Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    De clips op van de Krank rev Junior op netmusicians.org klinken behoorlijk veelbelovend. Strak en vol!

Daar zat ik inderdaad ook al mee. Da's verontrustend. Wat nou als we het iets breder maken en kleine tops/combo's ook meerekenen? 50 watt is alsnog veel teveel, maar daar bestaan wel hele mooie amps van. En ik vind een mooie sound belangrijker dan een laag volume (hoewel buizen natuurlijk wel vetter klinken op hoog volume :P).
    Probeer er eentje te scoren die schakelt van 50 naar 25 watt dan krijg je ( wel niet in je kamer want dat is nog veel te luid) in kleine zalen een eindbuis oversturing als je hem vol opendraait.

Nu voor een 50W versterker heb je ook een groter budget nodig dan pak weg bij een 5watt.

Ik zou zeker niet terug vallen op een transistor hoewel er mensen zijn die het verschil daartussen minimaliseren, ik merk het verschil heel duidelijk

Senior Member

Standaard

O een transistor wil ik zeker NIET, maar voor 500 euro is misschien tweedehands wel een leuke buizenbak te scoren.

Senior Member

Standaard

Kan iemand die de HT-5 kent eens naar de tone van Thomann luisteren? Klinkt 'ie echt zo? Dat vind ik namelijk niet echt mooi. Ik heb op netmusicians fragmenten gehoord waar ik meer van onder de indruk was.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Kan iemand die de HT-5 kent eens naar de tone van Thomann luisteren? Klinkt 'ie echt zo? Dat vind ik namelijk niet echt mooi. Ik heb op netmusicians fragmenten gehoord waar ik meer van onder de indruk was.
    Klinkt inderdaad echt nergens naar, die metal-clips

Senior Member

Standaard

hmmmm.... weet niet wat ze gedaan hebben, maar de tone van die samples is niet echt zoals de ht5 klinkt.
    daarentegen; ik vindt het scheurkanaal ook niet echt je van het, maarrrrrr... het cleane kanaal is wel top, en slikt pedaaltjes like hell! een goede rat ervoor en je hebt een subliem geluid kan ik je vertellen!
    kortom; het scheurkanaal is een leuke extra maar ik gebruik alleen het cleane kanaal met wat peaaltjes ervoor (rat dus + boss sd1) en dat klinkt super! tenminste, voor alleen de repetities en thuis wat klooien.
    heb 'm nog niet tijdens een gig geprobeerd, maar denk ook niet dat ik dat ga doen. daarvoor heb ik 'm niet gekocht en daarvoor is-ie volgens mij ook niet bedoeld.

Senior Member

Standaard

En je rack (met de ENGL E530 als preamp dus) door je Valvestate laten gaan? 't Is dan wel geen lampenbak, maar je zal deels je geliefde sound kunnen benaderen op slaapkamerniveau.
    ESP Horizon NT-II, Jackson RR24 Limited Edition, Jim Harley Les Paul (EMG 81/85), Roland Cube 15x, EHX Metal Muff, Boss SD-1, Line 6 Toneport UX-1.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuvdv Bekijk bericht
    En je rack (met de ENGL E530 als preamp dus) door je Valvestate laten gaan? 't Is dan wel geen lampenbak, maar je zal deels je geliefde sound kunnen benaderen op slaapkamerniveau.
    Maar dan moet je wel je grote versterker thuis hebben staan. Anders blijf je slepen. Ik heb wel goede ervaringen met een engl preamp(tube toner) icm de valvestate poweramp(zie sig.) voor thuis.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Ik zoek juist een volledige buizentop/combo omdat de Engl/Peavey naar de repetitieruimte gaat. En liefst haal ik de distortion uit de bak zelf, juist voor die sound zoek ik een mooie top .

Senior Member

Standaard

Mesa/Boogie .22 niks?
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

Senior Member

Standaard

Alleen al door het noemen van Mesa heb je mijn aandacht!! Ik zal eens wat clips beluisteren van die amp. Ik zie er eentje op tweedehands.nl voor 800 euro. Is dat een goede prijs? Of te duur?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten