Vandaag mijn Ibbie projectje afgerond. Ingredienten: oude RG550 MIJ body, hardtail gemaakt door de vorige eigenaar. Nieuwe RG370 neck waar ik serieus op moest bieden op MP. Losse Ibanez spullen is niet aan te komen, vreemd. GFS Power Rails en Lil Killer (2X) pups. CRL USA 5 way switch, CTS 500 K potmeter. Generieke hardware van Tone Factory, GraphTec topkam. Hardtail strat brugje van GFS.
Op wat kleine dingetjes na die je altijd wel tegenkomt in zo'n project zit ie best goed in elkaar. Maar de output van de Power Rails valt me tegen, hij gaat niet harder dan de 10K Lil Killers en ik heb hem zowat tegen de snaren aan staan. Ook in vergelijking met een doodgewone Seymour Duncan 59 op een RW Stratje valt ie door de mand.
Heb ik hem goed aangesloten? 5 way switch met dubbele rij van 4 soldeerpunten. De ene rij is voor het gewone schakelen van de groene signalen. De andere rij: rood+wit van de PR al of niet aan aarde. Pup holtes zijn bekleed met koperfolie, heb ik niet aan aarde gehangen, moet misschien wel?
Hij klinkt best goed hoor zeker met de Roland Cube 60 op het Metal standje. En de propaganda van GFS moet je met een korreltje zout nemen. Maar een 15K humbucker met zulke dikke magneten moet toch over die Lil Killers heen brullen?

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers