Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
    Senior Member

Standaard Welson violin body gitaar

Heb hier een Welson die ik in orde zet voor kennis. Ze is van eind jaren 60 en kostte toen volgens de eigenaar 20.000 fr (1000 Gulden)... Ik denk dat hij zich vergist want volgens mij is dit weliswaar aparte gitaartje toch geen high end ding (hetgeen de prijs in die tijd toch doet vermoeden).

Laminaat van de neck is ondertussen wat los aan het komen en nog wat andere dingen getuigen niet echt van superkwaliteit.

Het hollow body geluid is wel heel leuk, very sixties (the Hollies enz...)

Vind wel wat info over Italiaanse herkomst enzo maar niet echt veel. Iemand bekend met deze gitaartjes? de pickups? zijn dit humbuckers, klinken nochtans very scoil...

Senior Member
    Blog Entries
    4

Smile

Lache ding wel dit.
    Weet er helaas niks van. Sorry.

Senior Member

Standaard

ga ermaar vanuit dat de elementen single coil zijn, als ik mij niet vergis zijn dit wave lementen (ik zie volgens mij folie roosters) en humbuckerafmetingen aanzich was meer show dan dat ze deze daadwerkelijk hadden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    ga ermaar vanuit dat de elementen single coil zijn, als ik mij niet vergis zijn dit wave lementen (ik zie volgens mij folie roosters) en humbuckerafmetingen aanzich was meer show dan dat ze deze daadwerkelijk hadden
    wel raar, er zitten magneten in en zelfs een aparte schroef waarmee de behuizing van de pup wat kan kantelen.
    maar mijn oren zeggen ook scoils

Senior Member

Standaard

Ik meen te herineren dat er ooit iemand was die hier Welson als 'De Gibsons van Italie' benoemde.

Stonden een tijd terug een paar LP's op marktplaats (bas/gitaar) dingen zagen er niet verkeerd uit!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

Senior Member

Standaard

Grappig ding is dat wel, voor de grap eens mee optreden 1 nummertje.
    Tenminste dat zou ik doen als ik zo'n gitaar had.

Senior Member

Standaard

Ik heb een welson 335 achtig model gehad dat ook onder het merk Dynacord uitgebracht werd, een top of the line model met 3 pickups, alles bound en trem.
    Sja, toen ik hem openmaakte zag je dat het met blokjes aan elkaar gelijmd was, de smalle vintage radius geschroefde neck en de bigsby achtige constructie was een recept voor gesmoorde sustain.

Ik geloof niet dat er uberhaupt -op een enkele exoot na- uit Italie hele goede gitaren kwamen, meneer Eko kocht consequent alle concurenten op, liet ze verder gewoon met hun merk doormodderen maar voerde een streng budgetair regime in waarin de vooraad voor zijn accordeonsproduktie -die strek tannende was- werd gebruikt voor gitaren, vandaar dat overmatige glittergedoe.
    Waar de duitse volksaard voornamelijk degelijk handwerk dicteert heeft den italiaan van nature een voorliefde voor vorm boven inhoud wat ook niet echt helpt voor een goede gitaar produktie.

Senior Member
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Tof ding! M'n eerste elektrische gitaar was een SG kopie van Welson, tweedehands uit het lokale advertentiekrantje gekocht voor 200 gulden, en na een jaartje weer verkocht voor 200 gulden om een jackson randy rhoads flying V te kopen van Marlin (was ooit een soort budget merk van hohner, made in Korea) Eigenlijk achteraf best wel spijt van...

Standaard

Koel gitaartje! Als die zo '60s klinkt zou ik het te gek vinden!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten