zelfs de originele locking tuners zitten er nog op, maar oooooo wat zijn die goed zeg!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Hmm... juist, dus de nagenoeg exacte Japanse kopieën zijn geen Les Pauls? Rare beredenering, Gibson heeft de rechten op de naam les paul, maar dat betekent iemand anders er geen kan maken.
    Hierover kun je vast eindeloos doorgaan. Maar het komt wel vaker voor dat een merk- of typeaanduiding na verloop van tijd gebruikt wordt een catergorie zaken in bredere zin. Dremel bijvoorbeeld, of luxaflex. Maggi misschien? Er zijn er vast nog veel meer.
    Wat mij betreft, kun je dat ruim zien.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    4

Angry

Jullie hebben gelijk ...

Muggezifters

Standaard

Hmm tja, nu ik er nog eens over nadenk. (Ik vind het nog steeds geen Les Paul daar niet van). Een esdoorn neck kan natuurlijk wel want dat hadden de oude customs ook, maar voor de rest vind ik het toch echt geen Les Paul model. Die Maya gaat al wat meer in de richting maar geschroefde neck.... (Ik zeg niks, ik merk dat Orpheo in de buurt is... ) Erg vet trouwens die gouden brug en creme pickups in die Maya!
    Laatst gewijzigd door Braindead; 9 juni 2009 om 21:42
    " Great minds think alike"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Desalniettemin een leuke aanleiding om eens iets over het model op te zoeken. Dit bijvoorbeeld. Naar het schijnt, was het model een weinig succesvolle poging van Gibson halverwege de jaren '70 om vat te krijgen op de markt van single coils en bolt on necks.
    Nou ja, hoe je het ook wendt of keert; Gibson of geen Gibson: een Marauder is geen Les Paul. Heeft alleen toevallig van een afstandje ongeveer dezelfde vorm body. Dit overgens niets ten nadele van een Marauder en/of S1.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Nou ja, hoe je het ook wendt of keert; Gibson of geen Gibson: een Marauder is geen Les Paul. Heeft alleen toevallig van een afstandje ongeveer dezelfde vorm body. Dit overgens niets ten nadele van een Marauder en/of S1.
    Maar toen ik foto's van mijn Melody Maker postte had niemand er problemen mee.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten